am76 skrev 2010-03-20 09:29:33 följande:
Halleluja nu har det hänt, Timon sov 6 underbara timmar isträck inatt 21-03 underbart! Typiskt dock att dottern vaknade flera ggr och ropade på mig men men har det hänt en gång kan det hända igen... Han har "tuttat" en gång i timmen de senaste två nätterna så nu måste han fått igång gräddproduktion i mjölkfabriken när han kunde sova så bra ! Ni som tror att mjölken sinar - har bebisarna fått suga på så ofta de vill så det hålls igång eller har ni mer matat efter klockan?
Jag har matat henne så fort hon varit hungrig... har hon inte sagt till att hon är hungrig så har jag pumpat...men jag tror det brister i vad jag äter...
Kan det bero på det tro??? Jag äter inte så mkt på dagarna, äter frukost sen kan det gå måååånga timmar tills vi äter middag
Igår somnade hon kl 23 igen, sen väckte jag henne vid 01:30 då vi gick och la oss och gav henne mjölk som jag pumpat ut.
Sen sov hon till kl 06:00 då ammade jag henne på ena tutten, kanske i 5 min så somnade hon igen, så jag gick upp och pumpade ur.
Sen fick jag väcka henne igen och då åt hon all 130ml som jag pumpat ur, fast med ögonlocken nere
har jag mjölken på flaska så får jag lättare i henne det.