Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Grattis till alla bebisar!
Min lilla flicka tittade ut i onsdags morse kl 05.40. Hon är hel fantastisk och jag njuter!!!!!!!!!!!!
Heeeeeej!
VÅRAN LILA MIJA TITTADE UT I TOSDAGS KL 23.31!! Förlossningen var ett rent helvete stundoms och vi tackar gudarna för den underbara personal som hjälpte oss. Förlossningen innehöll bla på slutet att Mija blev stresad så att jag fick medicin för att krysta ut henne fort annars så skulle det bli kalabalik med läkare, saxar, klocka mm. Men jag fixade det: 15 minuters racerkrystning ala helvete!!
En sak som var superbra!! och en stor hjälp var att prata igenom förloppet och titta igenom protokolet för att bearbeta.
Nu är vi hemma och jag är helt ledbruten. tror att jag pajade en disk i ryggen också.
Många kramar til alla er som har underverken hemma och till er som väntar på era.
Hej alla :) Nu är jag en mycket stolt mor till "lilla" Casper. 4310 gr och 54 cm... En stor grabb blev de :)
Vattnet gick i Torsdags helt av sig själv vid 17:30.. Åkte in för kontroll och fick sen åka hem igen eftersom jag inte hade några värkar.
Värkarna började kl 23:30.... Ringde förlossningen o frågade hur länge jag skulle vänta. Hon tyckte de va bättre jag va hemma så länge som möjligt så när vi hade 4 min mellan varke värk så drog vai oss mot BB :), då var kl 04:50. Dom gjorde en CTG kurva o allt såg bra ut, men mina värkar slutade nästan helt. Jobbigt när man kände att de va så nära... Todde nästan vi skulle få åka hem igen...
Men vi fick komma till ett rum o vila oss lite o hoppas på att värkarna skulle starta igen. Värkarna kom, men inte alls regelbundet så dom fick sätta dropp för att skynda på de lite... ´Jag va jätte jätte trött verkligen så jag sov i mellaan värkarna vilket inte alls va skönt! (så tjejer som inte har fått än, lyd rådet att SOVA O ÄTA!! De behöver ni)
Efter ca 9 timmars värkar så hade jag öppnat mig inte mera än 4 cm. Vilken pers täbnkte jag bara.. Så jag fick prova på Lustgasen för att underlätta lite o så jag kunde spara på krafterna, men den funkade inte alls. Blev bara yr o illa mående. Fick sedan den underbara EDA:n :):):):) Livets bästa bedövning. Gudars vilken befrielse de va...
Hade värkar väldigt länge, även om jag tillslut inte kände någon smärta så kände man hur kroppen blev matt i alla fall... helt slut i kroppen när väl kryst värkarna började. dessa värkar började väl ca 21... (tappade lite tiden under allt detta)... Alla krafter va helt slut o jag ville bara ge upp... Men 22:37 så ploppade den lille ut. Å jag kunde inte vara lyckligare...
19 dagar över tiden gick jag o de va en pärs!.. Men värt varända dag av längtan. För han är helt perfekt <3
Så då vet ni att jag äntligen har blivit mamma o njuter varända sekund även om brösten värkar som f*n ;) hehe..
Hoppas ni mår bra annars.
Kramar <3
Hur går det för er andra med bebislivet och amningen?? Funkar allt eller är man så där slutkörd (men lycklig) som man alltid får höra??