Inlägg från: NiklaasKaroliine |Visa alla inlägg
  • NiklaasKaroliine

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

hallå, tänkte hänga på här om de går för sig :)
    har bf 6 mars, alltså 25 dagar kvar .. och mår utmärkt.. men svullna fötter/händer.
    dels så börjar man bli lite trött på magen , vill ha bebis nu :D

hur mår ni ? har ni packat bbväskan o så ? :) min står klar i hallen redan, då jag fick åka till förlossningen för 2 veckor sedan, fick då bricanyl mot värkarna, så de lugna ner sig som tur var =)

• NiklaasKaroliine
    Paincake skrev 2010-02-09 22:51:22 följande:
    Välkommen! Har du mått bra fram tills nu? Jadå, BB-väskan har varit packad i ett par veckor redan och står i hallen och blänger på mig.
    Tack :)

Jajjamen, ska inte klaga alls, mådde knappt illa i början, kräktes några få ggr.
    har lite ont i ryggen, lite ischias.. men ska inte klaga faktiskt :)
    dels att jag fick åka in till förlossningen då.. men ja det gick ju bra det med :)
    Har du mått bra hela vägen tills nu? :) När har du Bf ? :D

Hehe jaa, det känns som att man aldrig kommer få gå ut genom dörren o ta med sig väskan, haha! den bara står där..
  • NiklaasKaroliine
    Paincake skrev 2010-02-10 03:15:57 följande:
    Skönt att du har mått bra! Jag har väl haft en helt ok graviditet, i alla fall de första sex månaderna. Har sluppit att kräkas i alla fall Sen blev det trimester tre och jag fick en grym foglossning runt lucia och jag fick prematura sammandragingar i julas så bebisen på väg ut. Har haft soff-/sängläge och ätit bricanyltabletter fram till i fredags, men nu är jag i v 36 så det är fritt fram för den att komma (även om jag tror att den nu kommer att stanna kvar till april nästa år...). Men annars har jag mått bra.  Har BF 11 mars - en hel evighet kvar!
    Ajaj foglossningen har jag sluppit helt.. känns rätt bra faktiskt! kan tänka mig att den gör riktigt ont.  jaha så din ville också titta ut lite tidigare :)
    hehe ja det känns ju faktiskt så.. att den aldrig ska komma.. men jodå snart e vi där:)

11 mars, det går fort ska du se :)

det har gått 2 veckor sen idag sen jag fick bricanyl.. de känns verkligen som att lill*n kan komma exakt när som helst.. men ja man vet ju aldrig, kan lika gärna gå över 14 dagar :/ vilket jag verkligen inte vill.
  • NiklaasKaroliine
    Tikka1986 skrev 2010-02-10 10:49:36 följande:
    välkommen in i värmen hos oss :) bb-väskan e packad o klar,nu e det bara att packa en väska till mig o sambon sen e allt klart.sambon satte in bilbarnstolen imorse i bilen "lika bra" va de jag fick som svar när jag frågade varför :P tror han e mer trött på väntan än vad jag e hehesåg att du e beräknad en dag före mig :)ja just ja,jag har kommit på hur jag ska göra med förlovningsringen förresten,jag tänkte duka upp frukost med ljus och lite gelehjärtan och sen tänkte jag köpa en ros och peta ner ringen i den :) vad tror ni om den idéen?
    tack så mycket ! :)

haha ja samma här hemma skulle jag tro .
    okej :) hur mår du annars då? mycket förvärkar, sammandragningar?
    jag har börjat dricka hallonbladste nu.. har ju hört att det ska vara bra . :)

nemen ååh vad romantiskt!!  det låter huur bra som helst :D
    smart att peta ner den i rosen : ) när har du planerat att göra det ?
  • NiklaasKaroliine
    Tikka1986 skrev 2010-02-10 14:26:07 följande:
    jo annars e det jätte bra,orkeslös o tung,precis som de ska va hahah nä men inga förvärkar än,lite lätta sammandragningar men inget som man inte kan överleva dagen med :) sj då? ja det verkar vara poppis att dricka hallonbladste men jag står nog över de :) jag tänkte att jag skulle göra det nu på alla-hjärtans-dag :D
    haha exakt :)
    okej, jo jag har förvärkar/sammandragningar.. men ja nu e dom ju inte så kraftiga.
    det har varit värre .

okej oh vad mysigt :D
  • NiklaasKaroliine

Någon mer än jag som sväller om tårna & fingrar och vrister ?
    känns ju skapligt mycket ibland, men annars ser de ju mer roligt ut.. hehe : ) jobbigt bara om man får ta av sig förlovningsringen till slut ... hoppas ni mår bra alla :D

