• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • am76

Tjohoo nappflaske-test nr 1 med utmpumpad mjölk och Timon förstod med en gång vad han skulle göra! Vilken lycka! Nu lär jag gå på konserten i alla fall . Har man inte haft ett nappflaskevägrande barn vet man inte vilken lycka detta är, inte ens BVC sköterskorna lyckades ge Tea flaskan. *Jippiii*

• BubbelGuppie
    Cupcaken skrev 2010-02-27 14:23:00 följande:
    Ni som går ut, hur länge är ni ute?Bara jag som inte vågar lämna min bebis under "smekmånadstiden"??  Vilket jag misstänker är de första 2 månaderna.Har varit iväg från sessan max 3-4 timmar åt gången, mer vågar jag inte.
    alltså har bara vart borta ca 3 timmar som längst..
    med dotter var vi ifrån henne en natt när hon var 7 veckor och det kändes inte som några problem men denna gången känner jag inte alls att det verkar aktuellt. beror nog mycket på hur barnet är för min del.. lill killen är mer mammig än vad dottern var som spädis så beror nog på det att jag känner så.
  • Harelis

ni som ammar hur sjutton vet man att de får i sig ok? lillkillen har varit otröstlig till och från ett antal dagar å man funderar på om han inte e mätt har ont i magen eller bara vill vara nära...han går ju upp så man kan tro att det är grädde i tuttarna så ja...nappen har vi testat å den tillfredsställer honom en liten stund men sen duger den inte å så får han tutten å e jättenöjd 5min sen håller det på så typ....
    e ju inte varje dag å kväll men varit så flera gånger man blir ju tokig... vill ju hjälpa stackarn när han e så missnöjd lilla hjärtat kan ju inte säga vad som är fel...

• Cupcaken
    Harelis skrev 2010-02-27 23:10:28 följande:
    ni som ammar hur sjutton vet man att de får i sig ok? lillkillen har varit otröstlig till och från ett antal dagar å man funderar på om han inte e mätt har ont i magen eller bara vill vara nära...han går ju upp så man kan tro att det är grädde i tuttarna så ja...nappen har vi testat å den tillfredsställer honom en liten stund men sen duger den inte å så får han tutten å e jättenöjd 5min sen håller det på så typ....e ju inte varje dag å kväll men varit så flera gånger man blir ju tokig... vill ju hjälpa stackarn när han e så missnöjd lilla hjärtat kan ju inte säga vad som är fel...
    Så är det här med, men det är rätt naturligt att bebisarna vill ha mer o mer och inte är helt nöjda, men de vill bara att mjölkproduktionen ska öka i brösten så de kan växa och bli större
    De ggr som Felicia inte varit helt nöjd med mjölkmängd har jag gett henne ersättning...detta har hänt på kvällar. Då är ju även bröstmjölken inte lika fet och hon står sig längre på nätterna då hon fått ersättning eller så har jag sparad bröstmjölk sen tidigare från dan. Hoppas du förstår vad jag skriver, är lite trött i bollen kan knapp få ihop det här
  • am76
    Harelis skrev 2010-02-27 23:10:28 följande:
    ni som ammar hur sjutton vet man att de får i sig ok? lillkillen har varit otröstlig till och från ett antal dagar å man funderar på om han inte e mätt har ont i magen eller bara vill vara nära...han går ju upp så man kan tro att det är grädde i tuttarna så ja...nappen har vi testat å den tillfredsställer honom en liten stund men sen duger den inte å så får han tutten å e jättenöjd 5min sen håller det på så typ....e ju inte varje dag å kväll men varit så flera gånger man blir ju tokig... vill ju hjälpa stackarn när han e så missnöjd lilla hjärtat kan ju inte säga vad som är fel...
    samma här vissa kvällar - tror precis som cupcaken att de då ökar på mjölkproduktionen då helt enkelt.

Jisses vad snabbt de små byter garderob - en vecka hade Timon storlek 50, nu har jag lagt undan 56 också. 62 är precis lagom. Har börjat önska mig 68:or av de som vill köpa nåt så vi hinner ha på plaggen mer än en gång.  
  • Stina1982

Ja, det är sjukt vad snabbt de växer ur kläderna! Jack är bara 6 veckor och måste ha strl 68 på bodys, han är för lång för strl 62... får lägga undan kläder på löpande band!

• Cupcaken
    am76 skrev 2010-02-28 10:01:45 följande:
    samma här vissa kvällar - tror precis som cupcaken att de då ökar på mjölkproduktionen då helt enkelt. Jisses vad snabbt de små byter garderob - en vecka hade Timon storlek 50, nu har jag lagt undan 56 också. 62 är precis lagom. Har börjat önska mig 68:or av de som vill köpa nåt så vi hinner ha på plaggen mer än en gång.  
    Hahaha samma här, Felicia använder och strl 62 nu
  • Sköna Emma

Vi lämnade bort Emma igår, allt gick jätte bra. Hon va oss Farmor i 6timmar. hon hade sovit nästan hela tiden och blivit matad en gång och sen somnat om. När vi kom hem så sov hon med oss hemma oss dem. Nu har vi kommit hem igen och hon ligger på soffan och sover. Så glad att allt hade gått bra igår kväll när vi varit borta!

• Fröken L

Vi har lämnat Elias några gånger hos mormor, men bara för en timme eller två. Förra veckan var första gången vi lämnade honom hos någon annan, hos Anders bror och hans sambo. Hon ska bli en av Elias faddrar och träffar och känner honom väl då vi bor grannar så det kändes helt tryggt att lämna honom hos dem. Fast det var bara för en och en halv timme...

Dock har jag varit ifrån Elias lite längre stunder, åkt till Ullared bla. Men då har hans pappa haft honom och han är ju lika mycket förälder som jag så det känns ju inte konstigt eller otryggt på något sätt...

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden