• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-12 17:54:39 följande:
    swiitii: Är bebisen fixerad? Det kan ju vara det som känns. Att den är på väg att ta sig ner i förlossningskanalen. Min BM sa till mig att det kan kännas som mensvärk.  Har du badkar? JAg har läst på flera ställen att ifall det inte är "riktiga" värkar så brukar det släppa ifall man badar varmt.  Om du känner dig osäker så ring. Det skadar ju aldrig att ringa en gång extra.
    Nej bebisen är inte fixerad (eller var iaf inte för 1½ vecka sen). Men har haft sån här konstant mensvärk i några veckor nu, men det blev värre när proppen släppte. Har hållt igång hela dagen och då försvann alla känningarna, så vi får väl se om det kommer igång igen när jag vilar :P
  • swiitii

Lindai:

Hur går det för dig??!

Mensvärken har sakta börjat komma tillbaka nu när jag tar det lugnt.
    Så ligger i sängen hela dagen idag! :D

• Linnéa777

I onsdags, 100310 kom vår lilla prinsessa Ingrid Lo Linnéa ut. Hon var 50 cm och vägde 2920. En liten sessa. :) Hon är så otroligt fin. Förlossningen var riktigt jobbig fram tills jag fick krysta fram henne.
    Vi kom hem idag och jag kan inte riktigt njuta. Tycker att amningen är riktigt jobbig, vill att det ska funka så lillan får upp sin vikt. Men det krånglar varje gång det ska matas och jag har såååå ont i mina bröstvårtor!
    Hur går det för er andra mammor?
    Hur har det går för era bebisars vikt? Gick de ner mycket de första dagarna? Min lilla är nere på 2700 och jag blir sjukt orolig. Jag kommer att bli den värsta hönsmamman!

BF 5 mars
  • längtan 80

Grattis Linnea!!! Hoppas att ammningen går bättre och bättre för dig, hör av dig till barnmorskan så ger de dig råd.

• bananflugan82
    Linnéa777 skrev 2010-03-13 21:04:41 följande:
    I onsdags, 100310 kom vår lilla prinsessa Ingrid Lo Linnéa ut. Hon var 50 cm och vägde 2920. En liten sessa. :) Hon är så otroligt fin. Förlossningen var riktigt jobbig fram tills jag fick krysta fram henne. Vi kom hem idag och jag kan inte riktigt njuta. Tycker att amningen är riktigt jobbig, vill att det ska funka så lillan får upp sin vikt. Men det krånglar varje gång det ska matas och jag har såååå ont i mina bröstvårtor!Hur går det för er andra mammor?Hur har det går för era bebisars vikt? Gick de ner mycket de första dagarna? Min lilla är nere på 2700 och jag blir sjukt orolig. Jag kommer att bli den värsta hönsmamman!
    åh grattis!!!!
    Och FÖRSÖK att ta det lugnt angående amningen.. det blir inte bättre av att vara orolig! Mitt kom ju aldrig igång o jag tror att det var delvis för att ja vekrligen försökte för mycket o det låste sig. Det är kanske inte det roligaste valet, men ersättning finns alltid om det inte funkar. Svälter gör bebisarna inte iaf.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Liian
    Linnéa 777: Grattis till bebisen! vår BM sa att upp till 10% viktnedgång i början är helt normalt. Så det är säkert ingen fara =)

JAg hade ju, vad jag tror är, vinterkräksjukan i torsdags men jag kräktes bara i typ 5 timmar och så hade jag feber. Förutom att jag var galet trött i fredags så var det över. Har fredags och lördag varit typ som vanligt. I fredags åt jag inte så mkt för att jag inte riktigt vågade, men igår åt jag som vanligt och även idag. Nu i kväll började jag känna mig konstig igen, blev galet mätt av ingenting och sedan gick det inte över. SOmnade en stund och vaknade sedan vid 2 av att jag fortfarande var helt full i magen. Gick in och kräktes, men jag hade nog egentligen kunnat hålla emot om jag försökt.

