• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • Pilea

Aj, aj, min stackars rygg, det känns som den ska gå av! Har inga direkta sammandragningar så det beror väl på att jag suttit för länge rakt upp o ner. 

Alve 060129 Tyra 071019
  • elaisa

Ja, all vila har nog förminskat våra muskler, känner också av ryggen när jag sitter. Gud va härligt det ska bli att promenera och få tillbaka lite kondition och muskler!

• Pilea
    elaisa skrev 2010-03-09 15:11:18 följande:
    Ja, all vila har nog förminskat våra muskler, känner också av ryggen när jag sitter. Gud va härligt det ska bli att promenera och få tillbaka lite kondition och muskler!
    Ja, verkligen! Nästan så jag längtar efter att få börja träna. Frågan är om man känner lika sen, kanske latmasken gör sig påmind
    Någon som vet om det är ok att göra knipövningar när man har mycket sammandragningar o påverkad tapp?  Kanske rent av är bra, eller ?
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Åh, sambon ska köpa med sig sushi hem, mums {#lang_emotions_tongue_out}

Alve 060129 Tyra 071019
  • fröken sol

varit hos läkaren, blev sjukskriven till 6 april. tur det hade verkligen inte kunnat jobba...

• Gersemi
    mammaNena skrev 2010-03-09 13:10:05 följande:
    30+0 idag! (v31) shit vad tiden går! hux flux och jag är nästan där mia föddes.. olle sa igår igen om att han håller fast vid sin vision. bebis kommer snart... men vi får väll se. känns som jag ska gå och lida i 10 veckor till.. funderar skarpt på hur jag ska få hem mia från dagis. olle jobbat natt och sovit i 4 timmar= inte pigg! går jag så kan jag räkna med massa SD och helt slut resten av dagen.. ringa mamma och fråga om hon vill, IGEN!
    Kul, vi är också 30+0 idag! Så då är vi två som har BF syttene maj!

Imorgon är den dagen då bägge mina tidigare förlossningar har startat. Känner mig såklart lite orolig, men har inga tecken på att det skulle sätta igång. Dessutom är denna graviditet helt annorlunda, så kanske man vågar hoppas?

Håller tummarna för er andra Är som sagt lite förvirrad för tillfället, inte bara pga graviditeten, det har varit stormigt på sambons jobb sista månaderna... Det blev konkurs till sist, och nu hotar de med att itne betala ut hans övertid *MORR* Var bara tvungen att få morra lite..
  • aprilfamilj

Har haft mer sammandragningar dom sista 2-3 dagarna. Och nu ikväll har jag magknipkänsla och mensvärk också...
    Hoppas verkligen att det lugnar ner sig. Har inte lust att åka in ikväll...

• mammaNena
    aprilfamilj skrev 2010-03-09 19:16:10 följande:
    Har haft mer sammandragningar dom sista 2-3 dagarna. Och nu ikväll har jag magknipkänsla och mensvärk också... Hoppas verkligen att det lugnar ner sig. Har inte lust att åka in ikväll...
    precis så har jag det oxå. funderar verkligen på hur detta ska gå, om jag ska ringa eller inte. har inte lust att åka ändå till halmstad i onödan!
  • aprilfamilj
    mammaNena skrev 2010-03-09 20:24:15 följande:
    precis så har jag det oxå. funderar verkligen på hur detta ska gå, om jag ska ringa eller inte. har inte lust att åka ändå till halmstad i onödan!
    Nä jag hoppas det går över under natten. Har jätte mycket skola att ta igen också då jag haft sonen hemma i veckan eftersom han varit sjuk..,
  • mammaNena
    aprilfamilj skrev 2010-03-09 20:39:11 följande:
    Nä jag hoppas det går över under natten. Har jätte mycket skola att ta igen också då jag haft sonen hemma i veckan eftersom han varit sjuk..,
    oj, kan inte vara lätt att plugga i alla SD..
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar