• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Cupcaken
    Mamma Tes skrev 2010-02-12 01:41:18 följande:
    Usch så jobbigt det är nu. Lillan sover dåligt och hennes kolik på kvällarna är inte nådig. Nu står vi snart inte ut. Jag och min sambo har verkligen NOLL tid för varann nu. När han kommer hem från jobbet sätter koliken igång. Han "tar över" så jag får gå och sova för har oftast bara sovit 3-4 timmar på natten och inget på dan. Han får bara höra Felicia skrika, stackarn. På dagarna är det korta lugna stunder iaf. och jag får se hennes fiiiina leenden! Sent på kvällen får jag ta henne igen så han kan sova på natten så han orkar upp och jobba. Nu har jag skickat iväg ett mail till kvinnan i stenungsund som ger akupunktur på spädisar mot kolik. Hoppas det inte är allt för dyrt för vi behöver hjälp
    Åh Tesan jag hoppas VERKLIGEN det blir bättre för er, håll ut och glöm inte att ge varandra kärlek fastän det kanske inte är det lättaste, det är nu som man behöver varandra som mest. Håller tummarna för er att akupunkturen hjälper, många styrkekramar!

Peos mamma: Skönt att det har vänt med vikten för Nellie. Underbart att ha en bebis som sover hela natten
    Harelis skrev 2010-02-12 14:52:38 följande:
    hemkommen från bvcplutten hade vuxit 1 cm å gått upp 500gram en matglad liten skitså nu e han 53cm lång å väger 4360gram
    Visst är det kul att se hur mkt de går upp i vikt för varje vecka, vi sitter med spänning vid vågen varenda gång... min lilla tjej är tydligen lång och smal 54.4 cm lång är hon, tror detta kommer bli en fotomodell
  • Mamma Tes
    Harelis skrev 2010-02-12 14:52:38 följande:
    hemkommen från bvc plutten hade vuxit 1 cm å gått upp 500gram en matglad liten skit så nu e han 53cm lång å väger 4360gram
    Dom växer fort dom små. Felicia har mer än dubblat sin vikt. Hon har lagt på sig ca 2,3 KILO sen födseln!!! På 11 veckor alltså :)
    Moonlight Gbg skrev 2010-02-12 15:42:16 följande:
    Fy vad jag lider med er Tesan! Stackars lilla tjej! Det finns ju inget så hjärtskärande som när ens älskling bara gråter och gråter. Vi har haft två ganska tuffa dagar (men säkert lugnare än dina vad jag läser) och tack och lov är han lugn idag och sover mest. Jag håller tummar och tår för att ni kan få hjälp. Kram! Vi har Bvc på måndag och är lite nyfiken på om han passerat 4 kg nu, men det tror jag. Kan inte fatta att han redan är 4 veckor imorgon! Trevlig fredagsmys!
    Tack, håll dom hårt!!
    Cupcaken skrev 2010-02-12 15:58:35 följande:
    Visst är det kul att se hur mkt de går upp i vikt för varje vecka, vi sitter med spänning vid vågen varenda gång... min lilla tjej är tydligen lång och smal 54.4 cm lång är hon, tror detta kommer bli en fotomodell
    Tack gumms!
    På onsdag fick vi tid för konsultation hos akupunktur-damen i stenungsund. Vet inte om Felicia får första behandlingen då eller när det blir. Då får ni iaf. hålla tummarna hårt för oss!! Snälla, snälla låt det hjälpa!!!
  • virre85

Usch hoppas ni får bukt med koliken.
    Själv försöker jag få Elin till att börja ätas ordentligt igen, hon har blivit rätt bekväm av sig när hon haft sonden så jag får mer eller mindra tvinga i henne mat men hon säger inte till själv inte ens på natten. Men hon ska nog snart börja suga snart igen.

I morgon har vi 3 årig bröllopsdag men vi valde att fira den idag istället, böéhöver ha lite mys nu känner jag efter allt jobbigt.

Tomas tog Elias i morse och åkte och köpte frukost som de dukade fram och väckte sedan mig, sedan fick jag min present.. En jätte fin klocka. Blev hur överaskad som helst.
    www.watchwear.com/images/prod_oversize/53/fos...

Sen har jag gjorde en chessecake som står i frysen, med krossad daim i och som ska dekoreras med jordgubbar som ska avnjutas efter maten som kommer från den grekiska resturangen Meze som har mat för avhämtning. Till detta blir det alkoholfri cider så ingen av oss tycker om skumpa eller vin

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mamma Tes
    virre85 skrev 2010-02-13 13:51:08 följande:
    Usch hoppas ni får bukt med koliken. Själv försöker jag få Elin till att börja ätas ordentligt igen, hon har blivit rätt bekväm av sig när hon haft sonden så jag får mer eller mindra tvinga i henne mat men hon säger inte till själv inte ens på natten. Men hon ska nog snart börja suga snart igen. I morgon har vi 3 årig bröllopsdag men vi valde att fira den idag istället, böéhöver ha lite mys nu känner jag efter allt jobbigt. Tomas tog Elias i morse och åkte och köpte frukost som de dukade fram och väckte sedan mig, sedan fick jag min present.. En jätte fin klocka. Blev hur överaskad som helst. www.watchwear.com/images/prod_oversize/53/fos... Sen har jag gjorde en chessecake som står i frysen, med krossad daim i och som ska dekoreras med jordgubbar som ska avnjutas efter maten som kommer från den grekiska resturangen Meze som har mat för avhämtning. Till detta blir det alkoholfri cider så ingen av oss tycker om skumpa eller vin
    Hon kommer nog igång snart och när hon har piggat på sig ännu mer kommer hon att känna sin hunger mer och börja jobba lite mer för maten!
    Grattis på bröllopsdagen i förskott!
    Nu ska vi snart äta middag och sedan ska jag iväg och få lite egentid med några tjejkompisar. Vi ska sitta och tjöta och dricka lite vin. Det ska bli sååå skönt att komma bort lite. Min sambo är så underbar som verkligen puschat på mig att jag ska iväg. Behöver det! Har gjort klart en smörgåstårta till imorgon också som står och gottar sig i kylen så imorgon hoppas vi att Felicia är snälla med oss så vi får lite extra mysigt på alla hjärtans dag!
    Ha en trevlig kväll alla! Det tänker jag ha om än jag nu kanske bara kommer orka en timme eller två innan jag däckar
  • Hundägare i Gbg

Det gör du rätt i Tesan! Det gäller att få chans att ladda batterierna. Det är så lätt hänt att man får för sig att man måste finnas där hela tiden och då gör man nog mindre nytta. Nä, samla lite kraft för att bli en bättre förälder är nog en jättebra strategi! Hoppas att du får en härlig kväll!

Själv ska jag bara vara hemma och slappa ikväll. Maken jobbar och kommer hem vid nio så det blir middag och melodifestival för mig, Lova och Porter (hunden). Vi har varit på promenad med två kompisar idag så jag har för en gångs skull inte dålig samvete för att hunden får för lite uppmärksamhet och så skiter jag fullständigt i att städa och greja. Sitter just nu och tar en paus i pluggandet som jag sköter via dator med sovande bebis i sjal på magen. Man kan ha det sämre...
  • Mamma Tes
    Hundägare i Gbg skrev 2010-02-13 18:00:37 följande:
    Det gör du rätt i Tesan! Det gäller att få chans att ladda batterierna. Det är så lätt hänt att man får för sig att man måste finnas där hela tiden och då gör man nog mindre nytta. Nä, samla lite kraft för att bli en bättre förälder är nog en jättebra strategi! Hoppas att du får en härlig kväll! Själv ska jag bara vara hemma och slappa ikväll. Maken jobbar och kommer hem vid nio så det blir middag och melodifestival för mig, Lova och Porter (hunden). Vi har varit på promenad med två kompisar idag så jag har för en gångs skull inte dålig samvete för att hunden får för lite uppmärksamhet och så skiter jag fullständigt i att städa och greja. Sitter just nu och tar en paus i pluggandet som jag sköter via dator med sovande bebis i sjal på magen. Man kan ha det sämre...
    Jag tycker inte att jag var en dålig förälder innan så på det sättet har det inte gjort någon skillnad. Men jag hade en trevlig kväll med mina vänner och JAG mår bra av det och jag fick vara JAG, inte bara mamma. Min sambo tyckte det gick hur bra som helst för dom hemma så jag kunde verkligen slappna av och vara hemifrån med gott samvete!
  • Hundägare i Gbg
    Mamma Tes skrev 2010-02-14 10:22:52 följande:
    Jag tycker inte att jag var en dålig förälder innan så på det sättet har det inte gjort någon skillnad. Men jag hade en trevlig kväll med mina vänner och JAG mår bra av det och jag fick vara JAG, inte bara mamma. Min sambo tyckte det gick hur bra som helst för dom hemma så jag kunde verkligen slappna av och vara hemifrån med gott samvete!
    Nej, jag menade verkligen inte att du är en dålig förälder! Jag menade bara att man inte ska glömma bort sig själv för genom att få lite egen tid och ladda batterierna så blir man en ännu bättre förälder!
  • am76

