Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Hej.
Paincake: Vilken pärs!! Vad bra att ni båda är piggare och nu snabbt kan gå vidare och njuta som familj.
Silje 84: Förstår att du var helt slut efter värkarbete på 9 timmar men jag hade nog hellre tagit det. Min livmoder arbetade heltokigt . I latensfasen arbetade den som i den aktiva fasen -från1 cm -4 cm som i vanliga fall är som mensvärk under en längre tid körde den på som när den gör innan man skall krysta (aktiva fasen) och pressade på så i 3-4 timmar med nästintill obefintliga pauser. De satte i eda redan när jag var öppen 2 cm för att det skulle gå väldigt fort när jag väl var på 4 cm. Denna tid var som ett inferno!! Å sedan kom ju kaoset under krysssningstadiet som jag beskrev tidigare.
Tur att det var underbar personal, alla 12 som vi hann med var UNDERBARA. Viktigt är också samtal med förlossningsansvarig samt journalkopior, väldigt viktigt med terapi efter en svårare förlossning.
Silje: Helt otroligt att du gick över så länge, kan inte fatta det!! Å visst njuter man
Hur är det med er andra éfter förlossninge. Har ni gjort nr 2?? Har inte gjort det sedan i torsdags å vänbtar med spänning, det lär ju inte bli roligt.
Nu lägger jag in bilder på MIJA. Många lyckliga kramar.
Nu finns bilder på vår älskade Mija i mitt fotoalbum
Tack, snälla ni. Min mamma ska stanna ett par dagar och hjälpa oss få ordning på vardagen. Själv är jag rätt sliten just nu - går på en hästkur penicillin och piller som ska stoppa den lilla mjölkproduktionen jag har. Det känns lite vemodigt att de få dropparna som kommer ut ska tvingas bort. Min kropp har ju funkat felfritt fram till nu med förlossning och allt, så varför strula nu liksom.
Gjorde mitt nr 2 idag.. hade säkert kunnat gjort de tidigare med har vart typ "rädd" att hela underlivet ska rasa ner i toan.. Fick en sån känsla.. Men nu är de gjort (order av personalen på BB)..
Jag fick lite sprickor i blygläpparna som hon sydde.. tror jag fick två stygn på varje, så de svider ju en del när man kissar :S usch o fy. Men vad gör smärtan när man har världens underbaraste son här :)
Än så länge är han jätte snäll, sover hela natten o jag får väcka honom när han ska ha mat. så han har inte gjort många knyst ifrån sig.
Idag har vi varit ute o gått för första gången. Blev en liten tur till babyprofsen :)
Amningen funkar fin fint. Men gud va dom värker.. O vilka bomber :D hahaha.. Dolly Parton släng dig i väggen ;) hehe...
Har lagt ut en liten bild på vårat underverk i mitt galleri.
Kramar
´Silje 84: viken sötnos! Vad skönt med en promenad i detta fina väder. Jag känner det som om jag har brutit benen i underlivet, när jag har varit uppe ett tag så måste jag gå å vila´efterssom det värker mera så det blir inga utsvävningar här.
Tack för tipsen vid nr 2 >Jag har tänkt så också, jag dricker vatten hela tiden (har en flaska bredvid mig jämt) och väntar på att skall trycka på av sig självt. Bra paincake, då fortsätter jag med min plan. Är lite gruvsam då jag har stygn i mellangården.
Paincake, förstår att det känns jobbigt med att sluta med ammningen som du kämpat med. Men nu kan det bara bli bättre för dig!! Vad skönt att ha en extra hjälp hemma.
Grattis till alla bebisar!
Och gud så söta alla är!
Fortfarande ingen bebbe här, åkte in till förlossningen igår morse efter att ha haft regelbundna värkar i 8 timmar, men hade inte superont. Vi blev hemskickade igen då mina värkar inte var tillräckligt starka, vilket jag hade misstänkt, men kunde slappna av mycket bättre efteråt då jag slapp undra hela tiden. Sov sedan hela dagen igår och hela natten också, hade varit vaken i 24 timmar innan dess så var helt borta.
Tappen är iaf supermjuk, fortfarande öppen 2 cm, så väntar nu bara på starkare värkar eller att vattnet går, så segt att vänta. Har ju visserligen bf först på söndag, men nu känns det liksom ändå som det är igång.
grattis till bebisarna!!! vad skönt att dom ÄNTLIGEN kommer!!
o nr 2 gjorde jag efter nån dag. kändes otroligt obehagligt eftersom jag inte kunde ta i! antagligen för att dom snittat genom allt i magen.
God Morgon!
Då sitter man här halv 7. Har i några veckors tid vaknat typ halv 5. Min sambo är jättenöjd då jag gör frukost till honom(i brist på sysselsättning i ottan) som en riktig 50-tals fru . Imorse fick jag för mig att jag var tvungen att packa om bb-väskan. Lite koko i hjärnan nu.
Vi hämtade våran nya bil igår! *yay* Så nu är allt fixat till att bebben kommer.
Nu ska jag gå och sova och vakna 9:17 (oxå en ny grej, man kan ställa klockan efter mig) Kroppen blir allt knäpp när man är prego.