Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Hoho, idag har min slempropp också släppt! Inget blod i, dock. Bara slem... (uäk, att man verkligen delar med sig av sån info in public! Vi är ju skitäckliga! )
gud nu börjar de ju hända saker för alla ju :) själv så har inte min lossnat än,bara små gele-klumpar som inte har varit större än typ en halv cm max. men nu har iaf sammandragningarna kommit igen,mkt starkare o längre ner än dom brukar så man kan ju alltid hoppas att de händer nå snart :)
men vet ni vad min största rädsla e? att jag typ ska sitta på toa o inte märka att vattnet går.nån som vet hur de känns innan vattenavgång? känner man typ som att man e kissnödig eller kommer de bara ur tomma intet?
Grattis till er som börjat få lite mer action i brallorna än en annan! Själv börjar jag tolka in förlossningsteckan i alltmer långsökta symtom.
Är glad att ni delar med er av färg, konsitens, lukt... (?) på era slemproppar, flytningar och annat. Då är det fritt fram för mig när jag har nån läbbig fundering. :)
Har följt er ett tag, men känt att jag inte riktigt har något att komma med - men nu inatt gjorde det O N T - tidigare mer av mensvärkskänningar... Men det är ju ett tag kvar - BF 23mars! Har en kompis som gått över två veckor, att vänta i fem veckor till känns inte så kul...
Men så länge jag mår bra och kan göra vad jag vill på dagarna, ska jag verkligen inte klaga!
Hm... Nu ropar tvättmaskinen!
Lycka till - hoppas ni som känner mkt kommer någon vart i natt!
Haha, min slempropp såg verkligen ut som snor! Uäk.. kom ju i samband med att vattnet gick och det var ingen liten propp.
Och ja, man märker om det är vattnet, även om det går när man kissar eller duschar. På mig fortsatte det sippra hela tiden. Kom i omgångar och det kändes som att jag kissade ner mig varje gång! När jag kom in på förlossningen hade jag binda och en handduk mellan benen för det rann så mycket!
Nyss hemkommen från barnmorskan och fick reda på att det troligtvis ligger en fyrakilosklump i min mage. Lattjo.