• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Adnil76
    swiitii skrev 2010-03-18 16:42:28 följande:
    Ringde förlossningen igårkväll, men de sa att jag skulle avvakta sammandragningar.Mellan 3 och 5 inatt hade jag regelbundna värkar, 3-4st/10 min. Men dom måste ha avtagit för jag somnade iaf någon gång runt halv 6.Idag hade jag BM besök.Sist var bebisen rörlig och hon skulle känna efter om han fixerat sig.Då sa hon bara: nej han är fortfarande rörlig. Hon fortsatte och känna så sa hon: nej men vänta det är nog axlarna jag känner, vill du att jag ska göra en vaginal undersökning? Eh ja tack!Det visar sig att bebis är fixerad, tappen är nästn helt utplånad och jag är öppen 1,5-2cm. Hon gjorde även en hinnsvepning och hon tror att jag har bebi innan veckan är slut, hoppas verkligen, är så spännande nu!!
    Vad roligt att det börjar hända grejer för dig. Låter lovande, och kanske är du inne på förlossningen i detta nu. *hoppas* Drygt med "fuskvärkar". Man hinner få upp hoppet och sen bli besviken... Håll oss underrättade om hur det går/gick.
  • fyrklöver81

Grattis till alla bebisar!

Min lilla flicka tittade ut i onsdags morse kl 05.40. Hon är hel fantastisk och jag njuter!!!!!!!!!!!!

• Liian
    fyrklöver81: Grattis!! Hoppas att allt gick bra. =)

Jag går bara här hemma och väntar och väntar. 3 dagar till BF nu och nu är jag rikttigt otålig. Jättesvårt att sova oxå då allt är så obekvämt. Ska jag bli den sista här i forumet att få??

Grattis till alla er som fått. Hoppas att ni har det riktigt mysigt!! {#lang_emotions_laughing}
  • längtan 80

Heeeeeej!

VÅRAN LILA MIJA TITTADE UT I TOSDAGS KL 23.31!! Förlossningen var ett rent helvete stundoms och vi tackar gudarna för den underbara personal som hjälpte oss. Förlossningen innehöll bla på slutet att Mija blev stresad så att jag fick medicin för att krysta ut henne fort annars så skulle det bli kalabalik med läkare, saxar, klocka mm. Men jag fixade det: 15 minuters racerkrystning ala helvete!!

En sak som var superbra!! och en stor hjälp var att prata igenom förloppet och titta igenom protokolet för att bearbeta.

Nu är vi hemma och jag är helt ledbruten. tror att jag pajade en disk i ryggen också.

Många kramar til alla er som har underverken hemma och till er som väntar på era.

• Liian
    längtan80: GRATTIS {#lang_emotions_cheers}! Oj, vad läskigt att det blev så i slutet. Skönt att det gick bra ialla fall.

Jag har haft förvärkar nu en stund med ca 15 minuters mellanrum. Hoppas att det fortsätter, men det känns som att det stannat av lite  nu =( Håll tummarna!
  • Silje84

Hej alla :) Nu är jag en mycket stolt mor till "lilla" Casper. 4310 gr och 54 cm... En stor grabb blev de :)

Vattnet gick i Torsdags helt av sig själv vid 17:30.. Åkte in för kontroll och fick sen åka hem igen eftersom jag inte hade några värkar.
    Värkarna började kl 23:30.... Ringde förlossningen o frågade hur länge jag skulle vänta. Hon tyckte de va bättre jag va hemma så länge som möjligt så när vi hade 4 min mellan varke värk så drog vai oss mot BB :), då var kl 04:50. Dom gjorde en CTG kurva o allt såg bra ut, men mina värkar slutade nästan helt. Jobbigt när man kände att de va så nära... Todde nästan vi skulle få åka hem igen...

Men vi fick komma till ett rum o vila oss lite o hoppas på att värkarna skulle starta igen. Värkarna kom, men inte alls regelbundet så dom  fick sätta dropp för att skynda på de lite... ´Jag va jätte jätte trött verkligen så jag sov i mellaan värkarna vilket inte alls va skönt! (så tjejer som inte har fått än, lyd rådet att SOVA O ÄTA!! De behöver ni)

Efter ca 9 timmars värkar så hade jag öppnat mig inte mera än 4 cm. Vilken pers täbnkte jag bara.. Så jag fick prova på Lustgasen för att underlätta lite o så jag kunde spara på krafterna, men den funkade inte alls. Blev bara yr o illa mående. Fick sedan den underbara EDA:n :):):):) Livets bästa bedövning. Gudars vilken befrielse de va...
    Hade värkar väldigt länge, även om jag tillslut inte kände någon smärta så kände man hur kroppen blev matt i alla fall... helt slut i kroppen när väl kryst värkarna började. dessa värkar började väl ca 21... (tappade lite tiden under allt detta)... Alla krafter va helt slut o jag ville bara ge upp... Men 22:37 så ploppade den lille ut. Å jag kunde inte vara lyckligare...

19 dagar över tiden gick jag o de va en pärs!.. Men värt varända dag av längtan. För han är helt perfekt <3

Så då vet ni att jag äntligen har blivit mamma o njuter varända sekund även om brösten värkar som f*n ;) hehe..

Hoppas ni mår bra annars.
    Kramar <3

• Liian
    Silje: Åhh, vad härligt att han är här. Har undrat lite om dig. Skönt att det kom igång av sig självt oxå =). Stor kille! Måste varit jättejobbigt att ligga så länge. Kunde du äta och så, så att du fick lite ny energi iaf?
    Härligt med en utförlig FL-historia. All info är välkommen =)

Här är det ett jäkla tryck neråt nu. Inga värkar idag, men oj vad den trycker på. Fortfarande ingen vattenavgång eller slempropp. Tror iofs att den sistnämda kan vara på g ut. Har VÄLDIGT mkt flytningar. Tjockare än vanligt, men inget blod eller att det kommer i klumpar.  Bf på onsdag. Hoppas att jag inte går över =)
  • Paincake
    Silje: Stort grattis och vilket fint namn ni har valt!
    Ni andra som också fått:  Jättegrattis ni med!
    Här har vi haft några helvetesdygn... Casper har inte bajsat alls sedan barnbecket tog slut. Ringde till BB i fredags förmiddag och fick lite råd som inte funkade över huvud taget. På fredagkvällen kom mina föräldrar på besök, under natten skrev lillen sig (och sina föräldrar) tokig(a) och spände sig tokigt mycket. Under tiden fick min sambo kräksjukan IGEN. Fick en läkartid på morgonen, åkte in till barnmottagningen på sjukhuset. Under tiden som jag och mina föräldrar sitter där och Casper får lavemang (som inte funkar...) börjar jag känna mig risig. Har visserligen inte sovit under natten och tror först det beror på det, men mitt vänstra bröst känns jätteömt. Barnläkaren tar tempen på mig och skickar mig direkt till undersökning på special-bb en våning ner. 
    Blir inlagd. 
    Tempen stiger och trots starka febernedsättande och antibiotika intravenöst pendlar febern mellan 39 och 40 grader hela natten. Är jättejättesjuk. 
    Casper och min mamma får flytta in i mitt rum.
    Är svårstucken i vanliga fall och vid sjukdom ännu mer svårstucken. De sticker mig närmare 20-tal gånger utan att få in kanyl eller få ut något blod. Skickas till operation för att få in en cvk (nån form av kanyl i ett större blodkärl vid nyckelbenet). Har fortfarande galet hög feber och feberfrossa.
    I natt börjar jag svara på antibiotikan och svettas floder. Får byta sängkläder två gånger för att jag är alldeles sjöblöt. Orkar äta frukost.
    Mamma får feber och kräks. Hon blir hemskickad, men min sambo får då komma och hålla mig och Casper sällskap. 
    Casper bajsar!!!
    Blir mycket, mycket piggare under morgonen och förmiddagen och blir utskriven vid lunch idag.
    Mitt vänstra bröst är fortfarande dubbelt så stort som mitt högra och ilsket rött, men det ska nog ordna sig.
    Vi har, i samråd med barnmorskor och läkare, tagit beslutet att sluta amma. Casper har tuggat sönder mina bröstvårtor totalt och i och med inflammationen i bröstet blir det som att börja om på nytt igen med amningen. Jag har ändå ingen jätteproduktion - lyckades som mest pumpa ut 15 ml. Men det ska nog bli folk av ungen ändå
    Nu är min sambo på första besöket på BVC medan jag ska försöka sova lite.
  • Liian
    Paincake: Stackars krake!!! Ingen solskenshistoria där precis. Skönt att ni tog beslut om amningen dock. Tycker att det är jättestarkt att våga ta beslutet att sluta ifall det inte fungerar. Det ska ju vara något som är fint och mysigt, inte bara leder till stress och smärta. Hoppas att det blir bättre nu då och att ni får vara friska och glada.
    Många kramar till er!
  • Liian

Hur går det för er andra med bebislivet och amningen?? Funkar allt eller är man så där slutkörd (men lycklig) som man alltid får höra??

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3