23 dagar till bf
  • NiklaasKaroliine
    Liian skrev 2010-02-12 18:59:16 följande:
    Hej!Skulle jobbat sista två dagarna lör-sön, men så går jag och blir sjuk. Har inte varit sjuk alls under hela graviditeten så kommer det nu . Känns jättekonstigt att jag inte ska tillbaka till jobbet mer.  Särskilt då jag inte kommer göra mina sista dagar. Var hos BM idag. Allt ser bra ut. Huvudet ligger neråt men inte fixerat (är i v.35). Det enda som är lite jobbigt är väl att jag får rejäla sammandragningar emellanåt. Antar att det är bra att livmodern tränar sig eller whatever. Kan ni fatta att det snart är över?? Snart har vi våra bebisar här och förlossningen är gjord. Galet, men härligt
    tråkigt att bli sjuk! :( förkyld? Jag e så orolig att dra på mig magsjukan nu när den härjar.. vill ju inte ligga vid toan och kräkas nu på slutet!
    men handspriten e min bästa vän.. haha =)

Min sötnos ligger också med huvudet neråt, men inte riktigt fixerat ännu, eller ja sist vi var hos BM så var det inte de.. ska dit på måndag så får se då :)

Sammandragningarna känner jag också av.. vääldigt mycket ! vaknade till i natt av att jag hade förvärkar.. så de känns i stort sett att något vill ut snart :) kan knappt fatta att hela den här resan snart e gjord :) känns grymt häftigt! :)
    22 dagar till bf
  • NiklaasKaroliine
    Liian skrev 2010-02-13 15:08:19 följande:
    Niklaaskaroliine: Jag är förkyld och har feber. BM sa att det kan vara svårt att bli av med förkylningar man får så här sent. En förkylning på 5 veckor hade suttit fint nu .Jag har bara haft sammandragningar än så länge inga förvärkar. Vad är det för skillnad? Hur känns förvärkarna??Nu när huvudet ligger neråt är det inte jättekul hos BM. Jäklar vad ont det gör när hon känner ifall huvudet har fixerat sig. Nu ska jag till hemmakväll och köpa massor med godis!
    Oh stackare! :( hoppas det släpper snart ändå! feber, då e man ju helt sänkt!

jag vet inte om jag fattat rätt.. men sammandragningar e när magen blir stenhård liksom drar ihop sig, och förvärkar känns lite som mensvärk.. :)

Jo tack! håller med, de gör skitont när hon ska köra ner händerna där och känna..
    och så e de dags på måndag igen :/ hoppas lill* har fixerat sig då iallafall!

det lät gott.. ska nog kila iväg o köpa mig en påse jag med :D
  • NiklaasKaroliine

Hej tjejer! Andra resan e nu avklarad.. kom hem från förlossningen för några timmar sedan. Härdade ut ordentligt igår, gick med värkar i 14 timmar.. åkte in efter 10 timmar. koppla på CTG och där fick man ju ligga ett tag, sen kolla dom om jag var öppen. och nej det var jag inte... tog på mig kläderna igen, och skulle invänta en doktor som skulle komma och prata lite.. då rinner det till i trosan.. och jag in på toan fort som tusan, och då kom det blod :) så sambon ringer på signalen och bm kommer springandes tillbaka, haha.. och jag visar.. " Nemen åh så bra gumman, då har det startat" Det var bara att lägga sig igen på britsen , dom skulle koppla på CTG IGEN.. fick ligga en timme till.. suck så segt :p hade ordentliga värkar, så fick inte åka hem.. men fick en sovdos.. smärtstillande och sömntablett.. så att jag skulle kunna somna. eftersom jag hade varit vaken så länge och haft så ont ett tag så ville dom att jag skulle sova ut ifall bebis skulle titta ut under natten.. men nej jag somna ju som en stock!!

sen så vakna ja upp kl 7 på morgonen.. på med nästa CTG.. och ja en väldigt fin kurva :) Fick ju se våran älskade sötnos igen, så liik sin pappa.. tycker jag :D de man såg:)

Nåja dom ville att vi skulle åka hem nu och ladda om eftersom det har startat. det kan ske exakt när som helst :D:D:D:D så skönt det ska bli! har hyrt lite filmer.. varit på ikea.. & köpt en massa godis.. men har ju ont också :/ nåja.. håll tummarna :) hoppas ni mår toppen allihop!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3