• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Hundägare i Gbg
    BubbelGuppie skrev 2010-02-19 14:51:30 följande:
    nejdå du är inte usel...varken bebbe eller hund mådde speciellt dåligt.. även om man själv tycker det så känner man det mycket värre än vad det faktiskt är...fast det vet du nog
    Tack, jag vet ju det men just i stunden kändes det illa. Jag botade mig själv med bebismys och hundklappning. Och så fick hunden lite extra gott godis som plåster på såren... Idag är en kompis här och tar med sig hunden hem över natten så att jag slipper promenaden och sen är Daniel hemma i massa dagar. Skönt!
  • Harelis

kan ett små barn skirka för mkt så det blir farligt för dem? kanske en dum fråga men en annan fattar inte hur en sån liten pallar att skrika så mkt... han har skrikit typ varje vaken stund som inte tillbringats vi bröstet e helt slut ska snacka med bvc på måndag å be om råd frågan e om han håller på att bli sjuk eller som ni trodde att han kanske har ont i magen...

• virre85
    Harelis skrev 2010-02-19 22:52:56 följande:
    kan ett små barn skirka för mkt så det blir farligt för dem? kanske en dum fråga men en annan fattar inte hur en sån liten pallar att skrika så mkt... han har skrikit typ varje vaken stund som inte tillbringats vi bröstet e helt slut ska snacka med bvc på måndag å be om råd frågan e om han håller på att bli sjuk eller som ni trodde att han kanske har ont i magen...
    Till mig sa bvc att skriker ett barn väldigt mycket och man känner att man inte orkar mer så ska man lägga ner barnet på en filt på golvet så barnen inte kan göra sig illa. Sen ska man lämna rummet en stund för ett barn kan alrdig skrika ihjäl sig. Detta var ett råd för mammor med kolik barn men det jag vill komma fram till är att hon sa att ett barn inte kan skrika ihjäl sig
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mamma Tes
    Skruttis1979 skrev 2010-02-19 18:26:40 följande:
    Sempers magdroppar innehåller ju enbart bakteriekultur så det är bra att äta då man ätit ex. penicillin då bakteriekulturen blir nedsatt. Har man inte känslig mage för övrigt eller så, så finns ju ingen anledning att tillföra kroppen detta, då den sköter sig själv så att säga.
    Jo jag menar ju detta. Men cupcaken hade fått som info från sin bm att den minskade gasbildning?! Alla säger så oika så man får verkligen sålla...
    am76 skrev 2010-02-19 19:16:07 följande:
    Mm visst är det skit jobbigt. En insikt man snabbt får som förälder är att försöka lita på sig själv, man får så himla olika information från alla håll, ingen verkar veta nåt med säkerhet då det finns olika sätt o olika teorier.
    Nej man får lyssna och sedan bilda sig sin egen uppfattning och tro. Men det är jobbigt att inte kunna lita på all vårdpersonal
    Harelis skrev 2010-02-19 22:52:56 följande:
    Oh nej. Då hade ju alla kolikbarn varit i fara. Det låter ju så hemskt och ont som f-n har dom, om det är kolik, men farligt är det ändå inte. 
  • BubbelGuppie

men det finns ju två på semper dropparna står det inget men på dem som heter bifiform minidroppar står det följande: Bifiform Mini Droppar är ett kosttillskott i flytande form med 1,1 miljarder levandemjölksyrebakterier (Bifidobacterium BB-12 och Streptococcus thermophilus TH-4) per dagsdos.Primärt avsett till barn med orolig mage, där ett tillskott av mjölksyrebakterier kan hjälpa till att återställa balansen och därmed bidra till en välfungerande mage.

men det kanske är samma innehåll som semper dropparna och då borde ju samma effekter hända..

