• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Liian
    Paincake: hehe... Du tänkte att ni lika gärna kunde tjäna en hacka på eländet =)

Dom är inte jättevilliga att ta sig ut må jag säga. Jag är till och med så inställd på att föda nu att jag tvingade min sambo att testa färdknäppen igår. (Han tycker att det är lite läskigt nu i slutet). Ingen bebis ändå dock =(. Kan säga att det inte var någon hit när man känner sig ungefär lika porrig som en knubbsäl.

Har sovit jättedåligt två nätter i rad. Är grymt dålig på att få till det där med tupplur på dagen, vilket gör att jag somnar redan vid 10 på kvällen. Då jag inte gör slut på så mkt energi på dagarna så blir jag rastlös när jag bara sovit några timmar. =(
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-11 07:04:43 följande:
    Paincake: hehe... Du tänkte att ni lika gärna kunde tjäna en hacka på eländet =) Dom är inte jättevilliga att ta sig ut må jag säga. Jag är till och med så inställd på att föda nu att jag tvingade min sambo att testa färdknäppen igår. (Han tycker att det är lite läskigt nu i slutet). Ingen bebis ändå dock =(. Kan säga att det inte var någon hit när man känner sig ungefär lika porrig som en knubbsäl. Har sovit jättedåligt två nätter i rad. Är grymt dålig på att få till det där med tupplur på dagen, vilket gör att jag somnar redan vid 10 på kvällen. Då jag inte gör slut på så mkt energi på dagarna så blir jag rastlös när jag bara sovit några timmar. =(
    Vi provade också färdknäppen igår, fast vi har itne haft sex på typ 2 månader, min lust har varit = noll!!
    Kan ju hålla med om att man inte kände sig särskilt smidig eller sexig :P
    Hade massa mensvärk hela natten men inte värre än vanligt så det har väl inte gjort ngn nytta, mysigt var det dock ;)
  • Paincake
    Efter en helt fantastisk natt med bara två kissepauser (mot normala fem-sex) så sitter jag faktiskt här och klockar värkar. Har REJÄLT ont var femte minut ungefär och har fått en blodig flytning. Har pratat med förlossningen och jag ska försöka stanna hemma lite till och sen komma in på en kontroll om det inte lugnat ner sig. Så nu hoppas vi och hoppas vi och hoppas vi. 
    Snart dags att skutta in i duschen, raka benen och skrubba hälarna! Fåfängan före allt!
  • Adnil76
    Paincake skrev 2010-03-11 10:33:36 följande:
    Efter en helt fantastisk natt med bara två kissepauser (mot normala fem-sex) så sitter jag faktiskt här och klockar värkar. Har REJÄLT ont var femte minut ungefär och har fått en blodig flytning. Har pratat med förlossningen och jag ska försöka stanna hemma lite till och sen komma in på en kontroll om det inte lugnat ner sig. Så nu hoppas vi och hoppas vi och hoppas vi.  Snart dags att skutta in i duschen, raka benen och skrubba hälarna! Fåfängan före allt!
    Grattis! Vad roligt för dig, att nåt händer. Själv har jag än så länge bara lite blodblandade flytningar. Inget mer spännande än så.

Lycka till!
  • swiitii
    Paincake skrev 2010-03-11 10:33:36 följande:
    Efter en helt fantastisk natt med bara två kissepauser (mot normala fem-sex) så sitter jag faktiskt här och klockar värkar. Har REJÄLT ont var femte minut ungefär och har fått en blodig flytning. Har pratat med förlossningen och jag ska försöka stanna hemma lite till och sen komma in på en kontroll om det inte lugnat ner sig. Så nu hoppas vi och hoppas vi och hoppas vi.  Snart dags att skutta in i duschen, raka benen och skrubba hälarna! Fåfängan före allt!
    Haha gud vad spännande!! Hoppas att det är på riktigt nu, men det låter ju som en teckningsblödning också så det är positivt!! :)
    Haha jag hade varit likadan, dusch, sminkning, platta håret, man vet ju aldrig när man kan göra det nästa gång :P
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-11 10:40:21 följande:
    Grattis! Vad roligt för dig, att nåt händer. Själv har jag än så länge bara lite blodblandade flytningar. Inget mer spännande än så. Lycka till!
    Men det är väl spännande! Har din slempropp gått sen innan?
    Antingen är det slemproppen eller att du börjat öppna dig mer, skitspännande ju :D
  • fyrklöver81

Hej alla! Här har det varit förvärkar från 20 tiden igår kväll tills 04 i morse, sen dess helt borta!
    Hoppas verkligen värkarna åtrkommer, känns konstigt att de bara slutade.
    Förvärkarna kändes som lite jäkligare mensvärk och kom regelbundet ca va 10 till var 15e minut.
    Ngn mer som haft så???

Har även bajsat 4 ggr sen 03.00 i natt, nu sista gången ganska öst (sorry för infon =) )

• Adnil76
    swiitii skrev 2010-03-11 14:57:11 följande:
    Men det är väl spännande! Har din slempropp gått sen innan?Antingen är det slemproppen eller att du börjat öppna dig mer, skitspännande ju :D
    Vad gulligt att du är så positiv :) Tack! Känns bara så futtigt när det bara är lite brunt i trollorna och inget mer. Och nä, ingen slempropp... Verkar förresten ha stannat av nu. Men jo, nåt slags tecken är det väl förstås, och bättre det än inget.

Har klippt naglarna på händerna (för sambons skull ifall jag klämmer åt om hans hand under förlossningen) och på fötterna (för barnmorskornas skull)... på tal om piffande inför förlossning. :)
  • Souvenir

Jag glömde hårborste när jag åkte till förlossningen, stort misstag, tog en timma o mycket smärta o reda ut skatboet när jag kom hem 4 dygn senare

• Liian
    Paincake: NAjs!!! DÅ kanske ni blir 750 kr rikare idag =). Jag är helt med på att piffa till sig lite. Behöver ju inte göra livet slafsigare för BM än det redan är {#lang_emotions_wink}. Duktigt att vänta hemma så länge. Jag kommer vilja åka in så fort jag har två värkar på samma dag typ *hehe*.

SJälv mår jag piss idag. SOv jäkligt dåligt trots att jag låg i sängen nästan 12 timmar. Är så trött idag att jag knappt kan stå upp (bokstavligen). Nåt är lurt! Får inte i mig mat heller. Jag som normalt fått i mig iaf 5-6 mål nu kämpar med 1 och samma power bar. FUnderar på ifall det är någon mild version av vinterkräksjukan??
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3