• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • ErikaR

Jag lutar också åt en p-stav, är lite orolig för viktökning bara som jag har hört är vanligt om man väljer p-stav eller p-spruta.

Ska på efterkontroll nu på fredag, så vi får se vad det blir.

Lillan ler jättemycket, framförallt på morgonen när hon är utvilad och pigg =)

• Skruttis1979

Peos mamma: Jag lämnar Elma de 15 timmar som hon får vara där. Jag har inte dåligt samvete för FEM ÖRE!! Elma älskar förskolan och jag får lite lugnare tempo då hon är där, vilket både jag och Eskil behöver, för att sen köra på i virvelvindsfart då hon är hemma sen igen efter förskolan. Det är skönare också på måndagar och fredagar, då hon är hemma med oss, för det känns mer lyxigt och mysigt, istället för att ha så varje dag... Det är rätt mkt konflikter också nu, så att hon får sin "fristad" på förskolan tror jag bara är NYTTA för henne och hela vår familj. 

Eskil ler massor och pratar och gör ljud. Nu börjar den härliga tiden då de hänger med så mkt mer! Och underbart är det med REGN!! Så all denna snö försvinner och våren får komma!!!

Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • Cupcaken
    Peos Mamma skrev 2010-03-23 15:09:44 följande:
    Har du haft sprutan innan? Jag hade den innan jag fick Peo och mådde toppen...inga blödningar osv....problemen kom när vi bestämde oss för at skaffa Peo....det tog 2 år....och BM tror att det berodde på sprutan...det tog så lång tid för kroppen att komma tillbaka till det normala....så ha det i åtanke om ni vill skaffa barn snart igen.!Tack för Peppingen! Ja det känns som vi gör rätt....man kan itne bara se till den enes behov. och så är det ju inte så att hon måste bli smittad...hon kan ju faktiskt klara sig...*S*....Däremot så har jag bett dagis ringa om de får magsjuka på avdelningen......så man kan ha honom hemma ett par dagar tills det "gått över"
    Har ej testat sprutan, utan jag har inte haft/tagit ngt på 2 år, vi har kört med "säkra perioder" Jag är så rädd för att stoppa i mig hormoner igen då jag mådde psykiskt dåligt sist jag åt minipiller.

Emma: oh vad otäckt med spiralen.

Erika: samma här, Felicia ler mest på mornarna då hon sovit i några timmar.

Ingen som testat P-ring?
  • am76

Tea går oxå 15 h på dagis - trots att vi redan haft RS här hemma. Hon behöver det - tycker både vi och fröknarna, så inget dåligt samvete här heller .

Jag ska sätta in kopparspiral igen - tål inte hormoner så enda alternativet för mig.

Timon är betydligt tidigare i sin utveckling än Tea var, han vänder sig från mage t rygg, ler & jollrar massor redan nu, bråttom o bli stor... o jag har såå ont i ryggen, tror han väger närmare 7 kg nu, phu!