• am76

Åh stackars er som ev har barn med kolik, vet vad ni går igenom, dottern skrek i nästan 4 månader. Först när hon fick smakportioner i magen gick koliken över helt. Och nej farligt är det inte, bara för en själv, man kan känna att man håller på att bli fullständigt tokig. Har ni familj el vänner som ställer upp, be dom komma och bära knyttet så ni får vila. Annars fick jag det råd som Virre tipsar om men hade alrig hjärta att göra det. Hände dock att jag bad mannen lämna hemmet, han hade svårt att fixa skriket vissa dgr pga enorm sömnbrist. Styrkekramar!

• Mamma Tes
    am76 skrev 2010-02-20 13:05:46 följande:
    Åh stackars er som ev har barn med kolik, vet vad ni går igenom, dottern skrek i nästan 4 månader. Först när hon fick smakportioner i magen gick koliken över helt. Och nej farligt är det inte, bara för en själv, man kan känna att man håller på att bli fullständigt tokig. Har ni familj el vänner som ställer upp, be dom komma och bära knyttet så ni får vila. Annars fick jag det råd som Virre tipsar om men hade alrig hjärta att göra det. Hände dock att jag bad mannen lämna hemmet, han hade svårt att fixa skriket vissa dgr pga enorm sömnbrist. Styrkekramar!
    Vi har börjat på akupunktur med Felicia. Vi hoppas att det hjälper men vi tycker nog att det inte är riktigt lika hysteriskt längre. Man måste vara stark för barnet för visst tär det att lyssna på skrik hela tiden men tänk så ont dom har. Hon som gör akupunkturen sa att smärtan kan jämföras med tarmvred eller blindtarmsinflammation
    Vi har inte heller hjärta att låta henne ligga själv. Vi turas om så gott det går...
  • am76
    Mamma Tes skrev 2010-02-20 13:36:44 följande:
    Vi har börjat på akupunktur med Felicia. Vi hoppas att det hjälper men vi tycker nog att det inte är riktigt lika hysteriskt längre. Man måste vara stark för barnet för visst tär det att lyssna på skrik hela tiden men tänk så ont dom har. Hon som gör akupunkturen sa att smärtan kan jämföras med tarmvred eller blindtarmsinflammation Vi har inte heller hjärta att låta henne ligga själv. Vi turas om så gott det går...
    Åh vad skönt om det hjälper!!! Hur ofta kan man göra det? Dyrt eller?

Vi blev oxå tipsade om detta men jag vågade inte då, nu kanske jag hade gjort det. Min pappa hade precis fått en nervskada - kunde inte gå på 3 månader - orsakad av akupunktur som en sjuksköterska utfört på honom då han har tinnitus. Väldig otur och måste va ovanligt.  
  • Mamma Tes
    am76 skrev 2010-02-20 19:34:33 följande:
    Åh vad skönt om det hjälper!!! Hur ofta kan man göra det? Dyrt eller? Vi blev oxå tipsade om detta men jag vågade inte då, nu kanske jag hade gjort det. Min pappa hade precis fått en nervskada - kunde inte gå på 3 månader - orsakad av akupunktur som en sjuksköterska utfört på honom då han har tinnitus. Väldig otur och måste va ovanligt.  
    Enligt Marianne Reinthal i stenungsund som gjort detta på ca 2000 barn så har 97% blivit botade eller märkbart bättre. Det brukar krävas 6-7 behandlingar. Ni har hunnit med 3 st och dom kostar 250/gång.
    Vad otäckt med din pappa!! Har aldrig hört talas om att akupunktur gett skador. Usch! Vart sattes nålarna på honom?
  • am76
    Mamma Tes skrev 2010-02-20 21:34:56 följande:
    Enligt Marianne Reinthal i stenungsund som gjort detta på ca 2000 barn så har 97% blivit botade eller märkbart bättre. Det brukar krävas 6-7 behandlingar. Ni har hunnit med 3 st och dom kostar 250/gång. Vad otäckt med din pappa!! Har aldrig hört talas om att akupunktur gett skador. Usch! Vart sattes nålarna på honom?
    Åh det är ju superbra resultat! Hoppas er bebis blir hjälp av detta!

Nålarna sattes på fötterna när han fick skadan i ena benet.
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden