Stina1982 skrev 2010-03-14 20:28:59 följande:
Peos Mamma: Å så roligt för dig att du gått ner alla gravidkilon och ännu mer!! Får man fråga hur du gjorde? Jag gick upp 30 kilo under graviditeten och har nu gått ner 20, vilket ju känns jättemycket... men det är ju trots allt hela 10 kilo kvar!!!
*S*...jag gick bara upp 3kg under själva graviditeten så i princip gick ju min kropp ner redan då....
Saken är den att jag har en rejäl övervikt sedan innan....och då brukar inte kroppen lägga på sig så många kg under graviditeten.....
Det som är skönt nu är att man har fått en kick att fortsätta gå ner.....så här "lite" har jag inte väget på ett antal år....så mitt första mål nu är 5 kg till innan den 15 maj då vi skall på bröllop! Hoppas doch på 10kg men är så nöjd med 5!....och igår var vi ute och testade gångbanan här hemma och den är nu snö och Is fri så jag kan börja gå ner till dagis med Peo.....går jag både ner och lämnar ochhämtar så blir det 6 km om dagen......och när det blir lite varmare har jag allt tänkt att ta en extra sväng under tiden han är på dagis för då kan jag ha lite högre takt...
Sedan har jag tänkt att byta ut ett par mål mot nutrilett så fort jag inte ammar mer.....och som det ser ut nu så är inte det så länge till.....det börjar sina redan nu och Nellie får ersättning efter varje mål!