• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Tikka1986

kändes som magknip men nu e de över :( o inga värkar kommer heller,får nog fint sitta här o smutta på mitt te o vänta.

du har gjort dina nio vad? :P jag e lite seg i huvudet idag haha

jag håller både tummar o tår för dig,mig o alla andra som bara väntar o väntar! :D

• NiklaasKaroliine
    Tikka1986 skrev 2010-03-08 13:09:44 följande:
    kändes som magknip men nu e de över :( o inga värkar kommer heller,får nog fint sitta här o smutta på mitt te o vänta. du har gjort dina nio vad? :P jag e lite seg i huvudet idag haha jag håller både tummar o tår för dig,mig o alla andra som bara väntar o väntar! :D
    oh vilken tur att de gått över.. men otur att det inte övergick till ordentliga värkar!

haha, nio månader ju :) ja seg e jag med idag känner ja.. inte alls på nå vidare humör att göra något.. vill bara sitta ned hela dagen :p men ja ska nog släpa mig till spisen o göra lite käk iallafall :)

dricker du hallonbladste, eller vanligt bara ?:)

jaa jag med, håller tummar & tår ! :D
    BF+2
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-08 13:28:19 följande:
    oh vilken tur att de gått över.. men otur att det inte övergick till ordentliga värkar!haha, nio månader ju :) ja seg e jag med idag känner ja.. inte alls på nå vidare humör att göra något.. vill bara sitta ned hela dagen :p men ja ska nog släpa mig till spisen o göra lite käk iallafall :)dricker du hallonbladste, eller vanligt bara ?:) jaa jag med, håller tummar & tår ! :D
    haha jahaaa :D trodde du hade gjort färdknäppen nio gånger hahaha snacka om att hjärnan lever sitt eget lilla liv idag :P
    jag håller me dig,ska nog försöka fixa nå o äta jag me men vet inte alls vad,har tappat matlusten lite :/
    dricker hallonbladste som en tok,man måste ju testa alla grejer :P sen e de ju tur att de e gott oxå så de gör ju inget om det inte hjälper :) ska väl ge mig på o bråka me dammsugaren sen oxå,inte de roligaste man kan gö men de e iaf någe :)
  • Liian
    Niklaaskaroliine: Jag lyckades somna till slut =) Så idag är jag pig goch kry (hmmm,typ i alla fall). Vad jag gör för att få dagarna att gå - ingenting känns det som =(
    Blir en del fika, mkt serier och så äter jag rätt så ofta *hehe*. Fårgan är om man äter för att man behöver maten eller för att fördriva tiden. Lär väl synas efteråt när bebisen är utr och magen fortfarande är rund och fin {#lang_emotions_tongue_out}.

Lindai: Tänk hur superförsiktig man är med små nyfödd, som att dom ska gå sönder bara man tittar på dom fel. Känns inte så hjälplös och ömtålig när den sparkar så att det känns som att den ska komma ut ur naveln alien-style.

Nu har vi gjort färdigt i barnrummet (minus lite gardiner och sånt). Lagt upp lite bilder =)
  • NiklaasKaroliine
    Tikka1986 skrev 2010-03-08 13:37:26 följande:
    haha jahaaa :D trodde du hade gjort färdknäppen nio gånger hahaha snacka om att hjärnan lever sitt eget lilla liv idag :Pjag håller me dig,ska nog försöka fixa nå o äta jag me men vet inte alls vad,har tappat matlusten lite :/dricker hallonbladste som en tok,man måste ju testa alla grejer :P sen e de ju tur att de e gott oxå så de gör ju inget om det inte hjälper :) ska väl ge mig på o bråka me dammsugaren sen oxå,inte de roligaste man kan gö men de e iaf någe :)
    hahaha nejnej ! :p  ja men det e ju så tråkigt med maten tycker jag, att alltid komma på vad man ska laga osv.. men här blev det pasta idag, gott & lagom fort att laga :)

haha ja men precis, jag dricker också hallonbladste, de e svingott tycker jag med, hoppas det ger något, men de lär man ju aldrig få svar på ?:p men ja man dricker ju ändå.  mjaa jag tänkte också ge mig på dammsugaren, men nä.. det gjorde jag ju igår. haha har inget att göra verkligen ! får nog ta mig en kopp te och sen vila ett tag.:)
    BF+2
  • NiklaasKaroliine
    Liian skrev 2010-03-08 13:39:48 följande:
    Niklaaskaroliine: Jag lyckades somna till slut =) Så idag är jag pig goch kry (hmmm,typ i alla fall). Vad jag gör för att få dagarna att gå - ingenting känns det som =(Blir en del fika, mkt serier och så äter jag rätt så ofta *hehe*. Fårgan är om man äter för att man behöver maten eller för att fördriva tiden. Lär väl synas efteråt när bebisen är utr och magen fortfarande är rund och fin
    vad skönt! haha ja, samma här.. ska bli kul o se hur mycket av vikten som stannar kvar :) du jag tror nog att det blir lite både och, men äh jag ser det så att man får äta hur mycket man vill :D fasen något lär vi ju ha att gotta oss med under denna tid.. hihi ! :)
    BF+2
  • Linnéa777

Nu har slemproppen börjat lossna. Satt på dass och hade kissat och fick massa blod på pappret, jag blev alldeles hyperstressad så jag fick komma in till förlossningen en sväng. Men än är inget mer på gång...

BF 5 mars
  • Adnil76

Liian: Ja de tål nog hårdare tag än vad man tror, särskilt med tanke på den mangling de utsätts för under förlossningen. :)

• NiklaasKaroliine
    Linnéa777 skrev 2010-03-08 14:31:25 följande:
    Nu har slemproppen börjat lossna. Satt på dass och hade kissat och fick massa blod på pappret, jag blev alldeles hyperstressad så jag fick komma in till förlossningen en sväng. Men än är inget mer på gång...
    skönt att det händer något iallafall! :)
    det e ju ett tecken på att det e på gång.. min lossna ju förra lördagen, men den måste ha återbildats igen, nu när jag var på toa så såg det ut som att de kommit lite mer slem.. så hoppas för fullt att något sker snart!
    har du värkar/sammandragningar ?
    BF+2
  • Linnéa777
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-08 14:40:43 följande:
    skönt att det händer något iallafall! :) det e ju ett tecken på att det e på gång.. min lossna ju förra lördagen, men den måste ha återbildats igen, nu när jag var på toa så såg det ut som att de kommit lite mer slem.. så hoppas för fullt att något sker snart! har du värkar/sammandragningar ?
    Inga värkar, och inte mer sammandragningar än vanligt. Men jag hoppas det är på g väldigt snart!
    BF 5 mars
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3