• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Silje84

Idag har jag beräkad förlossning... Men ingen bebis i syn :(... hoppas bara inte man får gå för många dagar över tiden... Såg att någon hade skivit att de är vanligt att första föderskor går över tiden! Pratade med min BM idag o hon sa att de inte alls är så. Endast 4 % går mer än i vecka över tiden. O då har man egentligen inte gått över tiden heller.

Men men, jag hoppas vi får våra bebisar snart :)

• Megaelin

HeJ!

Jag har BF 10 mars.. Några dagar kvar.... Hoppas ni mår bra ni som väntar på att den lilla bebisen ska titta ut:)

kramar på er

• swiitii
    Silje84 skrev 2010-03-01 15:27:57 följande:
    Idag har jag beräkad förlossning... Men ingen bebis i syn :(... hoppas bara inte man får gå för många dagar över tiden... Såg att någon hade skivit att de är vanligt att första föderskor går över tiden! Pratade med min BM idag o hon sa att de inte alls är så. Endast 4 % går mer än i vecka över tiden. O då har man egentligen inte gått över tiden heller. Men men, jag hoppas vi får våra bebisar snart :)
    Vad skönt att höra att det inte behöver vara så att man går över alltför mycket om man är förstföderska. Några dagar okej, men över 2 veckor(!!???) Nej är trött på det som det är så han får gärna komma när som nu, har bf om 27 dagar.
    Hoppas er lilla bebbe tittar ut snart, håll oss uppdaterade :)
  • Goseplutt

Har ordentliga förvärkar/värkar ikväll... de kommer ganska regelbundet men med långt mellan dem (säkert 10 min) och varje värk är ganska kort. Jag tolkar det som förvärkar men man vet ju aldrig man kan ju alltid hoppas på att det är riktiga värkar.
    Ont gör det ju, kör min TENS och det fungerar ganska bra samt att vara uppe och röra sig vilket känns skönare än att sitta när de kommer.

• swiitii
    Goseplutt skrev 2010-03-01 21:19:21 följande:
    Har ordentliga förvärkar/värkar ikväll... de kommer ganska regelbundet men med långt mellan dem (säkert 10 min) och varje värk är ganska kort. Jag tolkar det som förvärkar men man vet ju aldrig man kan ju alltid hoppas på att det är riktiga värkar. Ont gör det ju, kör min TENS och det fungerar ganska bra samt att vara uppe och röra sig vilket känns skönare än att sitta när de kommer.
    ta en värm dusch, försvinner dom inte eller om dom inte lugnar ner sig ganska rejält så kan det vara riktiga :)
    Jag hoppas för din skull :)
  • zweetieh
    har fatt en liten dotter nu....16 dgr for tidigt..sa det blev inget mars barn lol...allt gick pa 5 tim, fran varkar till forlossning...det ni!
  • längtan 80

ÅÅÅÅ, grattis Zweetieh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det gick fort. Längtar tills vi får se foton på ditt underverk.

Goseplutt: Så spännande!!

• bananflugan82
    zweetieh skrev 2010-03-01 22:21:29 följande:
    har fatt en liten dotter nu....16 dgr for tidigt..sa det blev inget mars barn lol...allt gick pa 5 tim, fran varkar till forlossning...det ni!
    grattis!!!!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Liian
    GRATTIS!!!
    Shit, vilken snabb liten bebis. Hoppas att allt gick bra trots att det gick fort.

Nu börjar bebisarn komma =D och idag skiner solen och fåglarna kvittrar. Kan det finnas en chans att vi får vår-bebisar?
  • Tikka1986
    jätte stort GRATTIS!!! :D
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3