• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • am76
    Moonlight Gbg skrev 2010-02-09 19:52:05 följande:
    Vad har ni för Baby-sittters? De som går att ha i liggläge verkar ju bra. Inatt har jag fått feber och mått så illa och imorse kom kräkningen. usch!!! mår dock lite bättre nu men har försökt att inte gosa för mkt med prinsen idag. Det har nog varit ännu värre. Vi gav napp för några dagar sen och nu har han den i perioder. Lite kul, jag köpte 2 olika sorter på Ullared just för att de tydligen föredrar olika modeller ibland och självklart är det de 2 rosa napparna som han gillar Får ta och införskaffa blåa snart. Vill ju inte vara taskig och fotografera honom en massa med en rosa napp i munnen
    Vi har babybjörn babysitter med 3-lägen leka-vila-sova. Rätt dyr har jag för mig men värd varje krona sist iaf då det va enda sättet att få Tea att somna. Nu har jag testat den för Timon och yes, han satt där o somnade själv när jag åt frukost .
  • Cupcaken

ÅÅÅhhhh hjälp vad jag är trött idag!!!

Min bebis vägrade bara somna igår, ingenting passade! Hon var vaken från 22 till 03:30!! Trodde aldrig att hon skulle somna, sen sov hon till kl 06... varifrån har  denna piggheten kommit ifrån? {#lang_emotions_undecided}

En dag är verkligen olika den andra, man vet aldrig hur denna lilla diktatorn lägger upp hennes dag

Tror till råga på allt att jag också börjar få mjölkstockning, har så ont i mitt vänsta bröst, har två hårda knölar som ömmar då jag trycker på de, ska försöka ha på värmekudden och massera lite sen.

Testade igår am76 att mata henne som man matar tvillingar men jag kan ändå inte komma åt de mjölkgångarna som har drabbats...de sitter liksom lite högre upp än i höjd med armhålan, bävar så att jag ska få feber och bli riktigt dålig! {#lang_emotions_cry}

• am76

Så sant - dagarna är väldigt olika! Oj då hade du en piggelinbebis inatt Cupcaken, jobbigt när det är på natten, jag har haft några såna "pass" här oxå och det känns nästa dag, värre än baksmälla.

Det tog ett ½ dygn innan jag kände liten lättnad i stockningsbröstet - bm sa att det kan ta flera dgr att bli bra, tog 3 för mig. Gå inte för länge utan att ringa nån o be om råd o får du feber skriv upp tempen för den vill de veta. Hon var riktigt bra på Östra som jag ringde.  

• Cupcaken
    am76 skrev 2010-02-10 15:42:25 följande:
    Så sant - dagarna är väldigt olika! Oj då hade du en piggelinbebis inatt Cupcaken, jobbigt när det är på natten, jag har haft några såna "pass" här oxå och det känns nästa dag, värre än baksmälla.Det tog ett ½ dygn innan jag kände liten lättnad i stockningsbröstet - bm sa att det kan ta flera dgr att bli bra, tog 3 för mig. Gå inte för länge utan att ringa nån o be om råd o får du feber skriv upp tempen för den vill de veta. Hon var riktigt bra på Östra som jag ringde.  
    Hur gick det hos BVC?

Vi var där igår, hon har vuxit till 53.4 cm en ökning på 4.4 cm och vikten är nu på 3580 gram en ökning på ca 400 gram denna gången med... så skönt att man får bekräftat att hon får i sig mat iaf.

Fick D vitamin också av BM men är lite konfunderad nu om jag skulle börja med dem med en gång? Vilken BM har du am76? Jag har Norum tror jag hon heter.
  • Skruttis1979
    Mamma Tes skrev 2010-02-10 20:44:52 följande:
    Idag har vi varit på BVC och Felicia hade gått upp 115g på en vecka och väger nu 4280g och är 52,5 cm lång. Idag är hon 11 veckor, 4 veckor korrigerat.
    vad menas med korrigerat egentligen?
    är det att hon skulle varit 4 veckor, eller att man drar bort 4 veckor från de 11 hon är??

ursäkta min kanske dumma fråga
    Elma 2008.02.19 Eskil 2010.02.01
  • Mamma Tes
    Skruttis1979 skrev 2010-02-10 20:47:32 följande:
    vad menas med korrigerat egentligen? är det att hon skulle varit 4 veckor, eller att man drar bort 4 veckor från de 11 hon är?? ursäkta min kanske dumma fråga
    Det är att hon skulle ha varit 4 veckor om hon hade fötts då hon var beräknad
    Inga frågor är dumma!
  • ErikaR
    Cupcaken skrev 2010-02-10 20:11:05 följande:
    Hur gick det hos BVC? Vi var där igår, hon har vuxit till 53.4 cm en ökning på 4.4 cm och vikten är nu på 3580 gram en ökning på ca 400 gram denna gången med... så skönt att man får bekräftat att hon får i sig mat iaf. Fick D vitamin också av BM men är lite konfunderad nu om jag skulle börja med dem med en gång? Vilken BM har du am76? Jag har Norum tror jag hon heter.
    D vitaminet börjar du med när bebisen är 4 veckor.
  • Peos Mamma

Hej alla....
    Inte hunnit vara inne så mycket......var på bvc i förrgår och Nellie hade inte gått upp i vikt utan 60g ner...så nu har vi matat varannan timme sedan i förrgår dag tid och så skall jag väcka henne efter 4 timmar på natten......Lätt not!!! hon sover som en gris så det har blivit 6 timmar hon sovit innan hon ätit....jag tror att det är så att min mjölk börjar sina för även om vi nu i 2 dygn matat så tätt sä är hon inte nöjd. Jag är inte direkt förvånad eftersom det hände med Peo oxå.....

Skall till bvc kl 15 idag igen och väga.....tror dock inte på så mycket viktskillnad.....hon är verkligen inte nöjd på kvällarna....så jag laddar för Ersättning ikväll...*S*...vi får se vad som händer.....
    jag kommer att fortsätta amma i villket fall som hellst....det hn vill och kan få.....så hon kan få ltie mer skydd nu när det är så kallt och mycket sjukdomar som florerar....

Kram

• am76
    Cupcaken skrev 2010-02-10 20:11:05 följande:
    Hur gick det hos BVC?Vi var där igår, hon har vuxit till 53.4 cm en ökning på 4.4 cm och vikten är nu på 3580 gram en ökning på ca 400 gram denna gången med... så skönt att man får bekräftat att hon får i sig mat iaf.Fick D vitamin också av BM men är lite konfunderad nu om jag skulle börja med dem med en gång? Vilken BM har du am76? Jag har Norum tror jag hon heter.
    Det gick bra på BVC igår . Timon följer sin egen kurva precis, 4762 g / 56,5 cm så han växer oxå på bra (4085 g / 54 cm vid födseln). Distriktssköterskan jag har heter Christel (inte barnmorska). Jag skulle få vitaminerna nästa vecka så vet faktiskt inte när man börjar med dom... Känns bra att de ska få andra lokaler, med rum för barnvagnar och skötbord, det saknar man ju, och väntrum där man kan amma ifred så hoppas de får flytta snart!

Är det bättre med ev mjölkstockning idag? *Hoppas det!*
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden