• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • am76

Vi är duktiga på att spara och båda har jobbat väldigt väldigt mycket i våra dagar så vi har råd att unna oss lite resor. Vi har inte köpt nåt hus heller än så har ju sparpengar att nalla av. Mannen jobbar fortfarande långt över heltid ... Jag fick en bra FP denna gång oxå då jag snålat med FP-dagarna för dottern - jobbat deltid och fyllt upp till min heltid - då behålls SGI:n så länge man har dagar kvar. Nu njuter jag extra mycket av att vara ledig då jag jobbat så mycket !

Usch då - mens redan Cupcakaken, jobbigt. Jajemen nu kan du bli med bebis igen så pass upp om ni inte vill bli fler! Min BM sa till mig sist att det är mycket lättare att bli gravid en andra gång. Stämde inte på mig men bra att veta ändå om det nu är så ... Har inte fått min än och hoppas den inte kommer på ett tag.  

• virre85

Nu har jag precis bokat stuga vid Legoland, har ju inte så mycket att röra sig med nu för tiden men en weekend fredag- söndag i en stuga i Danmark är ju inte hlet fel det heller.
    Kommer bli vår första riktiga semester
    Blir Stenabåten, stuga med vattenland, legoland och ett zoo som man åker igenom med bil. Kommer nog båda barnen att uppskatta, ska bli jätte kul.. hihi vad glad jag blev nu

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-03-10 13:06:05 följande:
    Skattar några kronor extra så jag får ut lite pengar lagom till sommaren, då jag är VÄRDELÖS på att spara Har försökt lägga undan 500 kr varje månad blir ju ändå 6000kr bara där.Sen säljer jag en del begagnade kläder på tradera så jag får ihop lite pengar även där.Men jag vet, det är knapert nu med FP, jag känner mig sååå fattig.Hur många dagar plockar du ut?En fråga, har ni fått tillbaka er mens? Ni som ammar?Jag fick den igår, och jag pumpar/ammar var 3e timme... blää vad surt Betyder det att jag har ÄL nu och kan bli med barn igen??
    Säker på att det är mensen då? så det inte är en sista släng av Avslaget?

Jag har fortfarande avslag....det kommer blod lite så och då...inte varje dag...kan vara uppehäll ett par dagar och så kommer det igen.....

Ang resor och så så är inte vi "resemänniskor" ....vi gillar att vara hemma och sedan vi köpte huset sä känns det osm lyx att bara få vara hemma!
    Sedan har svärfar sommarstuga ute i södra skärgården så där blir det ju att vi är en del...och så brukar vi åka till våra vänenrs sommarstuga ett par dar med dem i värmland!

Till sommaren har vi dock pratat om at ta ett par små svängar....till astridlindgrens värld och kolmården.
    kram
  • Cupcaken
    Peos Mamma skrev 2010-03-10 16:42:28 följande:
    Säker på att det är mensen då? så det inte är en sista släng av Avslaget?Jag har fortfarande avslag....det kommer blod lite så och då...inte varje dag...kan vara uppehäll ett par dagar och så kommer det igen.....Ang resor och så så är inte vi "resemänniskor" ....vi gillar att vara hemma och sedan vi köpte huset sä känns det osm lyx att bara få vara hemma!Sedan har svärfar sommarstuga ute i södra skärgården så där blir det ju att vi är en del...och så brukar vi åka till våra vänenrs sommarstuga ett par dar med dem i värmland!Till sommaren har vi dock pratat om at ta ett par små svängar....till astridlindgrens värld och kolmården.kram
    har inte haft blödning på 2-3 veckor och nu hade jag mensvärk innan och blöder rätt mkt...
  • Mamma Tes
    Sköna Emma skrev 2010-03-10 12:16:35 följande:
    Min sambo tjänar rätt mycket pengar, han har sparat pengar sen han gick ut ur skolan (10år). Han betalar allt för oss just nu. Jag tar inte ut några mamma dagar eller nått. Därför har vi råd att åka. Synd att inte ni har råd, det hade kanske gjort er gott och få komma iväg efter allt med koliken. Hur gåt det förresenten med behandlingen i setnungsund va det va?
    Ja det hade varit gott... Vi tyckte att det blev bättre efter akupunkturen men inte helt bra. Hon är fortfarande missnöjd och gnällig, skrikig men inte lika mkt iaf. Hon hade precis världens attack här och grät och skrek tills hon tappade luften. Stackar så ont hon hade!!!
    Cupcaken skrev 2010-03-10 13:06:05 följande:
    Skattar några kronor extra så jag får ut lite pengar lagom till sommaren, då jag är VÄRDELÖS på att spara Har försökt lägga undan 500 kr varje månad blir ju ändå 6000kr bara där. Sen säljer jag en del begagnade kläder på tradera så jag får ihop lite pengar även där. Men jag vet, det är knapert nu med FP, jag känner mig sååå fattig. Hur många dagar plockar du ut? En fråga, har ni fått tillbaka er mens? Ni som ammar? Jag fick den igår, och jag pumpar/ammar var 3e timme... blää vad surt Betyder det att jag har ÄL nu och kan bli med barn igen??
    Jag plockade ut 4 dagar/vecka förra månaden men det blev för lite. Täckte inte våra utgifter så denna månad har jag tagit 5 dagar/vecka. Man vill ju ta så lite som möjligt så man får vara hemma så länge som möjligt. Gud vad pengar spelar stor roll i allt
  • Cupcaken
    Mamma Tes skrev 2010-03-10 18:42:29 följande:
    Ja det hade varit gott... Vi tyckte att det blev bättre efter akupunkturen men inte helt bra. Hon är fortfarande missnöjd och gnällig, skrikig men inte lika mkt iaf. Hon hade precis världens attack här och grät och skrek tills hon tappade luften. Stackar så ont hon hade!!! Jag plockade ut 4 dagar/vecka förra månaden men det blev för lite. Täckte inte våra utgifter så denna månad har jag tagit 5 dagar/vecka. Man vill ju ta så lite som möjligt så man får vara hemma så länge som möjligt. Gud vad pengar spelar stor roll i allt
    Håller med helt!

Jag plockar också ut 5 dagar, vågar inte plocka ut mindre, tror inte jag fixar att ha mindre pengar än så här...
  • Peos Mamma

Ang fp så tar jag ut lite olika.....beroende på hur många dagar månaden är...*S*.

Jag går efter hur mycket pengar jag behöver ha ut för att klara kommande månad. Vet jag att det kommer något extra så tar jag någon dag extra och tvärtom...

men det blir ca 5 dar i veckan...

• ErikaR

Tack vare sambons höga lön så tar jag ut 2 dgr i veckan. Får se hur det blir längre fram , men det gäller att leva snålt =)

• BubbelGuppie

jag tar 7 dagar i veckan hela dagar för annars skulle inte ekonomin här inte funka...

Amanda 20070210 Alex 20100201
  • Fröken L

Just nu tar jag ut en dag i veckan eller ingen alls. Men min sambo tar istället ut tre dagar. Han är pappaledig varje fredag och tar i samband med det ut föräldrapenning också på lördag och söndag...

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden