Inlägg från: Linnéa777 |Visa alla inlägg
  • Linnéa777

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Jo vi får väl testa att sitta på golvet. Har svårt att tro att det kommer att fungera. Hon är en liten visp! Men det är värt ett försök. Ursäkta mig, jag är bara sååå trött, och frustrationen över maten och hennes idéer är inte till nån hjälp precis. Trött och grinig mamma här! Men förutom krånglet är hon som vanligt alldeles alldeles underbar!!!

Ingrid Lo Linnéa 2010-03-10
  • Linnéa777

Tror inte det är Liian som tagit bilderna. Min sambo har visat mig dem innan. Så himla söta foton! Gissar att det är en väldigt trött bebis. Det hade aldrig funkat här hemma!

• Linnéa777

Vi är hemkomna efter en fullspäckad dag. På förmiddagen var vi på öppna förskolan för första gången. Babyrytmik för 0-12 mån. Va roligt det var! Å jösses så mycket barn :) Hälsade på våra vänner sen. Och nu har vi varit på BVC och pratat om Ingrids ovanor i matstolen och varför hon inte vill äta. De trodde att hon har så fullt upp med sin motoriska utveckling så hon inte "hinner" det andra just nu. Hon är väldigt tidig sa dom. Lustigt att så många i denna tråden är så tidiga! Måste vara nåt speciellt med marsbarn ;) Ingrid reser sig mot allt, håller på med pincettgreppet. Idag på öppnis gick hon med lära-gå-vagn, lite ostadigt å så, men hon gick! Den lilla kroppen vill och kan så mycket! Men några ord å så kan hon inte än. Tror inte hon förstår och känner igen så många ord heller, mer än typ "kom" och sitt namn.

• Linnéa777

Kimso: Nä, det var väl det jag anade! :)

• Linnéa777

Ingrid pratar ganska mycket med. Älskar att lyssna på henne, det låter så gött! "Hatta hatta haaaaatta, glaglagla, papapa, dadada, mmmmmamm." Ibland tror jag faktiskt hon säger hej, fast "eeej". Mycket prutt med tungan också. Maten fortsätter att krångla, och fortfarande inga tänder! Igår stod hon själv i ca 5 sekunder, men det kändes som en hel minut, jag bara satt och gapade stort!

• Linnéa777

Håller med. Tycker alltid det känns som tråden dör så fort jag skrivit nåt... Cool, vad ska han göra på svt?

• Linnéa777

Kul! Och vår lille far är it-konsult på ett företag i Göteborg. Nu har han fått ett uppdrag på HM's it-avdelning i Borås, vilket betyder att han kan ta bilen till jobbet och vara hemma säkert en timme tidigare på kvällen! Underbart!!! Vi blir å andra sidan utan bil, men det är det värt. Använder den inte så ofta ändå.

• Linnéa777

Vi ska lika på föräldradagarna. Men jag tar ut 3-4 dagar i veckan så jag kommer att vara hemma ganska länge, medans Niklas kommer att ta ut 7 dagar i veckan. Man måste väl förresten inte skryta för att man är stolt över sina älskades framsteg? Eller ska man hålla tyst om det hellre?

• Linnéa777

Ingrid är 8 månader på onsdag. Märker att hon är gnälligare med, men jag tror det beror på att de första tänderna äntligen är på gång. Hon bajsar väldigt mycket också. Hur har era barn varit när tänderna kommit? Och hur långt innan har ni märkt av symptom innan tanden gjort entré? Igår hade vi namnkalas. På tiden!!! Men det har varit så mycket med flytt och renovering å sånt där. Men nu det gjort, blev en väldigt lyckad dag med många fina presenter! :) Hon fick en lära-gå-vagn, den är poppis! Hon ser så rolig ut när hon traskar runt, hon är ju så liten! Ser inte helt normalt ut. Men hennes far gick ju utan stöd vid den åldern. Hon följer hans utveckling på många punkter. Roligt. Funderar mycket på hur nästa barn kommer att bli i utveckling och personlighet. Börjar bli lite småsugen, samtidigt som jag vill ägna all min kärlek och uppmärksamhet åt Ingrid i ett par år till. Nu fick jag tjatat av mig lite. :)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3