• Skruttis1979
    Cupcaken skrev 2010-03-23 20:45:53 följande:
    Har ej testat sprutan, utan jag har inte haft/tagit ngt på 2 år, vi har kört med "säkra perioder" Jag är så rädd för att stoppa i mig hormoner igen då jag mådde psykiskt dåligt sist jag åt minipiller. Emma: oh vad otäckt med spiralen. Erika: samma här, Felicia ler mest på mornarna då hon sovit i några timmar. Ingen som testat P-ring?
    Jag har haft p-ring förut. Kommer inte att ha det igen. Jag fick jättemkt flytningar och vid sex har det hänt att den suttit runt snoppen på honom istället för där den ska. Fast det skrattade vi åt iof och det blir liksom bara roligare och roligare. Flytningarna var la sådär kul, men den funkade bra.
    Denna gång vill jag inte ha hormoner i mig, då jag mådde lite knas av det till slut, så här blir det kopparspiral som sätts in nästa vecka på efterkontrollen.
    Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
  • Harelis
    Peos Mamma skrev 2010-03-23 13:25:35 följande:
    Usch va arg jag var igår efter att ha varit på 2 mån kontroll hos BVC läkaren.......hon gav mig såååååå dåligt samvete......hon verkade tycka att jag var hur oansvarig som hells som lät Peo vara på dagis.....för det är sååååå mycket RS nu och förra veckan läg minnssann 2 barn i respirator i gbg pga det osv....tycker allt du skall ha honom hemma nu de närmaste veckorna och njuta av att vara 2 barns mor.......ja så gick hon på....kännde mig ladeles tom när jag gick därifrån... Men efter att ha pratat med vänner osm är i samma situation och med sambon så bestämde vi oss för att fortsäta lämna Peo....för HANS skull för även om vi har en Liten så har även han sina behov......nu hoppas jag att jag gör rätt bara.... Idag var jag på efterkontroll ....hon gjorde ingen undersökning utan gör det om 5 veckor när jag skall sätta in en spiral. Däreomt tog hon mitt blodvärde och där fick jag svar på varför jag mår som jag gör...*S*....han 102 i blodvärde....det lägsta jag hade under graviditeten va 116...så nu blir det att äta massa järn.....inget kul men ändå sköt att få veta varför jag är såååå trött....och lätt irriterad och känslig.....för det är tydligen "biverkningar" av det dåliga järnvärdet...*S* Kram
    fy f-n hade varit vansinnig klart lill killen skall få leka av sig med jämnåriga hur kul är det för honom att bara hänga med morsan å lillsyrran? nä ni gör helt rätt
  • Harelis

Det tog oss 2 år innan vi fick till caspian å jag fick äta ägglossnings stimulerande tabletter i ett halvår innan vi lyckades så vi kommer inte skydda oss utan köra utan, blir det ett syskon tätt så blir det..då är det meningen

men efter nr 2 har jag tänkt mig p-spruta (fast ja e grymt sprut rädd)

• ErikaR

Jag har haft p-ring och kan inte rekommendera det. Bökigt att byta ut varje månad och fick minskad sexlust av dem.

• Mamma Tes

Jag gjorde efterkontroll förra veckan, eller var det veckan innan det... snurrih! Iaf. så kan man inte kalla det kontroll. Ställde bara några frågor, ingen undersökning...

Jag tror att jag ska sätta in en kopparspiral för jag är inte jättesugen på att tillföra kroppen hormoner. Inte för att jag hade några direkta problem då jag förut åt cerazette men det känns bäst att låta kroppen få vara ren.
    Var på BVC igår. Felicia blir 4 månader på torsdag (är då 10 veckor korrigerat) och väger nu 5415 g, är nästan 56,5 cm lång och med ett hattmått på 39,4 cm. Litet för att vara 4 månader men helt normalt för 10 veckor. Hon knatar in!!!
    Felicia ler jättemycket, skrattar ibland, gör mer och mer ljud. Såååå sött! Griper efter saker och stoppar till munnen, duktigare för var dag! Igår låg hon och skakade på en skallra och hon kan nu vända från mage till rygg.
    Jag tycker det går framåt fort nu och hon ligger verkligen mitt emellan i utvecklingen. Kan det 2-månaders "ska" kunna och kan vissa saker som en äldre bebis "ska" kunna. Vi ska börja med smakportioner nu när vi åker upp till min familj i påsk. Spännande!!! På torsdag ska lillan få flyga för första gången. Nervöst!
  • am76

Ang kopparspiralem som jag ska sätta in nästa vecka - tips om ni också ska göra det: ta nån smärtstillande tablett före besöket! Sist jag gjorde det gjorde det vansinnigt ont efteråt fast jag har hög smärttröskel - jag var alldeles svimfärdig. Nu sa bm att jag ska ta 2 tabletter före insättningen. Biverkning av det hela för mig var rikligare blödningar men jag har inget bättre alternativ, vill inte ha bebis nummer 3 på länge, om vi nu ska ha syskon ens, vill vi ha det så blir det till att försöka om ca 3 år ... 

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden