Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Liian. Om toaletten. Jo, att tömma tarmen kan vara ett tecken. Gick på toa ca 4-5 ggr dagen innan eller samma dag som vattnet gick, så det kan vara på g håller tummarna för dig.
4 dagar till BF idag, efter värkarna i söndags morse då vi åkte in till förlossningen har jag inte känt ett piss! Känner mig riktigt nere nu, trodde det var på G.
Proppen gick för 12 dagar sen och har helt slutat komma
Hade värkar varje natt från ons/tors till lör/sön
i torsdags så var jag öppen 2 cm och tappen var nästan utplånad
fick då en hinnsvepning och hade efter det blod i slemmet som släppte
Nu: INGET! Vad tusan då :/
switii::stackare där, förstår din frustraton. Men snart är du där skall du se. Kramar på dig.
Swiitii: USCH VAD SEGT. När det väl sätter igång så ska det ju vara för att bebisen är på g. Måste bli grymt besviken om det stannar av då. Hoppas att det kommer igång igen snart.
Här händer inte mkt. JO, jag får fortfarande springa på toa en del, men inga känningar annars. Har vairt igång hela dagen idag så nu tänkte jag lägga mig i soffan och slappa. Är väldigt trött nu. Känns som om magen blivit flera kilo tyngre bara idag.
Ohhh va länge sen det var jag var inne här nu. Grattis till alla er som fått era små. Förstår verkligen er som har problem med att göra nr 2, jag blev förstoppad efter förlossningen för att jag var så rädd att det skulle göra ont men när det väl kom var dte inte så farligt, nu drygt 3 veckor efter förlossningen känner jag mig ganska återställd "där nere". Stygnen har trillat bort och ömheten är försvunnen.
Angående amning så säger de här att bara man ammar minst 6 ggr om dygnen och barnet ökar i vikt som det ska så är det lugnt, man ska lyssna på barnets signaler när det är hungrigt. Tyvärr har det inte funkat helt bra för mig med amningen, lillan ville amma ständigt de första 2 och en halv veckan så till slut sa min bvc-sköterska att hon troligen inte blir mätt på min bröstmjölk så nu kompletterar jag amningen med ersättning och nu fungerar det mycket bättre och både jag och lillan får äntligen sova. är bara lite rädd att hon inte ska vilja ta bröstet men än så länge har det fungerat okej.
Är det någon annan som blivit deppig i slutet?? Vet inte om det är för att det är BF idag och man väntat så länge eller nåt annat, men jag är superdeppig idag. Ligger typ i soffan och gråter. Usch! Min sambo undrar vad det är och jag har ingen aning.
På mitt bb blev vi också tillsagda att amma var tredje timme. När vi var på BVC ville de att vi skulle fortsätta göra det för att han ska öka lite mer i vikt. Snart är han uppe i sin födelsevikt och då behöver vi inte väcka honom på natten mer.
Jag har fortfarande problem med ömma bröstvårtor, ska till amningshjälpen på sjukhuset imorgon för att se vad det är för fel och vad vi ska ändra på.
Nu mjölkar jag ur så mycket det går för hand eller med pump (pump gick inte idag för det gjorde för ont) och ger på flaska på natten, vi har även köpt hem ersättning så han får det på natten så att mina bröst kan vila.
Idag har jag haft hög feber och jag ringde till förlossningen som sa att jag troligtvis har början till mjölkstockning eller att mjölk på något sätt har läckt ut i bröstet. Jag vill så gärna att det ska fungera med amningen men vissa dagar är det verkligen inte lätt och då gråter jag mig genom amningen men andra dagar är det hur mysigt som helst och fungerar felfritt.
Smulison: Uch, vad jobbigt det låter. Här pumpar jag ut för att inte sprängas sönder emellanåt. Men en stor hjälp är min fästman som har tittat och sett hur barnet ligger och hjälpte mig att rikta in i början- högre upp, lite mer dit. <Nu fungerar det mycket bättre.