Inlägg från: Linnéa777 |Visa alla inlägg
  • Linnéa777

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Jag har de två sista dagarna varit otroligt törstig! Jag stod i duschen och fick ropa på min sambo så han fick komma med en flaska vatten, för jag trodde jag skulle törsta ihjäl!

• Linnéa777

Vatten är det som gäller för mig med. Ååååh vad det är gott just nu!

• Linnéa777
    bananflugan82 skrev 2010-01-17 20:19:21 följande:
    Hej tjejer!!  Kan rapportera att våra pojkar Oliver och Ludvig har kommit i vecka 32+5. I onsdags den 13e gick vattnet kl 5 på morgonen och vi åkte in till förlossningen. Fick bricanyl för att inte värkarna skulle starta och kortison för pojkarnas lungor. Allt var lugnt och jag fick veta att jag fick ligga kvar tills bebbarna bestämde sig för att komma ut! Kl 17 på eftermiddagen fick jag molvärk, inte så farligt. Kl 17.30 gick jag upp för att gå och kissa och känner då att navelsträngen ramlat ut en bra bit! Jag larmar och det blir en väldig fart. Jag är öppen 1cm och ändå har navelsträngen ramlat ut, dubbelvikt. Det blir urakut snitt, pojkarna är ute på några minuter. Allt gick bra, men det kunde gått väldigt, väldigt illa. Vi har haft gudarna med oss för det var hela tiden full pulsation i Olivers navelsträng (som låg först i säte) och ctg visade hans hjärtslag under tiden jag gjordes i ordning. Att något sånthär händer i egentligen omöjligt. Personalen på sjukhuset har aldrig varit med om något liknande. Dom fick ha CPAP dom två första dagarna, men andas nu helt själva. Får dropp för extra energi och sondmatas, och snart får dom antagligen ligga tillsammans och slippa alla sladdar. 2010g och 2145g vägde våra små liv! Jag är hemma på "permis" nu över natten för att hämta energi och smälta allt... kommer att tillbringa dagarna hos pojkarna och sova hemma, tills vi kan ha dom hos oss mer tillsammans i ett familjerum.
    Mirakel! :) Stort grattis till era små pojkar. Fina namn ni har valt.
  • Linnéa777
    Adnil76 skrev 2010-01-21 13:33:43 följande:
    Nån mer än jag som är mer ärn lovligt gråtmild nu för tiden? Inte nog med att jag grinar så fort jag får höra bebbens hjärtljud hos BM. Idag började jag gråta på bilbesiktningen när de hissade upp min pärla från 89 och hon hängde där och såg så rostig och eländig ut. Sen börjar besiktningsfarbrorn prata om trasiga bromsledningar och grejer. Då brast det. Jag såg framför mig hur det hela skulle dra iväg ekonomiskt och jag skulle tvingas skrota min kära vän. Hyfsat patetiskt med en höggravid kvinna som står och gråter vid en skruttig bil i en besiktningshall... :)
    Haha! Jag är mer gråtmild än vanligt, men inte så illa hoppas jag, jag ska ju besiktiga min bil nästa vecka... {#lang_emotions_surprised}
  • Linnéa777
    bananflugan82 skrev 2010-01-29 18:39:57 följande:
    Idag har vi fått komma hem med hemsjukvård! Så skönt! Men nog är man nojjig.... springer till sängen stup i kvarten bara för att kolla... Nu ska dom egentligen bara lära sig äta själva, så blir vi utskrivna sen. Dom jobbar på flaskan för fullt, får i sig lite åt gången innan dom blir trötta och somnar. Då får vi ta resten på sonderna. Idag låg vikten på Oliver på 2350 och Ludvig på 2340, så dom växer så det knakar!
    Duktiga små killar! :)
  • Linnéa777

Jag har bf 5 mars, har alltså 17 dagar kvar, men jag, till skillnad från alla andra, hoppas att jag går över tiden lite. Vi ska flytta till hus i helgen, och det känns som om vi kommer att ha massor att göra nu. Hoppas vi hinner komma i lite ordning innan lilla bebis bestämmer sig för att komma ut.

Jag går också på HP, sedan 1 jan. Tycker det är väldigt skönt! Jag jobbade natt och trivdes inte alls på jobbet det sista.

Vi har så gott som bestämt namn. Ingrid eller Gustav. Men ser vi att det inte passar när vi väl får träffa bebis så får det bli något annat. Andra namn vi har pratat om är Sixten, Edvin och Astrid.

• Linnéa777

Nej jag hade inget läkarintyg.

• Linnéa777
    Goseplutt skrev 2010-02-17 10:16:02 följande:
    Haha då är vi i samma situation, vi flyttar också i helgen och har inte riktigt tid med att plutten ska kolla ut för tidigt, bara för att det är så så vill den säkert komma ut, skulle inte förvåna mig men då får man lösa det ändå.... Angående namn har vi killnamn men tjejnamn är mycket svårare, inget känns klockrent för oss båda.
    Visst är det stressande! Tycker inte om den här situationen alls. Hade velat flytta för minst en månad sen, eller vänta några månader. men så blev det istället just nu helt inpå. Jag har varit ganska ledsen över att jag inte har fått bara vara hemma och pyssla i ordning i barnrum och vika bebiskläder och sånt. Det är ju så man ska göra innan första barnet, tycker jag. Bara ta det lugnt och varva ner den sista tiden innan ett helt nytt liv börjar. Men man får väl göra det bästa av situationen. Ska bli skönt med hus iaf!
    Lycka till till er!
    BF 5 mars
  • Linnéa777
    zweetieh skrev 2010-02-19 23:32:29 följande:
    ar extremt gasig och min "nederdel" gor en massa lustiga ljud... 9 manaders symtom tro?
    Nederdel?
    BF 5 mars
  • Linnéa777
    HelenaOlivia skrev 2010-02-20 14:24:24 följande:
    jag kan inte se längre så vågar inte riktigt dit men tänker samma, hur ska bm se nåt i ogräet, hihi
    Har samma problem här. Jag har bara struntat i allt hår. Numera kallas mitt nedre organ för Kalufsen... Haha!
    BF 5 mars
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3