• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-17 18:09:39 följande:
    hej! efter en maratonförlossning på 18 timmar (ej inräknat de två dagarna hemma) förlöstes min älskade kalle i söndags den 14:e mars, en dag före utsatt datum. vikt 3830g, längd 53cm. efter ett par dagar på familje-bb är vi nu hemma. så lycklig! bild finns i albumet.
    Åh vad underbart för er!! Grattis!

HÄr står det stilla :(
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-17 18:09:39 följande:
    hej! efter en maratonförlossning på 18 timmar (ej inräknat de två dagarna hemma) förlöstes min älskade kalle i söndags den 14:e mars, en dag före utsatt datum. vikt 3830g, längd 53cm. efter ett par dagar på familje-bb är vi nu hemma. så lycklig! bild finns i albumet.
    Vilken snygging han är!
    Berätta gärna om förlossningen sen när du orkar!
  • Adnil76
    swiitii skrev 2010-03-17 18:17:03 följande:
    Åh vad underbart för er!! Grattis!HÄr står det stilla :(
    Din tid kommer... håll ut! Kram
  • längtan 80

Grattis Lindai, vilken liten sötis!! men vilken lååååååååång förlossning. Hoppas att ni har det supermysigt. Kramar

• Liian
    Lindai: Åhhhh, vad fin han är. Hur orkade du med förlossningen? Fick du något så att du kunde få sova en stund??

SIlje84: Förstår att du är knäckt. Men vad ska man göra, kan ju inte tvinga ut dom. Du får se det som att din kropp är ett sånt underbart hem att den inte vill flytta =)
    Tror inte att några knep hjälper. Tror mer att det en slump att det sätter igång.

längtan80: Har oxå fått lite förvärkar (äntligen) men inte alls så att det känns som om det skulle vara på G.

Antar att vi får försöka vara tålmodiga (inte min starka sida).
    Stora kramar till oss som är kvar!
  • swiitii

Nu har lite mer av proppen kommit. Nu ikväll så har värken blivit allt värre och tilltagit. Det är inte jätteilla, men jag är väldigt smärttålig också, så det är svårt att sätta i perspektiv.
    Men vad alla säger om att föda så känns det inte som om jag har "tillräckligt" ont.

Jag har ont i ryggen, rumpan, ner i baksidan av låren, ljumskarna, blygdläpparna och emellanåt i magen.
    Har försökt att klocka, men eftersom jag har smärtan hela tiden känns det ganska lönlöst. Det har tilltagit ganska mycket det senaste 2 timmarna ikväll.

Smärtan jag har nu försvinner inte när jag är aktiv heller. Jag har inte provat att ta alvedon eller liknande (då jag vill föda utan medicinsk smärtlindring vill jag inte heller använda medicin nu)
    Smärtan försvinner inte heller när jag duschar varmt.

Borde jag ringa och prata med förlossningen eller vad tycker ni?

• Nillan77

det tycker jag absolut att du ska!

swiitii skrev 2010-03-17 23:14:39 följande:
    Nu har lite mer av proppen kommit. Nu ikväll så har värken blivit allt värre och tilltagit. Det är inte jätteilla, men jag är väldigt smärttålig också, så det är svårt att sätta i perspektiv.Men vad alla säger om att föda så känns det inte som om jag har "tillräckligt" ont. Jag har ont i ryggen, rumpan, ner i baksidan av låren, ljumskarna, blygdläpparna och emellanåt i magen. Har försökt att klocka, men eftersom jag har smärtan hela tiden känns det ganska lönlöst. Det har tilltagit ganska mycket det senaste 2 timmarna ikväll.Smärtan jag har nu försvinner inte när jag är aktiv heller. Jag har inte provat att ta alvedon eller liknande (då jag vill föda utan medicinsk smärtlindring vill jag inte heller använda medicin nu)Smärtan försvinner inte heller när jag duschar varmt.Borde jag ringa och prata med förlossningen eller vad tycker ni?
  • Friid4
    Silje84; Vart bor du? Vet att det är olika beroende på vart i landet man bor, i Södertälje som jag bor i så är det 2 veckor. O vet att i tex Göteborg är det 3 veckor..
    Jag har gått över 12 dagar idag, och har fått tid för igångsättning imorgon bitti, om det inte händer någonting inatt :P
  • Liian

Swiitii: Vad roligt! (konstigt att man tycker så nu när någon säger att dom har ont).  Hoppas att bebisen är på g =)

Själv var jag på MVC idag. sf-mått 39 cm. Bebisens puls var dock hög, 180 slag/minut så vi tog ctg. Lugnade sig, men efter 1 timma ringde dom från FL och ville att jag skulle ta en kurva till, så det var bara att åka till MVC igen. Denna gången var det bättre så nu är vi hemma igen. Man får verkligen upp förhoppningen att det ska vara förloss. på g. Känner ju inga värkar dock, tyvärr =(

Tillbaka till att vänta och vänta och vänta....

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3