• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • smörblomman81

oj, läkaren sa att jag hade också urinvägsinfektion men det tog jag inte med eftersom jag trodde inte att det var så viktigt.. men nu när jag googlar om det så läser jag att det kan vara den som är boven till mina sammandragningar och att tappen har minskat.
    Fast nu har jag börjat behandlingen så jag hoppas på att det kan avstanna?
    Ska på kontroll nu på måndag men har sådanna rejäla sammandragningar fortfarande.. läkaren sa att jag skulle komma in på på lördagen om jag fortfarande har "aktiviteter" men vill inte vara jobbig utan vänta.... usch denna väntan
    Vill hem och lägga mig men stänger inte butiken förrän kl två :/

• AsaLu

Pilea: Skönt att få komma hem igen, jag kan ju intyga att man kan gå många veckor med funnelling o förkortad tapp... Lycka till!!

• elaisa

pilea, va skönt att tappen inte var så påverkad, vila på!

smörblomman, tycker inte du ska känna att du är jobbig om du åker in, det är ju deras jobb, men jag vet känslan. Hoppas det lugnar sig snart.{#lang_emotions_smile}

• elaisa

Asalu, ang mage min bebis ligger m huvudet neråt och oftast m ryggen o rumpan på höger sida så magen är lite sne från början men sen när jag får smdr blir den verkligen obehagligt sne till formen...men tycker inte det känns som bebisen kläms på ngt sätt.

• AsaLu

elaisa: nej det låter väl konstigt men jag får för mig alla möjliga konstiga saker med tanke på allt strul som har varit för oss. Det ligger ju faktiskt en död bäbis i magen också...
    Har fått någon dum noja om att det som jag upplever som sammandragningar skulle vara en bäbis som krampar, men det är bara mina egna påhitt, tror inte egentligen att det kan vara så, hela livmodern är ju hård fast liksom väldigt sne precis som din.
    Hur går det för dig förresten, ligger du lika mycket fortfarande? Jag har nog vågat röra mig lite mer på sista tiden, känner att det inte vore nån katastrof om hon kom ut nu, då skulle jag i alla fall få veta om/att hon mår bra!!

• mammaNena

härligt att du fick komma hem igen pilea!

Här är det en jobbig dag. massa sd. värk i ryggen. trött som attans och mår allmänt konstigt..
    Men det roliga.. olle utbrast igår " jag tror vi kommer ha en bebis snart" jag frågade efter en stund vad han menade med snart. kan ju va allt från någon dag till någora veckor egentligen. snart är ju i vilket fall än för tidigt Men han menar att det är inom ca 1 vecka. JAG tror att olle är lite syns, utan att han vill erkänna. själv tror han inte på något sånt "trams". men när mia föddes, eller när mamma och pappa va och hälsade på innan hon föddes, kl va 18 på kvällen, då sa olle till mamma när de skulle gå hem " vi ringer kl 22.15 och säger att du har blivit mormor då!" Mia föddes kl 22 och vi ringde 22.15 han vet inte varför han sa så, han bara "kände" för det. så när han utbrast igår att han tror att vi snart kommer ha våran bebis, då är det svårt att börja fundera på OM han kan ha rätt en gång till

• elaisa

Asalu,ah jag förstår, det måste vara en konstig sorglig känsla, kanske du kunde få göra ett ul på magen vid nästa koll el i samband m smdr bara för att se hur hon har det därinne.

Jag ligger ner lika mycket som förut för trots att jag blir lugnar för varje vecka blir också trycket större neråt när jag är upprätt. Vid senaste kollen var det en bred funnelling ner till cerklaget så de rekommenderar fortsatt liggläge. Tänker att efter vecka 34 kanske jag kan börja våga vara uppe lite mer.

• Pilea

Gud så skönt nu ligger jag hemma i min underbara säng Sambon stannade till o köpte en semla till mig på hemvägen {#lang_emotions_tongue_out}

Fick en återbesökstid på spec-mvc på torsdag.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea
    Jag har sovit som en prinsessa inatt. Tyra sov i sin säng hela natten o vaknade nu vid 07-tiden. Hon var jätteledsen o helt hysterisk o det hade varit lika dant igår tydligen, hon kanske undrade vart jag var någon stans.

Idag går jag in i v.33 (32+0), bara 55 dagar kvar om jag går till BF vill säga 

Känner fortfarande av det där molet, men har inte haft så mycket sammandragningar, lite när jag vänder mig i sängen eller rör mig allmänt.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Hoppas ni andra mår bra!

Alve 060129 Tyra 071019
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar