• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Stina1982

Erika R: Tack för tipset! Han är inte jättesugen på att sova i sin egen säng... trivs bäst mellan mamma å pappa. Åsså är han ju så go att snusa på så det kanske blir värst för mig om han ska vänjas vid att sova i egen säng...{#lang_emotions_cool}

• Cupcaken

Tesan: Inte blev jag sne för det, söt!  Jo, hon har vuxit mkt för att ha vägt 2770

• Peos Mamma

Här har vi en tjej till med Plitor.....de dök upp ungefär samtidigt som bröstköttlarna svullnade av.....vet inte om det har nått samband...men om jag inte missförståt så är det hormonrelaterat bägge delarna!

Ang ammning så kan jag säga att det verkar som om min mjölk börjar sina.....hon äter varannan timme men är inte helt nöj ändå....och på kvällen så måste jag ge ersättning efter sista målet....då äter hon ca 80 ml......villket BVC tyder på att hon är rejält hungrig.....skall ev ge ersättning efter nästsista målet oxå.....så att hon inte behöver så mycket på en gång....

Nån annan som märkt skillnad på mjälkproduktionen?

Kram

• am76

Här är mjölkproduktionen enorm, läcker hela tiden så ingen brist på den varan. Timon har böjat kräkas efter varje mål så han får väl i sig för mycket stackarn . Konstigt nog behöver han inte rapas på natten, men det kanske har att göra med att han inte sväljer luft när jag liggammar kom jag på nu medans jag skrev...

Suck idag är 3-åringen hemma ef sina 3 första dagisdagar på evigheter. Hon vill leka inne o jag vill gå ut och promenera i det vackra vädret. Hennes lekkompis blev sjuk så nu vet jag inte vad vi gör. Öppna förskolan vågar jag inte besöka riktigt än. Får försöka övertala henne med nåt, biblioteket en sväng kanske. Vad gör ni med syskon hemma när alla barnen är hemma?

• BubbelGuppie
    am76 skrev 2010-03-05 09:18:42 följande:
    Här är mjölkproduktionen enorm, läcker hela tiden så ingen brist på den varan. Timon har böjat kräkas efter varje mål så han får väl i sig för mycket stackarn . Konstigt nog behöver han inte rapas på natten, men det kanske har att göra med att han inte sväljer luft när jag liggammar kom jag på nu medans jag skrev... Suck idag är 3-åringen hemma ef sina 3 första dagisdagar på evigheter. Hon vill leka inne o jag vill gå ut och promenera i det vackra vädret. Hennes lekkompis blev sjuk så nu vet jag inte vad vi gör. Öppna förskolan vågar jag inte besöka riktigt än. Får försöka övertala henne med nåt, biblioteket en sväng kanske. Vad gör ni med syskon hemma när alla barnen är hemma?
    inget så som det varit lilleman blev  ju precis en månad så känns mer som att nu kan vi börja göra saker för nu har vi rutin...men sen är dottern i en hemsk trotsperiod just nu.. så det är mest konföllikter hela tiden så inte ens gå ut är kul just nu.
    Amanda 20070210 Alex 20100201
  • Cupcaken
    Peos Mamma skrev 2010-03-05 07:52:02 följande:
    Här har vi en tjej till med Plitor.....de dök upp ungefär samtidigt som bröstköttlarna svullnade av.....vet inte om det har nått samband...men om jag inte missförståt så är det hormonrelaterat bägge delarna!Ang ammning så kan jag säga att det verkar som om min mjölk börjar sina.....hon äter varannan timme men är inte helt nöj ändå....och på kvällen så måste jag ge ersättning efter sista målet....då äter hon ca 80 ml......villket BVC tyder på att hon är rejält hungrig.....skall ev ge ersättning efter nästsista målet oxå.....så att hon inte behöver så mycket på en gång....Nån annan som märkt skillnad på mjälkproduktionen?Kram
    Men hur mkt mjölk får du ut om du pumpar båda brösten? Får du ut allt när du pumpar? Mina bröst fylls fulla var 3e timme... efter ca 1-2 timmar är de bara halvfulla...vet detta då jag pumpar emellanåt.
  • Peos Mamma
    am76 skrev 2010-03-05 09:18:42 följande:
    Här är mjölkproduktionen enorm, läcker hela tiden så ingen brist på den varan. Timon har böjat kräkas efter varje mål så han får väl i sig för mycket stackarn . Konstigt nog behöver han inte rapas på natten, men det kanske har att göra med att han inte sväljer luft när jag liggammar kom jag på nu medans jag skrev... Suck idag är 3-åringen hemma ef sina 3 första dagisdagar på evigheter. Hon vill leka inne o jag vill gå ut och promenera i det vackra vädret. Hennes lekkompis blev sjuk så nu vet jag inte vad vi gör. Öppna förskolan vågar jag inte besöka riktigt än. Får försöka övertala henne med nåt, biblioteket en sväng kanske. Vad gör ni med syskon hemma när alla barnen är hemma?
    Jag har faktiskt varit på ÖF...men fördelen här ute är att det inte är så många där......i mån när vi var där var det 8 barn..... 4 stroa och 4 små....
    Jag har ju dagis varje dag till Peo....mellan 8:30-11:30.....vi får nämligen inte välja!
    Det gör ju att han har en stund varje dag som han får leka av sig....men jag hade nog heller sett att han gick 3 dagar i veckan 5 timmar om dagen.....både för hans min och våran skulle....men men så är det....
    Ni med 3 åringar ni vet väl att from 1 juli så gäller allmän förskola från 3 år istället för 4.......så då kan man välja det och då får de gå gratis! Det ända är att då får de inte vara på förskolan under skollov....men för oss så spelar det inte så stor roll eftersom vi brukar vara lediga då ändå.....
    Kram
  • am76

Oj är det sant, gratis förskola redan vid 3 år, inte för att det är dyrt annars heller, Sverige är bra fantastiskt alltså. Skollov - är det 10 veckor eller nåt? Från och till närdå vet du det Peosmamma?

Tycker dagis 5 h 3 dgr i veckan är jätte bra, vi fick inte heller välja utan så är det bestämt. 

Jag kom iväg på min promenad ändå idag - tack vare dubbelvagnen underbart med solväder man blir ju så lycklig! 

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden