Vi som har prematura sammandragningar
Hej tjejer
Hittade denna tråd och kände att jag ville säga något.
Jag fick barn 2000 och 2002, bägge hotande prematurer. Förlossningen startade i v 30+1 i bägge fallen och jag fick ligga inne länge med bricanyl osv. Ja, ni vet. Var öppen 4 cm med första när jag kom in, så det var väl lite av ett mirakel att han stannade... Det ironiska är att bägge föddes fullgångna mha igångsättning! Förlossningarna tog ju inte så lång tid dock
Förra året miste vi en pojke i v 19. Nu är vi gravida igen, i v 23+3 och jag har redan varit inne två gånger för regelbundna sammandragningar. Dock hade det inte hänt något, som tur är. Fast det känns lite nervöst. Kan ju inte påstå att varesig läkarna jag mött eller min BM varit särskilt förstående, trots att SMVC och min tidigare barnmorska tydligt talade om för mig att jag måste vara försiktig ifall jag skulle bli gravid igen, allra helst som jag tydligen smygöppnar mig.
Vet inte om jag hör hemma i denna tråd, men känner mig orolig och vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen. V 30 närmar sig. SMVC har lovat mig en koll innan, men än så länge känns allt som att det är rätt mycket på vinst eller förlust.
Nog gnällt. Skickar färska hejja-rop till alla er som ligger ner i väntan på att tiden går. Håller tummarna för er, ni är hjältinnor!