• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • virre85

Just de ja, idag ska jag ut och dricka lite öl =) Eller ut de vet jag inte men jag har två kassar öl och ska hem till en tjej kompis. Ska bli så himla kul =)

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Peos Mamma
    virre85 skrev 2010-02-26 14:41:56 följande:
    Just de ja, idag ska jag ut och dricka lite öl =) Eller ut de vet jag inte men jag har två kassar öl och ska hem till en tjej kompis. Ska bli så himla kul =)
    mmmmm gott.....går här och trånar efter min rödvinsflaska jag fick i julas....men det får vänta till snurpan slutar tutta....
  • Peos Mamma
    Peos Mamma skrev 2010-02-26 14:48:04 följande:
    mmmmm gott.....går här och trånar efter min rödvinsflaska jag fick i julas....men det får vänta till snurpan slutar tutta....
    längtar till en sak til men det skall jag försöka hålla mig ifrån.......EN CIGG!!!!
    Ser det famför mig.....ljummen sommarkväll....ett glas rött......en cigg och jag på altanen som bara njuter,......
    men ack nej...jag skall försöka hålla mig ifrån giftpinnarnan sedan..:*S*
  • virre85
    Peos Mamma skrev 2010-02-26 14:51:33 följande:
    längtar till en sak til men det skall jag försöka hålla mig ifrån.......EN CIGG!!!!Ser det famför mig.....ljummen sommarkväll....ett glas rött......en cigg och jag på altanen som bara njuter,......men ack nej...jag skall försöka hålla mig ifrån giftpinnarnan sedan..:*S*
    Fyyy säg inte så jag e livrädd för att falla tillbaka nu ikväll med första ölen haha.. Jag ammar ju inte alls sedan Elin var 5 dagar så jag e skit stolt att jag inte börjat igen. På Elias började jag två veckor efter jag slutat amma. De e ju såååååå gott hahaha
  • Peos Mamma
    virre85 skrev 2010-02-26 14:57:35 följande:
    Fyyy säg inte så jag e livrädd för att falla tillbaka nu ikväll med första ölen haha.. Jag ammar ju inte alls sedan Elin var 5 dagar så jag e skit stolt att jag inte börjat igen. På Elias började jag två veckor efter jag slutat amma. De e ju såååååå gott hahaha
    mmmmm
  • virre85

De e kanske okey att fest röka??? hahaha klassiskt

• Stina1982

En fråga: Hur kollar de att livmodern dragit ihop sig som den ska? Jag var på efterkontroll men hon kollade inget sånt! Fråga bara om jag slutat blöda! {#lang_emotions_undecided}

• BubbelGuppie

ciggen är jag inte alls sugen på än iallafall när dottern föddes blev jag typ röksugen direkt och började igen 5 veckor efter fl.. denna gången har jag inget sug alls..

• Sköna Emma
    Peos Mamma skrev 2010-02-26 14:33:31 följande:
    jag tror att du får barnbidrag ändå......sjukhuset meddelar fk.......men du får inte förrens nästa månad.....man får månaden efter barnet är fött.....
    Det viste jag att man får månaden efter. Tack för svaret
  • Sköna Emma
    virre85 skrev 2010-02-26 15:02:06 följande:
    De e kanske okey att fest röka??? hahaha klassiskt
    Min sambo har alltid hatat att jag rökt, nu när jag blev gravid sluta jag när jag plusade. Jag amma bara Emma i 3-4dagar, nu går hon på ersättning och det gör ju mig inte mindre röksugen. Jag har rökt i 11år och hållt upp sen i april, Känns dumt att börja igen. Meeeen har sagt till Sambon att jag kommer att fest röka och i morgon ska VI gå på födelsedags fest oss en tjej kompis. Kommer nog att köpa ett packet till det. Man kan ju inte dricka öll utan att ha en cigg

Så i morgon har vi skaffat barn vakt för första gången, Gud va spännd jag är över detta. Det är Emmas farmor som ska ha Emma och sen när vi ska hem kommer vi hem till dem och sover över där. Känns bäst så.

Ni som har barn sen innan, hur va det för er första gången ni skulle lämna ifrån er erat barn? Va ni nojig och ringde 100gånger?
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden