Harelis skrev 2010-02-27 23:10:28 följande:
ni som ammar hur sjutton vet man att de får i sig ok? lillkillen har varit otröstlig till och från ett antal dagar å man funderar på om han inte e mätt har ont i magen eller bara vill vara nära...han går ju upp så man kan tro att det är grädde i tuttarna så ja...nappen har vi testat å den tillfredsställer honom en liten stund men sen duger den inte å så får han tutten å e jättenöjd 5min sen håller det på så typ....e ju inte varje dag å kväll men varit så flera gånger man blir ju tokig... vill ju hjälpa stackarn när han e så missnöjd lilla hjärtat kan ju inte säga vad som är fel...
Så är det här med, men det är rätt naturligt att bebisarna vill ha mer o mer och inte är helt nöjda, men de vill bara att mjölkproduktionen ska öka i brösten så de kan växa och bli större
De ggr som Felicia inte varit helt nöjd med mjölkmängd har jag gett henne ersättning...detta har hänt på kvällar. Då är ju även bröstmjölken inte lika fet och hon står sig längre på nätterna då hon fått ersättning eller så har jag sparad bröstmjölk sen tidigare från dan. Hoppas du förstår vad jag skriver, är lite trött i bollen kan knapp få ihop det här