Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Grattis Lindai, vilken liten sötis!! men vilken lååååååååång förlossning. Hoppas att ni har det supermysigt. Kramar
Nu har lite mer av proppen kommit. Nu ikväll så har värken blivit allt värre och tilltagit. Det är inte jätteilla, men jag är väldigt smärttålig också, så det är svårt att sätta i perspektiv.
Men vad alla säger om att föda så känns det inte som om jag har "tillräckligt" ont.
Jag har ont i ryggen, rumpan, ner i baksidan av låren, ljumskarna, blygdläpparna och emellanåt i magen.
Har försökt att klocka, men eftersom jag har smärtan hela tiden känns det ganska lönlöst. Det har tilltagit ganska mycket det senaste 2 timmarna ikväll.
Smärtan jag har nu försvinner inte när jag är aktiv heller. Jag har inte provat att ta alvedon eller liknande (då jag vill föda utan medicinsk smärtlindring vill jag inte heller använda medicin nu)
Smärtan försvinner inte heller när jag duschar varmt.
Borde jag ringa och prata med förlossningen eller vad tycker ni?
det tycker jag absolut att du ska!
Switii: Du kanske redan är inne
Swiitii: Vad roligt! (konstigt att man tycker så nu när någon säger att dom har ont). Hoppas att bebisen är på g =)
Själv var jag på MVC idag. sf-mått 39 cm. Bebisens puls var dock hög, 180 slag/minut så vi tog ctg. Lugnade sig, men efter 1 timma ringde dom från FL och ville att jag skulle ta en kurva till, så det var bara att åka till MVC igen. Denna gången var det bättre så nu är vi hemma igen. Man får verkligen upp förhoppningen att det ska vara förloss. på g. Känner ju inga värkar dock, tyvärr =(
Tillbaka till att vänta och vänta och vänta....