• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • virre85

Elin använder inte sin napp alls längre, hon verkar ínte vilja ha den. Kommer kanske när hon blir lite större.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • BubbelGuppie

Alex använder sin napp om han är lessen eller snuttig men inte hungrig.. men han är inte jätte stort fan av nappen.. han vill bara ha tutte så ibland vil han snutta tutte utan att vara hungríg och då spottar han bara ut nappen o söker efter bröstet ... bestämd kille...

dottern däremot hon ville ha napp hela tiden hon ville snutta helatiden på den när hon var bebbe..

• Sköna Emma
    Skruttis1979 skrev 2010-02-21 13:56:34 följande:
    vi ger napp då han har extremt sugbehov. eftersom han inte ammar och snuttar vid bröstet så får han nappen istället. Det märker man på honom då han "söker" med munnen. Vi ger nappen om han är jätteledsen också, men det är han sällan utan det är snuttbehovet vi stillar med nappen. Fast vår lillkille är extremt nöjd nästan hela tiden. han äter sådär var 3-4:e timme (nu inatt och på fm har det faktiskt gått 4,5-5 timmar mellan målen). Han hojtar till då han är hungrig, sen sover han nästan hela dagarna, förutom ett par längre stunder som han är vaken... sen piggnar han till sådär runt 22-tiden å är vaken ett par timmar då också, för att sen sova för natten. Så jag får bara en eller två gånger som jag är uppe per natt för matning - skönt!! ingen magknip heller, förutom vid ett tillfälle då ingen tröst eller närhet hjälpte... men vi är verkligen välsignade här hemma känns det som, då man läser om er andra som kämpar med amning i flera timmar och kolik.
    Samma här, jag ger bara mat en gång per natt. Emma är så snäll. Tycker också synd om er alla andr som har kolikbarn. Så kommer jag och har en dröm bäbis!
  • Peos Mamma
    Sköna Emma skrev 2010-02-22 11:48:59 följande:
    Samma här, jag ger bara mat en gång per natt. Emma är så snäll. Tycker också synd om er alla andr som har kolikbarn. Så kommer jag och har en dröm bäbis!
    Som här då....känns som man dragit vinstlotten!
    Nellie somnar runt 20:00 och sover sedan till någon gång mellan 03:00 och 06:00 äter och somnar om!
    Kram till er som verkligen behöver det!!! och ni andra oxå givetvis!
  • Skruttis1979
    Peos Mamma skrev 2010-02-22 12:42:45 följande:
    Som här då....känns som man dragit vinstlotten! Nellie somnar runt 20:00 och sover sedan till någon gång mellan 03:00 och 06:00 äter och somnar om! Kram till er som verkligen behöver det!!! och ni andra oxå givetvis!
    oj kära tider!! DET var vad jag kallar "a-barn"
    jag som trodde/tror/tänker att jag har ett... men där ser man!

Eskil är vaken fram till runt 23, sover sen till sådär 4, äter och somnar om och sover tills storasyster vaknar och högljutt ropar "lillbo" (lillebror) älskvärt och längtansfullt för att få klappa och titta på honom.
    Själv är man mindre glad av att både lagt sig sent pga att Eskil är vaken rätt länge, man är vaken 1-2 ggr per natt för att mata, å sen för att gå upp tidigt med Elma.

Men men, vem är jag som trodde att jag kunde få Elma att ta sovmorgon VARJE morgon!???
    Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • Cupcaken
    Sköna Emma skrev 2010-02-22 11:48:59 följande:
    Alla bebisar är snälla...sen finns det de som har ont mer eller mindre{#lang_emotions_wink}

Jag ska inte klaga, Felicia somnar runt 24 tiden sen vaknar hon kl 03 och sen igen vid 06:30...men vi ligger länge kvar i sängen, idag gick vi inte upp förrän kl 12
    Så jag ska inte klaga, hon gråter inte så mkt. Knorrar och drar ihop sig en del, men inget som inte lite rapning eller amning inte skulle kunna hjälpa.

Men man ska väl inte ropa hej ännu! Det kan fortfarande vända! {#lang_emotions_surprised}
  • am76

Jag är lycklig så länge vi slipper kolik känns underbart alltsammans.

Timon äter med 2 h mellanrum så visst är man lite trött själv men vad sjutton vet ju att det kommer en tid nån gång längre fram då man får sova lite mer.  

• Mamma Tes

Jag är så glad för eran skull att ni har nöjda bebisar men jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. Förlåt mig!!!

Felicia är så missnöjd när hon är vaken förutom korta stunder på kanske 5-10 minuter. Men jag tycker såklart ändå att hon är världens goaste och älskar henne gränslöst! Blir ju rädd att något skulle vara fel då hon inte bara kan vara nöjd och med och till freds :-/
  • Stina1982

Oj vad olika det är för olika bebbar! Jack kan nu vänta hela 3 timmar mellan matningarna på natten i stället för att äta varannan timme och det är såå skönt! 3 timmar känns som en evighet!!{#lang_emotions_laughing} Sen har han fortfarande sin skrikperiod på kvällen ungefär mellan 21-24 då han ibland är otröstlig.

• Fröken L

Är det någon mer än jag som inte ska ha dop utan istället nanmkalas? Vad har ni isådanafall tänkt att göra på kalaset?

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden