• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Mamma Tes
    am76 skrev 2010-02-20 21:53:02 följande:
    Åh det är ju superbra resultat! Hoppas er bebis blir hjälp av detta! Nålarna sattes på fötterna när han fick skadan i ena benet.
    Hoppas, hoppas!
    Så hemskt! Hoppas han anmälde sköterskan...
  • Cupcaken

Tesan L... har ikväll googlat lite pch hittade detta http://www.colicshop.com/woodwards-gripe-water.shtml  tror det finns svenska shopar online oxå som säljer det.

Ska fungera bra mot kolik, finns de som provat sempers droppar och miniform men det enda som fungerade var gripe water...så jag vet inte, man kan ju alltid testa?

• Mamma Tes
    Cupcaken skrev 2010-02-21 00:02:35 följande:
    Tesan L... har ikväll googlat lite pch hittade detta www.colicshop.com/woodwards-gripe-water.shtml  tror det finns svenska shopar online oxå som säljer det. Ska fungera bra mot kolik, finns de som provat sempers droppar och miniform men det enda som fungerade var gripe water...så jag vet inte, man kan ju alltid testa?
    Tack söt! Om inte akupunkturen hjälper har vi nåt mer att testa! Men jag är verkligen hoppfull. Ikväll var hon lite skrikig men nu var det ca 2 timmar istället för 6-7 timmar
    Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och uppdaterat bloggen. Imorgon kommer fortsättningen och bilder!
  • Hundägare i Gbg
    Cupcaken skrev 2010-02-21 00:02:35 följande:
    Tesan L... har ikväll googlat lite pch hittade detta www.colicshop.com/woodwards-gripe-water.shtml  tror det finns svenska shopar online oxå som säljer det. Ska fungera bra mot kolik, finns de som provat sempers droppar och miniform men det enda som fungerade var gripe water...så jag vet inte, man kan ju alltid testa?
    Just det, mina föräldrar pratade om det. Jag föddes i England och hade kolik så de gav mig sånt. 
  • Harelis

här kommer ja med ännu fler dumma frågor {#lang_emotions_tongue_out} när ger ni napp? har era barn dem hela tiden? eller på natten eller som tröst? ja kort å gott hur gör ni?

• Hundägare i Gbg
    Harelis skrev 2010-02-21 12:46:14 följande:
    här kommer ja med ännu fler dumma frågor när ger ni napp? har era barn dem hela tiden? eller på natten eller som tröst? ja kort å gott hur gör ni?
    Nej faktiskt inte, vi har testat lite halvhjärtat några gånger och hon var inte så intresserad. Eftersom hon är så liten så vill vi inte heller riskera att hon suger på napp istället för att äta så vi avvaktar lite till. Ingen principsak eller så, det har bara blivit så...
  • Skruttis1979
    här kommer ja med ännu fler dumma frågor när ger ni napp? har era barn dem hela tiden? eller på natten eller som tröst? ja kort å gott hur gör ni?
    vi ger napp då han har extremt sugbehov. eftersom han inte ammar och snuttar vid bröstet så får han nappen istället. Det märker man på honom då han "söker" med munnen.
    Vi ger nappen om han är jätteledsen också, men det är han sällan utan det är snuttbehovet vi stillar med nappen.

Fast vår lillkille är extremt nöjd nästan hela tiden. han äter sådär var 3-4:e timme (nu inatt och på fm har det faktiskt gått 4,5-5 timmar mellan målen). Han hojtar till då han är hungrig, sen sover han nästan hela dagarna, förutom ett par längre stunder som han är vaken... sen piggnar han till sådär runt 22-tiden å är vaken ett par timmar då också, för att sen sova för natten.
    Så jag får bara en eller två gånger som jag är uppe per natt för matning - skönt!!

ingen magknip heller, förutom vid ett tillfälle då ingen tröst eller närhet hjälpte... men vi är verkligen välsignade här hemma känns det som, då man läser om er andra som kämpar med amning i flera timmar och kolik.
    Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • Mamma Tes
    Harelis skrev 2010-02-21 12:47:45 följande:
    äntligen ja e en trogen följare
    Vad roligt!
    Felica har den ibland hela tiden men mest då hon blir ledssen (vilket är typ hela tiden) eller ska sova.
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden