Här flyter det på bra tycker jag. Vi tror att Lova haft lite magknip för de senaste dagarna har hon varit ledsen nästan hela tiden när hon varit vaken. Det verkar dock bättre idag, men man ska inte ropa hej...
Nätterna går numera ganska bra. Lova sover mellan oss på och under eget täcke så att hon inte kan hamna under vårt. Amningen som var väldigt jobbig i början, gjorde jätteont och hon hade svårt att få tag, funkar mycket bättre. Hon tar väl någon minut på sig att få tag på bröstet på natten men det är helt ok. Lite ont gör det fortfarande men det blir bättre i takt med att hennes mun växer... Hon har numera sovit över tre timmar i sträck flera gånger! Sen är det ju inte så förtvivlat jobbigt när man kan nattamma. Inatt somnade jag dock så hon sov några timmar vid bröstet men jag är inte så orolig för det.
Daniel började jobba för två veckor sedan blir det väl. De första dagarna var lite konstiga men jag tycker att det funkar ok. Det som ställer till det för mig är snön, måste ju ut på promenader med hunden. Kvällspromenad i det här väglaget är sådär kul (han jobbar natt). Men men, det blir bättre när (om) våren kommer.
Själv mår jag bra, har inte koll på vikten. Glufsar i mig massa mat för att amningen ska funka, träning får komma sen. Jag donerar ju dessutom mjölk så jag antar att det går en hel del kalorier. Längtar efter långa promenader i Ruddalen med hund och barnvagn. Jag trodde att avslaget var slut men så har det kommit lite blod vid två tillfällen så jag avvaktar med att bada badkar vilket jag längtar efter!
Nu ligger jag väl lite före många i tråden eftersom Lova bestämde sig för att komma så tidigt, men då är det kanske skönt att höra att jag känner att jag har landat riktigt bra. Inatt sov jag förresten från ett till halv tio och ammade bara två gånger däremellan.