• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Hundägare i Gbg
    Nej, jag har inte missförstått något. Vi hade nämligen ett fall när den här regeln krockade lite med vårt kollektivavtal så jag är väldigt säker. Hittade efter lite sökande informationen på försäkringskassans hemsida. Förklarar varför du fick tillfällig föräldrapenning också Tesan.
    "Du kan byta föräldrapenning mot tillfällig föräldrapenning om barnet vårdas på sjukhus
    Om du är föräldraledig och barnet vårdas på sjukhus, kan du byta ut den vanliga föräldrapenningen mot tillfällig föräldrapenning. På så sätt sparar du de vanliga föräldrapenningdagarna. Du kan göra på samma sätt även om ett annat barn i familjen än det du tar ut föräldrapenning för vårdas på sjukhus.
    Speciella regler för barn yngre än åtta månader (240 dagar)
    Du kan bara få tillfällig föräldrapenning för barn som är yngre än åtta månader (240 dagar) om barnet är inlagt på sjukhus eller om barnet har en stadigvarande plats i barnomsorg och du behöver stanna hemma från ditt arbete för att vårda barnet. Det betyder till exempel att om en förälder som är hemma med barnet blir så sjuk att han eller hon inte kan ta hand om barnet, kan inte den andre föräldern ta ut tillfällig föräldrapenning för att vårda barnet. Däremot kan den andre föräldern ta ut vanlig föräldrapenning"
  • am76

Hade ingen aning om att man kunde få vab vid sjukhusvstelse, med det stämmer så har skickat anmälan om tillf fp.

Timon blev troligtvis smittad av storasystern som varit förkyld och hostig länge, farliga dagisbaciller som är mkt svåra att skydda sig emot. Vi kommer troligtvis ha Tea hemma ett tag, vill inte ha mer virus hem nu.

Japp låg på avd 324. Så läskigt när så små barn får maginfluensa, vi förstår inte hur det hamnade på avdelningen ens. Båda bebbarna som låg med oss är sjuka nu, små stackarna, måtte vi inte oxå fått bakterien. 

• Hundägare i Gbg

Reglerna för föräldrapenning är en djungel...

• Cupcaken

Åh tjejer, tanken slog mig nyss att jag är så glad att ni finns.
    Det har gett mig såå mkt att ventilera med och att få del av era kunskaper, är verkligen jättetacksam för detta.
    Jag har ju ingen annan att prata bebis med så denna tråden har varit så givande för mig.
    Det är så otroligt att vi har följts åt sen vi blev med bebis!

Mååånga kramar till er!{#lang_emotions_flower}

• Harelis

shit va läskigt med rs virus å magsjuka hoppas verkligen ni slipper kräket illa nog med rs

am76 skrev 2010-02-18 13:10:52 följande:
    Hej på er, jag och Timon är hemma idag på permission, han fick RS viruset i lördags, åkte in till ÖS i måndags, fick åka hem idag. Stackars liten men han är stark och helamningen gör att han verkar återhämta sig snabbare. Tråkigast av allt är att strax ef hemkomst nu ringde avd läkaren o frågade om vi blivit magsjuka! Rumskamraterna är nämligen detnu så risken är stor att vi oxå smittats. Nu går det verkligen troll i detta, sjukdomar sen start,vill ha vår och friska barn. Tea var oxå på akuten pga sin hosta men nu mår hon bättre, vågar dock inte ta hem henne från mormor -om vi är smittade med magsjuka. Håller alla tummar o tår - vill inte bli inlagd igen!
  • Harelis

idag har ja varit ute på promenad för första gången utan kryckor så ja kunde köra vagnen lite kände mig riktigt lång å stolt va dock riktigt jobbigt med allt snö å kroppen är rätt mörbulltad nu efter men det va det värt maken jobbar 36timamr i helgen så man fick passa på när han kunde "rasta oss"

• am76

<Usch vad jobbigt för er. Blev Timon jättedålig? Vet ni vart han har blivit smittad? Hoppas han blir frisk snart!

Han var i dåligt skick när vi kom in, andades snabbt och fick genast syrgas. Han var slö och orkade inte riktigt äta och hostade. Jag bad dem rätt omgående att sätta en sond dvs mat via näsan för att själv slippa mjölkstockning och för att ge honom energi. Jag pumpade ur för första gågen och fick där se hur mkt mjölk jag har, 200 ml direkt. Timon sondmatades första natten och blev mkt piggare. Sen fick han syrgas och inhalationer regelbundet. När han klarat 1 dygn utan syrgas och § dygn utan inhalationer var vi redo att åka hem. Efter första natten har han ätit massor och bra hela tden. Vi får förstås ta det vackert nu och vara isolerade, han är ff sjuk men de kan ju inte göra något för honom på ös just nu iaf så vi kan lika gärna vara hemma. Han äter bra och är pigg så jag hoppas allt går åt rätt håll nu och att vi slipper magsjukan.

• Sköna Emma
    Cupcaken skrev 2010-02-18 18:11:22 följande:
    Åh tjejer, tanken slog mig nyss att jag är så glad att ni finns. Det har gett mig såå mkt att ventilera med och att få del av era kunskaper, är verkligen jättetacksam för detta. Jag har ju ingen annan att prata bebis med så denna tråden har varit så givande för mig. Det är så otroligt att vi har följts åt sen vi blev med bebis! Mååånga kramar till er!
    Tack själv

Jag är också oerhört glad för att jag får ta del av all kunskap man får här
  • Harelis

en fråga tjejer när gav ni eran skrutt napp? vi har fortfarande inte gett vi är i valet å kvalet {#lang_emotions_undecided} men ikväll e han sååååå otröstlig skriker i ett å blir inte nöjd vad vi än gör...

• Skruttis1979
    Harelis skrev 2010-02-18 20:31:01 följande:
    en fråga tjejer när gav ni eran skrutt napp? vi har fortfarande inte gett vi är i valet å kvalet men ikväll e han sååååå otröstlig skriker i ett å blir inte nöjd vad vi än gör...
    Eskil fick napp från dag 1. fast då ammar jag ju inte då... men Elma fick napp tidigt också
    Elma 2008.02.19 Eskil 2010.02.01
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden