• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 22:19:33 följande:
    HelenaOlivia: stort grattis till er ! :) Angelica87: Stort Lycka till! :) själv sitter man nu och tar tid på sina värkar! tror starkt på att vi får åka in snart:) men ja hur mycket vågar man hoppas egentligen, känns som att varenda gång man hoppas, så avtar det igen.. men denna gång måste det ju vara på riktigt. har unge fär 10 min mellan värkarna just nu.. så hoppas på under natten! :D hehe tråkigt att dom ska luras såhär tycker jag!! som mensvärk känns mina. och dom sitter i nuu!! :D men ja.. hm! törs inte säga att vi ska åka.. haha kommer inte tro på det förrns ungen e ute nu.. nej jag går inte in i affärerna längre nu, de känns som att jag kan undvika de dom här sista dagarna faktiskt, haha :) ja absolut.. håller dig uppdaterad! du får också uppdt om de händer något :D KRAM
    Känns det bara som vanlig mensvärk eller värre?
    Blir din mage hård samtidigt?
    Jag är så orolig att jag inte ska veta hur det "ska" kännas när det sätter igång!
  • Paincake

Har nu testat det mesta för att få igång skiten, men nu kör jag på taktiken "vila mig i form". Har sovit middag två gånger idag och planerar sova massor imorgon också. Möjligtvis baka en hallonkladdkaka för att lägga i frysen inför kommande fikagäster. 

Sen har jag en stilla undran: hur mycket slempropp kan det finnas? Det är ju hur mycket som helst!
  • NiklaasKaroliine
    swiitii skrev 2010-03-09 22:22:30 följande:
    Känns det bara som vanlig mensvärk eller värre?Blir din mage hård samtidigt? Jag är så orolig att jag inte ska veta hur det "ska" kännas när det sätter igång!
    nja som mensvärk känns mina, inte så mycket värre, olika för alla också hur dom känns, hur kraftiga osv..en del tycker de gör ont & andra tycker ju inte att de känns så mycket alls. nej den blir inte hård samtidigt, utan då och då.

ja jag sa samma sak till min mamma idag, "ja vet ju inte exakt hur de ska kännas när de e dags" då svara hon ,- tro mig du kommer känna när det e dags :)  men ja jag känner exakt som du.. känner mig lite nervös.. ifall jag stannar hemma för länge :o 
    Paincake skrev 2010-03-09 22:24:20 följande:
    Har nu testat det mesta för att få igång skiten, men nu kör jag på taktiken "vila mig i form". Har sovit middag två gånger idag och planerar sova massor imorgon också. Möjligtvis baka en hallonkladdkaka för att lägga i frysen inför kommande fikagäster.  Sen har jag en stilla undran: hur mycket slempropp kan det finnas? Det är ju hur mycket som helst!
    jaa slemmisen e ett mysterium, andra gången den lossnar för mig, och ja det kommer rätt mycket :p konstigt!
    bf+3
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 22:31:32 följande:
    jaa slemmisen e ett mysterium, andra gången den lossnar för mig, och ja det kommer rätt mycket :p konstigt!
    Jamen man hör alltid att man kommer att känna när det är dags. Men det är faktiskt många som föder hemma, eller kommer in väldigt sent till sjukhuset för att det inte "varit så farligt". Så man är ju osäker.

Jag trodde att magen var "tvungen" att bli hård vid varje värk. Så du har bara som mensvärk nu som kommre med 10 minuters mellanrum? Hur länge har det gjort det?

Jag har haft så flera gånger också, men då har det gått över efter 2-3 timmar.
    Men som du säger det är ju olika för alla, så när ska man ringa förlossningen?
    Ska man bara ringa när man har 2-3 värkar på 10 minuter? Tänk så har man inte så ont då fast det kommer så ofta ändå....Eller tvärt om, att man har superont men dem inte kommer såå ofta. Jag blir ju galen på att undra hah
  • Liian

Jag vill oxå att min slempropp ska lossna (hmm, konstig mening att skriva {#lang_emotions_wink}) eller iaf att nåt ska hända.  Jag har fått som express mensvärk i två dagar nu. Gôr ont längst ner i livmodern, men bara i några sekunder sedan försvinner det. Funderar på ifall det kan vara att bebisen är på väg att fixera sig??? Mamma fick akutsnitta för att syrran inte fixerade sig och min bebis hade inte gjort det vid förra besöket. Ska till BMpå torsdag (38+0) hoppas att den sjunkt ner då.

Niklaaskaroliine: Hoppas nu då. Segt med falskalarm hela tiden {#lang_emotions_frown}

• Angelica 87

KL: 19:56 så tittade vår lilla prinsessa Lea ut. 3.355 gram och 51 cm lång..

Förlossningsberättelse kommer så fort vi kommer hem..

• swiitii
    Angelica 87 skrev 2010-03-10 00:00:27 följande:
    KL: 19:56 så tittade vår lilla prinsessa Lea ut. 3.355 gram och 51 cm lång.. Förlossningsberättelse kommer så fort vi kommer hem..
    Stort grattis!
    Ser fram emot att höra hur allt gick!!
  • Linnéa777

Angelica 87: Grattis!!!

Här har vattnet gått nu. Men ganska glest mellan värkar. Har fått fram varktimer.se/ nu.

BF 5 mars
  • längtan 80

Angelica : >GRATTIS!!!

LINNEA: Vad spännande!!! Good luck!

Liian: Här sa barnmorskan att det inte är alla barn som fixerar sig å att det inte spelar så stor roll. huvudsaken är att huvudet är nere och ruckbart så att inte navelsträngen kläms.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3