Det känns verkligen inte som magsjuka. Mår illa hela tiden, men jag kan som sagt hålla emot om jag försöker. Det kan man ju definitivt inte göra vid magsjuka.
    Vad kan det vara?? BÖrjar bli lite orolig... Känns verkligen inte bra!
    Var hos BM i torsdags och mitt BT är jättebra så det kan ju inte vara havandeskapsförgiftning heller. Kan det vara väldigt illa halsbränna??? Känns inte så.
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-14 03:06:06 följande:
    Linnéa 777: Grattis till bebisen! vår BM sa att upp till 10% viktnedgång i början är helt normalt. Så det är säkert ingen fara =) JAg hade ju, vad jag tror är, vinterkräksjukan i torsdags men jag kräktes bara i typ 5 timmar och så hade jag feber. Förutom att jag var galet trött i fredags så var det över. Har fredags och lördag varit typ som vanligt. I fredags åt jag inte så mkt för att jag inte riktigt vågade, men igår åt jag som vanligt och även idag. Nu i kväll började jag känna mig konstig igen, blev galet mätt av ingenting och sedan gick det inte över. SOmnade en stund och vaknade sedan vid 2 av att jag fortfarande var helt full i magen. Gick in och kräktes, men jag hade nog egentligen kunnat hålla emot om jag försökt. Det känns verkligen inte som magsjuka. Mår illa hela tiden, men jag kan som sagt hålla emot om jag försöker. Det kan man ju definitivt inte göra vid magsjuka. Vad kan det vara?? BÖrjar bli lite orolig... Känns verkligen inte bra! Var hos BM i torsdags och mitt BT är jättebra så det kan ju inte vara havandeskapsförgiftning heller. Kan det vara väldigt illa halsbränna??? Känns inte så.
    Usch låter inte trevligt att må så illa. Hoppas det går över snart.
    Jag har knappt haft nån halsbränna överhuvudtaget så vet inte om det kan bero på det
  • Tikka1986
    Linnéa777 skrev 2010-03-13 21:04:41 följande:
    I onsdags, 100310 kom vår lilla prinsessa Ingrid Lo Linnéa ut. Hon var 50 cm och vägde 2920. En liten sessa. :) Hon är så otroligt fin. Förlossningen var riktigt jobbig fram tills jag fick krysta fram henne. Vi kom hem idag och jag kan inte riktigt njuta. Tycker att amningen är riktigt jobbig, vill att det ska funka så lillan får upp sin vikt. Men det krånglar varje gång det ska matas och jag har såååå ont i mina bröstvårtor!Hur går det för er andra mammor?Hur har det går för era bebisars vikt? Gick de ner mycket de första dagarna? Min lilla är nere på 2700 och jag blir sjukt orolig. Jag kommer att bli den värsta hönsmamman!
    jätte stort GRATTIS!!! :D

en annan sitter ju här me en sjutusan till mag/svank-värk :/ knappt sovit någe alls inatt så de blir o ringa in till fl idag o höra vad dom har för åsikt om de hela,hoppas ju på att de e bebis på g :)
    BF+7
  • fyrklöver81

Spännande Tikka =)

Strot grattis till lill-tösen Linnea!!! Oror dig nu inte - utan NJUT!
    (lätt för mig att säga ;) )

• Paincake

Hej alla!

I fredags, v 40+0, den 12 mars kl 06.56, föddes världens sötaste Casper. Han var 3830 g och 50 cm lång. 
    Förlossningen var utan tvekan det häftigaste jag gjort i hela mitt liv! Så coolt! Är fortfarande helt lyrisk av minnet, trots att det var jättejobbigt och ont. Jag kan verkligen rekommendera EDA, lustgas, petidin, citodon, panodil, varm dusch och massage (ja, jag tog all smärtlindring jag kunde få ).
    Vi ligger fortfarande kvar på BB - Caspers bilirubinvärde ligger nära gränsen för det tillåtna. Stiger det mer får han sola, stiger det inte mer får vi komma hem idag. 
    Men vi mår i alla fall jättebra allihop.
    Grattis alla som fått och fött och lycka till ni andra. Ni har verkligen ett äventyr framför er!
    Lite bilder finns i galleriet för nyfikna.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3