Tesan L > Vad skönt att det var lyckat. Helt rätt man behöver ladda batterierna !

Usch hos oss går förkylningen runt nu, nu är även Timon snorig stackarn, tack o lov för "näsfrida". Vill ha vår & friska barn.

• Mamma Tes
    Hundägare i Gbg skrev 2010-02-14 11:16:45 följande:
    Nej, jag menade verkligen inte att du är en dålig förälder! Jag menade bara att man inte ska glömma bort sig själv för genom att få lite egen tid och ladda batterierna så blir man en ännu bättre förälder!
     I see Det kan bli lite tokigt ibland när man skriver och man kan tolka lite tokigt 
    Nu har jag Felicia hos mig och sambon sover. Han behöver visst ta igen sig efter 8 timmar själv med lillan. Hehe, en annan har henne själv i 10-11 timmar, 5 dagar i veckan medans han jobbar Hoppas att han har fått känna på lite mer hur det är. Men det verkar så. Smärre bombnedsag här hemma faktisk och oren disk lite här och var För mig är det heeeelt okej. Ibland hinner man inte plocka undan för det är sånt fokus på stumpan och det är inte alltid att sjalen fungerar smärtfritt så man har händerna fria.
    Jag tror han kommer slå sig för bröstet lite sen och tycka att han varit jätteduktig. Visst kan män vara lite primitiva ibland? Men jag ska inte ta det från honom. Jag ÄR grymt imponerad över hur han tar hand om våran lilla ängel. Finns så många killar/män som inte vill engagera sig så mycket och tycker att det är mest mammans ansvar. Här är vi lika!
    {#lang_emotions_heart}  Kram på alla hjärtans dag till er alla!!!  {#lang_emotions_heart}
  • Cupcaken
    Mamma Tes skrev 2010-02-14 11:41:15 följande:
     I see Det kan bli lite tokigt ibland när man skriver och man kan tolka lite tokigt  Nu har jag Felicia hos mig och sambon sover. Han behöver visst ta igen sig efter 8 timmar själv med lillan. Hehe, en annan har henne själv i 10-11 timmar, 5 dagar i veckan medans han jobbar Hoppas att han har fått känna på lite mer hur det är. Men det verkar så. Smärre bombnedsag här hemma faktisk och oren disk lite här och var För mig är det heeeelt okej. Ibland hinner man inte plocka undan för det är sånt fokus på stumpan och det är inte alltid att sjalen fungerar smärtfritt så man har händerna fria. Jag tror han kommer slå sig för bröstet lite sen och tycka att han varit jätteduktig. Visst kan män vara lite primitiva ibland? Men jag ska inte ta det från honom. Jag ÄR grymt imponerad över hur han tar hand om våran lilla ängel. Finns så många killar/män som inte vill engagera sig så mycket och tycker att det är mest mammans ansvar. Här är vi lika!   Kram på alla hjärtans dag till er alla!!!  
    Hahaha känner igen det där, räcker att jag är hemifrån i 2 timmar så ser här ut som bombnedslag men som du säger, jag är så glad att han har så god hand om lilla tjejen!

Kram på alla hjärtansdag önskar jag också till alla!!! {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden