• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • Cherrybabe71

Hej allihopa.. fick idag reda på att jag har GBS.. skit också!

Funderar på om jag haft det tidigare graviditeter också då jag har fött alla mina barn för tidigt...

Nu ska jag tydligen behandlas IV med antibiotika vid förlossning, bara att jag har VÄLDIGT snabba förlossningar vanligtbis! Och man ska behandla MINST 2 timmar innan förlossning och helst 4 vilket INTE kommer hinnas med om jag inte blir igångsatt några veckor innan.. Usch , blir orolig nu!

Nån mer som haft GBS??

• mama gul

Nu ville inte min lilla tjej stanna inne längre...
    Som tur är valde jag igår att stanna kvar en natt till på sjukhuset. Efter ett par timmars sammandragningar var jag öppen 7 cm och sen föddes hon mindre än 2 timmar senare. En pytteliten sötnos {#lang_emotions_smile}

Jag har också haft slemmiga, blodiga flytningar i några veckors tid. De trodde att det kom från livmodertappen eller slemproppen. Så länge det inte var mera och rinnande blod tyckte läkarna att det var ok. Kanske får höra mer imorgon om de har hittat någon anledning till att jag födde för tidigt.

Jag fick nästan tjata till mig bricanylen. En läkare sa här att den inte hade någon bevisad effekt. Jag är helt säker på att den har hjälpt mig att hålla kvar bebisen några veckor extra och dessutom att inte behöva åka in till sjukhuset så fort man får sammandragningar.

• fröken sol

grattis till flickan! vilken vecka kom hon i och hur stor?
    hoppas att allt gick bra och att ni mår fint

• Gersemi

Mamma gul: Grattis till flickan!  Hoppas att allt går bra nu, håller tummarna för er

Ang GBS har jag för mig att det är blodprov som gäller för att vara 100 % säker på att man inte har det. En bekant förlorade hennes dotter i GBS på BB, så hon har berättat en hel del. Tyvärr minns jag inte så bra

Har varit borta ett tag, men allt går planenligt här. Har mkt i huvudet bara.

• Pilea
    mama gul skrev 2010-03-02 22:20:38 följande:
    Nu ville inte min lilla tjej stanna inne längre... Som tur är valde jag igår att stanna kvar en natt till på sjukhuset. Efter ett par timmars sammandragningar var jag öppen 7 cm och sen föddes hon mindre än 2 timmar senare. En pytteliten sötnos Jag har också haft slemmiga, blodiga flytningar i några veckors tid. De trodde att det kom från livmodertappen eller slemproppen. Så länge det inte var mera och rinnande blod tyckte läkarna att det var ok. Kanske får höra mer imorgon om de har hittat någon anledning till att jag födde för tidigt. Jag fick nästan tjata till mig bricanylen. En läkare sa här att den inte hade någon bevisad effekt. Jag är helt säker på att den har hjälpt mig att hålla kvar bebisen några veckor extra och dessutom att inte behöva åka in till sjukhuset så fort man får sammandragningar.
    Grattis! Hur tidig var hon?
    Alve 060129 Tyra 071019
  • Pilea

Idag känns det lugnare för min del, blev nog lite nervös igår. Fick en del onda sammandragningar vid middagen så jag nästan tänkte åka in. Men det lugnade sig efter en lång o varm dusch. Har sovit bra inatt iaf.

Har dottern hemma idag, hon har lite feber o är snorig, men är rätt pigg ändå. Sambon hade ett viktigt möte på jobbet på förmiddagen, men kommer hem till lunch o tar över. Just nu leker hon doktor o jag får massa med sprutor Tar det så lugnt det bara går, div jag sitter i soffan o hon hämtar hit halva lekrummet till mig Hon får gå på pottan istället för toan idag eftersom jag inte ska lyfta osv.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • AsaLu

Mamma gul: jättegrattis, rapportera gärna lite mer om din lilla prinsessa!

Cherrybabe 71: Vilken typ av prover tog de på dig för att konstatera GBS???

• elaisa

Mama gul, stort grattis och hoppas ni båda mår bra!

• mammaNena

Asalu: mitt urinprov visade negativt på GBS, men en skrapning på tappen visade att det fanns GBS. Så jag har åter igen haft en kur med kåvepenin. 

mama gul: grattis!

jag har fått komma hem igen.

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar