Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian: Jag tror hallonbladste bara är bluff och båg. Har hinkat i mig det i ett par veckors tid och ingen bebis synes än (...stjärnorna på himmelen de blänka... )
    Går in i v 40 imorgon och är rejält less på hela graviditeten. Kan inte gå p g a foglossning OCH ichias, måste kissa fyra-fem gånger per natt och är stor som ett hus. Det ironiska är att jag har behandlats med bricanyl mellan v 29 och 35 för att bebisen inte skulle komma ut för tidigt, men när det väl är fritt fram, då vänder den sig med sursidan mot och tvärvägrar.
  • Paincake

...fast hallonbladste är rätt gott, så man kan ju dricka det för njutningens skull, om inget annat

• Paincake
    Lindai: Det sägs att hallonbladste ska sätta igång förlossningen, stimulera amningen, påskynda läkeprocessen efteråt, dra samman livmodern och orsaka världsfred, men...tja...
  • Paincake
    Lindai: Nej, det är ont om tecken. Ingen slempropp, inga smärtsamma sammandragningar, inget vatten... Det känns i nuläget som jag kommer bli igångsatt två veckor efter utsatt datum. Hurra. 
    ...känner också en begynnande förkylning komma smygande. Jamen det vore ju passande! Det kommer säkert dämpa mina snarkningar
  • Paincake
    Mexi: Uschligt. Hoppas det reder sig...

Däremot satt jag igår med onda sammandragningar! Woot, woot! Med ett intervall på mellan 7 och 10 minuter i ett par timmar började man ju få upp hoppet. Men det stannade av, fast gav en föraning om vad som komma skall. Fast idag är det alldeles lugnt och stilla i magen igen. 
    BF - 6 idag...
  • Paincake
    Swiiti: Ring förlossningen och fråga - bättre en gång för mycket än en gång för lite
    lycka till!
  • Paincake

Grattis Goseplutt!

Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor:
    Mel: Jag vill ha en egen måne.
    Jag har då aldrig trott på bf
    Bäbis kommer när den vill.
    Jag är ju trött och tung och ledsen
    Kan bara sitta still.
    Jag letar efter varje tecken
    Är det dags att åka in?
    Varje gång som någon frågar
    jag tänker "stick och brinn!"
    Refr:
    Jag vill se min egen slempropp
    och känna vattnet gå.
    och slippa frågor om det ej är två-ååå.
    Jag ska titta på min slempropp
    och veta det är dags.
    Fast det är säkert länge tills ändå...
  • Paincake

Kul att ni gillade den

Det kommer säkert att bli fler visor och poem allteftersom... Man är ju rätt trött på att höra "oh my god, you are HUGE!" varje gång man träffar någon. Jag har en rätt normal mage, ligger mitt på kurvan, men likförbannat får man höra hur stor man är. 
  • Paincake
    Lian och Nillan77: Vad märkligt det är. Nu är jag visserligen sjukt svankryggad, så magen sticker fram ordentligt. Jag hade innan en teori om att gravida i slutskedet är sällsynta på gatorna. De magar som syns är de här glamourgravida mellan v 20 och 30 när allt är lagom lätt och man fortfarande inte förlorat hoppet. Därför blir större magar mer uppmärksammat. Kanske. Typ. Fast Nillan77, dina argument kullkastar hela teorin
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3