Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

NiklaasKaroliine skrev 2010-02-09 22:37:37 följande:
    hallå, tänkte hänga på här om de går för sig :) har bf 6 mars, alltså 25 dagar kvar .. och mår utmärkt.. men svullna fötter/händer. dels så börjar man bli lite trött på magen , vill ha bebis nu :D hur mår ni ? har ni packat bbväskan o så ? :) min står klar i hallen redan, då jag fick åka till förlossningen för 2 veckor sedan, fick då bricanyl mot värkarna, så de lugna ner sig som tur var =)
    Välkommen! Har du mått bra fram tills nu?
    Jadå, BB-väskan har varit packad i ett par veckor redan och står i hallen och blänger på mig.
  • Paincake

Skönt att du har mått bra!

Jag har väl haft en helt ok graviditet, i alla fall de första sex månaderna. Har sluppit att kräkas i alla fall Sen blev det trimester tre och jag fick en grym foglossning runt lucia och jag fick prematura sammandragingar i julas så bebisen på väg ut. Har haft soff-/sängläge och ätit bricanyltabletter fram till i fredags, men nu är jag i v 36 så det är fritt fram för den att komma (även om jag tror att den nu kommer att stanna kvar till april nästa år...). Men annars har jag mått bra. 
    Har BF 11 mars - en hel evighet kvar!
  • Paincake

Hej alla!

Här har helgen spenderats i vinterkräkets tecken. Både jag och sambon blev sjuka samtidigt... huvva. Fick så mycket sammandragningar av det att jag trodde bebisen skulle komma ut. När de kom var tredje minut ringde jag förlossningen med gråten i halsen och undrade hur vi skulle göra. De var ju inte jättesugna på att ta in oss men lugnade mig och sa att det löste sig ifall det skulle vara på gång på riktigt. Det gjorde ju inte jätteont så vi avvaktade in i det längsta och det gav med sig efter ett tag.
    Jag tror dock att all extra vätska i kroppen hjälpte mig att inte bli så utslagen. Jag kunde ju t o m äta lite redan dagen efter och jag har fått tillbaka mina anklar!
  • Paincake

Näe, man har haft roligare fredagsnätter

Men nu mår vi bra igen och ska t o m försöka oss på en liten promenad i vintervädret. En liiiten en. 
  • Paincake

Fördelen är väl att det går över ganska snabbt. Tycker nästan mer synd om dig som håller på att få influensa...Det kan ju ta hur lång tid som helst... :-/

Det är tur att bebisarna snart är ute i alla fall! Och som ni sagt, vad skönt det ska bli att få sin kropp tillbaka Jag saknar verkligen att kunna sova i vilken position jag vill och kunna ta på mig strumpor och skor själv...
  • Paincake

Min bebis är också fixerad sedan några veckor sedan. Jag berättade det för en kompis, som inte är helt haj på det här med graviditeter, varav hon frågade "Fixerad vid vad?"

Gnutten i min mage är nog fixerad vid kampsport: urinblåsan som boxboll, knäsparkar mot revbenen och knuffar och brottning med njurarna
    Var hos barnmorskan idag och allt var bara fint med mig och Gnutten. Fördelen med galna kräksjukan måste väl varit att jag nu bara har gått upp ett kg på två veckor - all vätska i fötter och händer har försvunnit!
    Enligt hjärtljuden bör det bli en pojk, de har legat på strax under 140 hela graviditeten. Vad har ni haft för hjärtljud?
  • Paincake

Hallå, hallå!

Då gick jag in i v 39 idag (38+0). Har gått en liten runda i köpcenter idag och det känns som om ryggen ska gå av. Längtar till att få tillbaka min egen kropp...
    Angående smärtlindring har jag faktiskt bestämt mig för att inte bestämma nåt på förhand utan ta det som det kommer. Känner jag att smärtan är uthärdlig, så kör jag på akupunktur, värme, lustgas och tens. Känner jag att jag behöver eda, så tar jag det. Det enda jag ställer mig tveksam till är sterila kvaddlar. Det känns lite som om slå sig på tummen när man har ont i tån.
  • Paincake
    Lindai: Jag har också haft en helt vansinnig halsbränna. Åt gaviscon som smågodis och värst var det på nätterna. Jag har ett magmunsbrock också, vilket inte riktigt är gynnsamt just nu... Det har varit fri lejd mellan mage och mun...(BLÄ!) 
    I alla fall, jag pratade med en kompis som är läkare och han rådde mig till att ta en Ranitidin morgon och kväll och sen komplettera med gaviscon när det behövdes och nu är det jättebra! Skitskönt!
    Det sägs ju att om man har mycket halsbränna så får man en hårig bebis. Jag lär ju föda ut en yeti...
  • Paincake
    Lindai: Ja, min kompis är allmänläkare och läste på ordentligt innan han rekommenderade den. Jag litar på honom
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3