am76 skrev 2010-03-05 09:18:42 följande:
Här är mjölkproduktionen enorm, läcker hela tiden så ingen brist på den varan. Timon har böjat kräkas efter varje mål så han får väl i sig för mycket stackarn . Konstigt nog behöver han inte rapas på natten, men det kanske har att göra med att han inte sväljer luft när jag liggammar kom jag på nu medans jag skrev... Suck idag är 3-åringen hemma ef sina 3 första dagisdagar på evigheter. Hon vill leka inne o jag vill gå ut och promenera i det vackra vädret. Hennes lekkompis blev sjuk så nu vet jag inte vad vi gör. Öppna förskolan vågar jag inte besöka riktigt än. Får försöka övertala henne med nåt, biblioteket en sväng kanske. Vad gör ni med syskon hemma när alla barnen är hemma?
Jag har faktiskt varit på ÖF...men fördelen här ute är att det inte är så många där......i mån när vi var där var det 8 barn..... 4 stroa och 4 små....
Jag har ju dagis varje dag till Peo....mellan 8:30-11:30.....vi får nämligen inte välja!
Det gör ju att han har en stund varje dag som han får leka av sig....men jag hade nog heller sett att han gick 3 dagar i veckan 5 timmar om dagen.....både för hans min och våran skulle....men men så är det....
Ni med 3 åringar ni vet väl att from 1 juli så gäller allmän förskola från 3 år istället för 4.......så då kan man välja det och då får de gå gratis! Det ända är att då får de inte vara på förskolan under skollov....men för oss så spelar det inte så stor roll eftersom vi brukar vara lediga då ändå.....
Kram