• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • HelenaOlivia
    Goseplutt skrev 2010-03-06 17:37:45 följande:
    Hej alla!Har vart frånvarande ett tag. I tisdags 9.40 tittade vår lilla flicka ut. Började ju få lite känningar i måndags kväll och på natten började värkarna bli lite mer regelbundna sen gick det undan på morgonen. Vi hann vara inne på förlossningen i ca 40 minuter innan hon var ute, var redan helt öppen då jag kom in och det var typ bara att krysta, hann ju få lite lustgas iaf. Extremt ovanligt att det går så snabbt för en förstfödeska enligt barnmoskorna men allt gick bra ialla fall och nu är vi hemma igen. Tur som fan att vi bara har typ 5-10 minuters körväg till förlossningen. Hon kom en vecka innan BF, jag som var helt inställd på att gå över. Hoppas ni andra som går och väntar kommer igång snart också. Det blir en liten Livia föresten.
    Grattis!!!! vad härligt att allt gick så fort och smidigt! Underbart!
  • Linnéa777

Grattis Goseplutt!

Nu börjar dom små komma med väldig fart känns det som, och jag bara väntar... Blir lite (VÄLDIGT) avis på er som fått träffa era bebisar...

BF 5 mars
  • Paincake

Grattis Goseplutt!

Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor:
    Mel: Jag vill ha en egen måne.
    Jag har då aldrig trott på bf
    Bäbis kommer när den vill.
    Jag är ju trött och tung och ledsen
    Kan bara sitta still.
    Jag letar efter varje tecken
    Är det dags att åka in?
    Varje gång som någon frågar
    jag tänker "stick och brinn!"
    Refr:
    Jag vill se min egen slempropp
    och känna vattnet gå.
    och slippa frågor om det ej är två-ååå.
    Jag ska titta på min slempropp
    och veta det är dags.
    Fast det är säkert länge tills ändå...
  • swiitii
    Paincake skrev 2010-03-06 18:37:43 följande:
    Grattis Goseplutt! Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor: Mel: Jag vill ha en egen måne. Jag har då aldrig trott på bf Bäbis kommer när den vill. Jag är ju trött och tung och ledsen Kan bara sitta still. Jag letar efter varje tecken Är det dags att åka in? Varje gång som någon frågar jag tänker "stick och brinn!" Refr: Jag vill se min egen slempropp och känna vattnet gå. och slippa frågor om det ej är två-ååå. Jag ska titta på min slempropp och veta det är dags. Fast det är säkert länge tills ändå...
    hahah roliga :P
  • HelenaOlivia
    Grattis Goseplutt! Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor: Mel: Jag vill ha en egen måne. Jag har då aldrig trott på bf Bäbis kommer när den vill. Jag är ju trött och tung och ledsen Kan bara sitta still. Jag letar efter varje tecken Är det dags att åka in? Varje gång som någon frågar jag tänker "stick och brinn!" Refr: Jag vill se min egen slempropp och känna vattnet gå. och slippa frågor om det ej är två-ååå. Jag ska titta på min slempropp och veta det är dags. Fast det är säkert länge tills ändå...
    hahahahaa, underbar!!! tack den fick mig att skratta.
  • Paincake

Kul att ni gillade den

Det kommer säkert att bli fler visor och poem allteftersom... Man är ju rätt trött på att höra "oh my god, you are HUGE!" varje gång man träffar någon. Jag har en rätt normal mage, ligger mitt på kurvan, men likförbannat får man höra hur stor man är. 
  • Tikka1986
    hahahaha tack för en underbar visa :D

stort GRATTIS till dig/er Goseplutt!!
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-06 15:39:37 följande:
    oj ja samma här, trodde också det skulle komma igång under natten, hde riktiga värkar igår kväll.. men icke, avtog tydligen :/ känner ytterst lite nu.. men nja de e inge märkvärdigt.. såååå tråkigt! haha ja man kanske skulle ge sig på den.. för jag e också riktigt trött på detta.hm ja bäckström känner jag ju igen.. vad heter hennes barn då? :) vet säkert vem någon av dom e..
    börjar få känningar nu igen,bara hoppas på att de blir allvar nu :) tufft att vi kände lika på samma kväll :) kanske åker in samma dag oxå hihi
    hennes barn heter hans(hasse),conny,tobias,linda o robin.jag tror nog du vet vem nån av dom e :P
  • HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-03-06 20:02:50 följande:
    Kul att ni gillade den Det kommer säkert att bli fler visor och poem allteftersom... Man är ju rätt trött på att höra "oh my god, you are HUGE!" varje gång man träffar någon. Jag har en rätt normal mage, ligger mitt på kurvan, men likförbannat får man höra hur stor man är. 
    då hoppas jag på flera sånger:)

Själv fick jag höra senast förra helgen när jag hade tjejmiddag att oj vad smal du blivit, inte illa, peka dock på magen och sa att du missa väl inte denna? :)
    men jag har gått ner i ansikte och så under graviditeten, hade lite och ta av.

Förstår dock att det inte e kul att höra att oj va stor du e hela tiden.

Men snart ska dom ut alla våra bebisar!
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3