• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Cupcaken
    Harelis skrev 2010-03-19 20:54:35 följande:
    håller på att planera dopet har ni något bra försag på solosång i kyrkan mina kusinbarn 2 tjejer 6 & 8år skall sjunga men kan inte komma på någon sång...tips snälla
    ååååh denna är ju bara sååå vacker!

">

Det gåtfulla folket!
  • Cupcaken
    Skruttis1979 skrev 2010-03-19 18:43:02 följande:
    Oh, snälla ni, ha INTE dåligt samvete för amningen - oavsett anledning (att mjölken sinat eller att ni inte orkar för massa krångel etc.).Det är INTE värt att må dåligt över amningen, så känner ni att det är jobbigt och inte funkar eller att ni får dåligt samvete - mata med flaska och bröstmjölk och eller mjölkersättning och ha den mysiga stunden tillsammans då istället!!! Ni kommer må så bra då - nöjd bebis och nöjd mamma som får må bra i både själ och tuttar Nä, alla gör som dom vill och kämpa på ni som verkligen vill amma - men kom ihåg att ni kommer må så mkt bättre om både bebis och mamma mår bra. En klar fördel är att pappa också kan  mata
    Åh jag får hoppas du har rätt... för hon blir så ledsen på mamma när det inte kommer ngt från tutten... viftar med armarna och skriker, hon ser så arg ut... {#lang_emotions_frown}
  • am76

Halleluja nu har det hänt, Timon sov 6 underbara timmar isträck inatt 21-03 underbart! Typiskt dock att dottern vaknade flera ggr och ropade på mig men men har det hänt en gång kan det hända igen... Han har "tuttat" en gång i timmen de senaste två nätterna så nu måste han fått igång gräddproduktion i mjölkfabriken när han kunde sova så bra !

Ni som tror att mjölken sinar - har bebisarna fått suga på så ofta de vill så det hålls igång eller har ni mer matat efter klockan?

• Cupcaken
    am76 skrev 2010-03-20 09:29:33 följande:
    Halleluja nu har det hänt, Timon sov 6 underbara timmar isträck inatt 21-03 underbart! Typiskt dock att dottern vaknade flera ggr och ropade på mig men men har det hänt en gång kan det hända igen... Han har "tuttat" en gång i timmen de senaste två nätterna så nu måste han fått igång gräddproduktion i mjölkfabriken när han kunde sova så bra ! Ni som tror att mjölken sinar - har bebisarna fått suga på så ofta de vill så det hålls igång eller har ni mer matat efter klockan?
    Jag har matat henne så fort hon varit hungrig... har hon inte sagt till att hon är hungrig så har jag pumpat...men jag tror det brister i vad jag äter... {#lang_emotions_frown} 
    Kan det bero på det tro??? Jag äter inte så mkt på dagarna, äter frukost sen kan det gå måååånga timmar tills vi äter middag {#lang_emotions_embarassed}

Igår somnade hon kl 23 igen, sen väckte jag henne vid 01:30 då vi gick och la oss och gav henne mjölk som jag pumpat ut.
    Sen sov hon till kl 06:00 då ammade jag henne på ena tutten, kanske i 5 min så somnade hon igen, så jag gick upp och pumpade ur.
    Sen fick jag väcka henne igen och då åt hon all 130ml som jag pumpat ur, fast med ögonlocken nere har jag mjölken på flaska så får jag lättare i henne det.
  • am76

Har ingen aning - men tror det är dricka som är allra viktigast. Jag har vatten framme hela tiden och dricker samtidigt som jag ammar, både dag o natt. Känns som jag torkar ut annars. Äter även regelbundet men vet inte, tror mest att det är drickat som påverkar.

• Sköna Emma

Det här med att skaffa en liten till?
    Min sambo sa när vi va på BB typ dan efter Emma hade kommit, Jag vill ha en bäbis till!
    Jag väntr gärna ett tag till!

Cupcake: Hur får du henne att vara vaken 11-23? har försökt nu i två dagar, till slut så somnar Emma uppe på ner på! Jag vill få tips av dig!

• Cupcaken
    Sköna Emma skrev 2010-03-20 19:14:14 följande:
    Det här med att skaffa en liten till? Min sambo sa när vi va på BB typ dan efter Emma hade kommit, Jag vill ha en bäbis till! Jag väntr gärna ett tag till!Cupcake: Hur får du henne att vara vaken 11-23? har försökt nu i två dagar, till slut så somnar Emma uppe på ner på! Jag vill få tips av dig!
    Jaa du, jag har inge tips förutom att hon sover så bra på natten. Vet inte varför hon inte vill sova på dagarna.... {#lang_emotions_undecided} Hade önskat att hon gjorde det så jag hade kunna göra annat... men icke hon ska vara med överallt.
  • Sköna Emma
    Cupcaken skrev 2010-03-20 20:10:29 följande:
    Jaa du, jag har inge tips förutom att hon sover så bra på natten. Vet inte varför hon inte vill sova på dagarna....  Hade önskat att hon gjorde det så jag hade kunna göra annat... men icke hon ska vara med överallt.

va du jätte glad för det. Vi sov till elva idag gick upp blöjbyte och påklädning och mat så klart. så va hon vaken tills vid halv två. När vi åkte, så sov hon till vid fem. Nu har vi hållt henne vaken sen dess och jag va och la henne precis nu för natten får se hur detta går
  • Skruttis1979
    Cupcaken skrev 2010-03-19 23:51:43 följande:
    Åh jag får hoppas du har rätt... för hon blir så ledsen på mamma när det inte kommer ngt från tutten... viftar med armarna och skriker, hon ser så arg ut... 
    Ja, men du får för allt i världen inte se det som ett misslyckande! Jag mådde så grymt dåligt i flera månader helt i onödan för att jag inte ammade. Om din mjölk sinar så ge ersättning, får er bådas skull. Hon slipper vifta med armarna och bli ledsen för att hon inte får mat - och du slipper bli ledsen för att du inte kan ge henne det hon vill ha. Det är ju inte bröstet i sig hon vill ha, utan MAT för överlevnad. Närheten och kontakten kan ni ju ha ändå fast med flaska. Och tänk vad mysigt ni kan ha det, om ni är nöjda båda två!
    Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • BubbelGuppie
    Skruttis1979 skrev 2010-03-20 20:53:22 följande:
    Ja, men du får för allt i världen inte se det som ett misslyckande! Jag mådde så grymt dåligt i flera månader helt i onödan för att jag inte ammade. Om din mjölk sinar så ge ersättning, får er bådas skull. Hon slipper vifta med armarna och bli ledsen för att hon inte får mat - och du slipper bli ledsen för att du inte kan ge henne det hon vill ha. Det är ju inte bröstet i sig hon vill ha, utan MAT för överlevnad. Närheten och kontakten kan ni ju ha ändå fast med flaska. Och tänk vad mysigt ni kan ha det, om ni är nöjda båda två!
    exakt ge ersättning istället för att du och hon ska må dåligt.. jag ger ersättning visst jag trugar en hel del för att han ska tutten men vissa gånger bara skiter vi i det o gör en flaska.. så är båda nöjda sen.. ibland kan man också ge lite flaska en liten stund å sen ge bröstet igen o då går det många gånger bättre...
    Amanda 20070210 Alex 20100201
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden