• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Liian
    zweetieh:Grattis till underverket! {#lang_emotions_smile}

Jag var barnvakt åt min systerdotter igår. 11 månader och som ett litet yrväder. FIck knappt inte sitta ner på 4 timmar. Var ute och gick 45 minuter oxå. Var helt slut igår kväll. Sov när jag kom hem i typ 2 timmar och sedan var det ändå i säng tidigt. Fattar inte dom som skaffar barn riktigt tätt. Hur orkar man vara höggravid med en liten??

Köpte hallonbladste häromdagen. Hoppas på att det ska göra att jag kanske inte går över i alla fall. JAg går in i v.38 idag (37+0) så jag har ju lite tid på mig =).
    Galet sugen på att träffa bebisen nu. Hoppas att den vill komma ut snart =)=)
  • Paincake
    Liian: Jag tror hallonbladste bara är bluff och båg. Har hinkat i mig det i ett par veckors tid och ingen bebis synes än (...stjärnorna på himmelen de blänka... )
    Går in i v 40 imorgon och är rejält less på hela graviditeten. Kan inte gå p g a foglossning OCH ichias, måste kissa fyra-fem gånger per natt och är stor som ett hus. Det ironiska är att jag har behandlats med bricanyl mellan v 29 och 35 för att bebisen inte skulle komma ut för tidigt, men när det väl är fritt fram, då vänder den sig med sursidan mot och tvärvägrar.
  • Paincake

...fast hallonbladste är rätt gott, så man kan ju dricka det för njutningens skull, om inget annat

• Paincake
    Lindai: Det sägs att hallonbladste ska sätta igång förlossningen, stimulera amningen, påskynda läkeprocessen efteråt, dra samman livmodern och orsaka världsfred, men...tja...
  • Adnil76
    Paincake skrev 2010-03-04 12:34:57 följande:
    Lindai: Det sägs att hallonbladste ska sätta igång förlossningen, stimulera amningen, påskynda läkeprocessen efteråt, dra samman livmodern och orsaka världsfred, men...tja...
    Heheh! Låter ju fantastiskt! Nästan för bra för att vara sant... ;)

Här är en annan som börjar känna sig rätt färdig med dethär med att vara gravid. Dessutom har jag en envis förkylning som gör mig ännu mer hängig än vad jag redan är. Drygt... Många pratar också om diverse förkänningar men jag märker absolut ingenting. Inga förvärkar, inga tappade slemproppar eller läckande fostervatten. Inget rafflande alls som ändå kan hålla hoppet uppe om att nåt är i görningen.
  • NiklaasKaroliine
    Tikka1986 skrev 2010-03-03 20:40:06 följande:
    hehe oki,så h*n e lite hemlig av sig alltså :) vi har ingen aning alls vad det kommer komma för liten plutt,vi försökte se på ul men h*n ville inte visa alls :Pjo verkligen,finns ju dom stackarna som knappt kan ta sig fram i världen nu i slutet.så vi e nog ganska lyckligt lottade :Dhalsbränna har jag knappt haft under hela tiden,kanske 10ggr max :Dsuger det mkt nere i becken på dig när du e ute o går? för mig känns de som om att h*n ska dimpa ner i marken hehejag bodde mellan sala o heby innan jag flyttade till borlänge.men min syster bor i gåvan så man har ju varit där ett par gånger :) så man e väl i princip uppväxt i västmanland :Pnär flyttade du från heby då? kul o prata me nån från ens gamla trakter hehe
    nemen, dom e envisa våra små alltså! :p
    haha ja, vi ska nog itne klaga alltför mycket!
    Okej vilken tur du haft med halsbrännan då.. min har varit extrem ibland. usch!

Ja det känns som en bula i bäckenet när jag går, men de känns även när jag sitter ner.. som att lill* bara ska pluppa ut.. sen värker de en del nu i bäckenet, även när jag sitter. så man känner ju att det e nära! känner du på något annat vis att det e nära nu ? :D

Ahaa :) där ser man.. har du bott länge i borlänge?  jag har växt upp i heby, flyttade därifrån för 2 år sedan, först till sala där jag fann mitt livs kärlek, hihi:).. och sen nu bor vi i gåvan :)  ja men kul att världen kan vara så liten ändå ! vad heter din syster? :)
  • Paincake
    Lindai: Nej, det är ont om tecken. Ingen slempropp, inga smärtsamma sammandragningar, inget vatten... Det känns i nuläget som jag kommer bli igångsatt två veckor efter utsatt datum. Hurra. 
    ...känner också en begynnande förkylning komma smygande. Jamen det vore ju passande! Det kommer säkert dämpa mina snarkningar
  • Liian
    Paincake skrev 2010-03-04 12:34:57 följande:
    hahaha!!{#lang_emotions_tongue_out}
    Ja, hallonbladste verkar kunna råda bot på det mesta nu i slutet. Konstigt att det inte är ordinerat av alla BM om det är så bra. Det funkar säkert inte, men jag provar det mesta just nu för att det ska sätta i gång....och jag har inte ens gått fulltid ännu. Kan tänka mig att ni som gjort det är grymt less på det.

Min bebis har inte fixerat sig ännu och det låter som en fördel. Verkar inte jätteskönt att gå med en kokosnöt mellan benen hela dagarna. Tänk om man går över 3 veckor. Då är jag till och med villig att prova på "färdknäppen" trots att tanken på det just nu är LÅNGT ifrån lockande.
  • mexi

hej alla vänner!!! håller verkligen med er om att den lill* snart kan få titta ut... åkte upp till förlossningen i lördags o blev inlagd över natten för dom tror jag har havandeskapsförgiftning... usch säger ja bara man ser ut som en klumpfot får ju inte ens på skor... det är verkligen jobbigt... har inte haft nått besvär under alla dessa veckor förutom en enorm halsbränna flera ånger om dagen... men det har jag lyckats att stå ut med men detta med svullnaden det är verkligen inget skoj... tyvärr e d ju nån vecka kvar men man kan juh hoppas att den lill* vil titta ut innan bf den 30 mars... den är i allafall fixerad sa dom =) ett litet tecken iaf... hoppas allt e bra med er annars...

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3