Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Oj, redan ny tråd? 

Men nu måste det väl ändå vara den sista
  • Paincake

Jag ska också till bm idag, fast jag ska träffa deras läkare och förlänga min sjukskrivning. Ska göra tillväxt-ul också, men vet inte om det blir idag eller om vi bara bokar en tid till det. Spännande,spännande! 

• Paincake

Ja, vagnfrågan... Vi började med att nästan köpa en Brio Sing, sen var det Teutonia fun som gällde men till sist råkade vi ut för en finlandssvensk, suggestiv, hypnotiserande försäljare när vi bara skulle kolla lite och det hela slutade med att vi köpte en Emmaljunga Nitro City med massor av tillbehör. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som hände...

• Paincake
    längtan 80 skrev 2010-01-15 20:39:09 följande:
    Någon mer än jag som är TÖSTIG hela tiden??
    Jaaa! Jättetörstig, mest på kvällen. Det straffar sig ju nattetid, so to speak
  • Paincake

Åh, suck!

Hade beställt ett finfint skötbord i massiv ek som läggs på tvättmaskinen och sparar mycket plats (och som var jättedyrt). Det kom på posten idag, slarvigt inslaget och med hanteringsskador och en stor spricka på ena sidan
    Så irriterande! Nu vill man ju ha allt färdigt inför bebisen, inte hålla på att strula och skicka tillbaka grejer...
  • Paincake

Hehe, det är nog värre för sambon som fick bära hem åbäket (12,5 kg) från affären

Men klart irriterande är det.
  • Paincake

Företaget (belma.se) hade jättesnabba leveranstider - vi beställde i slutet av förra veckan och det kom som sagt idag, så jag tvivlar inte på att vi kommer få hem det innan bebisen kommer (om nu bricanyltabletten som jag nyss tagit funkar...annars lär det bli tight med tid...(jäkla sammandragningar...)).

Men å andra sidan, som du säger, han blir ju snygg av allt släpande.
    Någon fördel ska man väl ha för att man inte har bil...
  • Paincake

Hejhej!

Även jag har varit hos barnmorskan idag. Det verkar vara något som går
    Eftersom jag inte rört mig överhuvudtaget på över en månad och bara ätit praliner och fikabröd i soffan framför tv:n trodde jag att vikten skulle vara åt helvete, men nejdå! +1,8 kg på en månad. Sammanlagd viktuppgång alltså 9 kg i v 32+5 och barnmorskan är supernöjd.
    SF-måttet ligger mitt på kurvan, dvs 30,5 cm, HB, blodtryck och hjärtljud är finemang. Hade det inte varit för mina dumma sammandragningar och foglossning hade ju detta vart en mönstergraviditet
  • Paincake

Jag har också börjat snarka som en timmerhuggare... Tycker det hjälper lite att nuke:a näsan med nässpray innan sängdags. Är liksom konstant halvtäppt i näsan och det blir värre när jag ligger ner. 

Jag använder dock barnnässpray så att slemhinnorna överlever, annars vaknar jag med näsblod... 
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3