• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • linelus04

har precis kommit hem från sjukhuset låg på förlossningen i 3 dygn med väkar som kom 2 min mellan . Hann få kortison sprutorna som tur är.
    Men till slut fick de stopp på dem efter dropp i 48 timmar . Så skönt är ju lite tidigt.
    Nu fick jag åka hem hoppas det håller sig ett tag till i alla fall . Är nu 31 fulla.
    Men vi fick prata med en barnläkare och hon sa att de anser att den är så stor nu . Även om vi tycker att den är jätteliten så tycker de att de får en stor prematur bebis . så det låter ju skönt. Får se om vi går förbi sonens vecka 33.

Kram på er

• linelus04

pilea läste just att du oxå legat inne. visst är det jobbigt. Vilken kurva du hade. Hur mycket gick dina starka upp i ? Lite nyfiken mina gick upp till 120 som max och de gjorde jätteont. Nu får vi hoppas vi får stanna hemma . kram kram

• Pilea
    linelus04 skrev 2010-03-07 11:35:18 följande:
    har precis kommit hem från sjukhuset låg på förlossningen i 3 dygn med väkar som kom 2 min mellan . Hann få kortison sprutorna som tur är. Men till slut fick de stopp på dem efter dropp i 48 timmar . Så skönt är ju lite tidigt. Nu fick jag åka hem hoppas det håller sig ett tag till i alla fall . Är nu 31 fulla. Men vi fick prata med en barnläkare och hon sa att de anser att den är så stor nu . Även om vi tycker att den är jätteliten så tycker de att de får en stor prematur bebis . så det låter ju skönt. Får se om vi går förbi sonens vecka 33. Kram på er
    Skönt att det lugnade sig!
    Då får vi se vem som får bebis först då Nä, skämt o sido, jättebra att ha passerat v.30 iaf.
    Minns när vi log på neo med sonen för 4 år sedan. Var så himla avundsjuk på alla "stora" bebisar, tyckte en del var gigantiska o kom det in en fullgången med problem såg jag de som helt groteska, knäppt jag vet.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea
    linelus04 skrev 2010-03-07 11:38:51 följande:
    pilea läste just att du oxå legat inne. visst är det jobbigt. Vilken kurva du hade. Hur mycket gick dina starka upp i ? Lite nyfiken mina gick upp till 120 som max och de gjorde jätteont. Nu får vi hoppas vi får stanna hemma . kram kram
    Har för mig att den var inställd på 18-20 o gick upp i över 100, upplevde de iaf som väldigt kraftiga o gjorde ont.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • linelus04

pilea ja haha får se vilken bebis som kommer först hihi. Usch jag är så rädd för neo vill inte ligga där . kommer ihåg hur jobbigt det var . men till slut blir det ju alltid bra  . Nu får man verkligen stor vila så man i alla fall kortar ner neo tiden så mycket som möjligt.

• Pilea

Jag fick ju med mig Bricanyltabletter hem på prov samt e-recept om jag tyckte att det funkade bra. Fick ta 4-6 per dag, men skulle självklart kontakta förlossningen om det drar igång så där regelbundet som i torsdags. Har än så länge inte tagit någon tablett, drar mig för det in i det längsta, gillar inte att stoppa i mig tabletter. Tabletterna ska ju inte vara lika starka som sprutan, men sprutan var hemsk tycker jag. Fick sån hjärtklappning o blev så andfådd, nästan lite ångestkänsla. Efter blev jag helt bortdomnad i ansiktet o kände mig jättekonstigt.

Tror ju inte att jag kommer gå full tid iaf eftersom sammandragningarna känns så pass kraftigt även fast de inte kommer jättetätt, men de känns verkligen i ryggen o i magen + den där molande känslan hela tiden.
    Nu ska jag käka lite lunch!
    Alve 060129 Tyra 071019
  • mammaNena

Ska in på ny koll i morgon. tror snart jag kräks på alla vul. känns som om alla läkare på förlossningn  i varberg har varit där och "rotat" men men, det går väll över..

SD blir bara mer och mer sen i onsdags kväll. men får väll se i morgon OM det hänt något med tappen, annars är det väll så här jag ska leva nu.
    Blev lite hormonell igår och kände att jag va tvungen att gråta. gick in till sovrummet och började gråta hysteriskt.. suck blir ju trött på mig själv. men sen va det bra igen! {#lang_emotions_dreamer}

• Pilea
    mammaNena skrev 2010-03-07 12:56:00 följande:
    Ska in på ny koll i morgon. tror snart jag kräks på alla vul. känns som om alla läkare på förlossningn  i varberg har varit där och "rotat" men men, det går väll över.. SD blir bara mer och mer sen i onsdags kväll. men får väll se i morgon OM det hänt något med tappen, annars är det väll så här jag ska leva nu. Blev lite hormonell igår och kände att jag va tvungen att gråta. gick in till sovrummet och började gråta hysteriskt.. suck blir ju trött på mig själv. men sen va det bra igen!
    Usch, va kämpigt! Tänk sen när allt är klart o vi har våra bebbar, då kommer den här tiden kännas som en jätteliten del av livet. Men just när man är uppe i det är det ju jättejobbigt. 
    Direkt efter sonen föddes så så jag aldrig mer, vi ska inte ha fler barn. Men så är man där igen. Trodde aldrig vi skulle utsätta oss för fler graviditeter, särksilt inte när vi hade 2 små. Men man glömmer fort
    Får dokumentera dessa känslor sen om man blir sugen på fler  
    Alve 060129 Tyra 071019
  • mammaNena
    Pilea skrev 2010-03-07 14:39:45 följande:
    ha ha. ja det kanske e det man ska. till och med spela in en film snutt om hur eländigt allt kan vara 

Jag hoppas bara att olle har rätt i sin vision. kan gärna tänka mig att få ut den här grabben nu. e så trött på alla SD hela tiden.
  • Pilea
    mammaNena skrev 2010-03-07 14:57:59 följande:
    ha ha. ja det kanske e det man ska. till och med spela in en film snutt om hur eländigt allt kan vara  Jag hoppas bara att olle har rätt i sin vision. kan gärna tänka mig att få ut den här grabben nu. e så trött på alla SD hela tiden.
    Just det, glömde kommentera det igår! Häftigt om han har rätt. 
    Min son Alve är lite synsk han med o idag sa han "kanske "morris föds idag" Fast jag väntar gärna 2-3 veckor till.
    Alve 060129 Tyra 071019
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar