• Friid4

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Silje84; Vart bor du? Vet att det är olika beroende på vart i landet man bor, i Södertälje som jag bor i så är det 2 veckor. O vet att i tex Göteborg är det 3 veckor..
    Jag har gått över 12 dagar idag, och har fått tid för igångsättning imorgon bitti, om det inte händer någonting inatt :P
  • Friid4
    Bananflugan83 - 100113 Oliver och Ludvig 2145g 44cm och 2010g 46cm (BF 100304)
    Zweetieh - 100227 Adenife 3300 g, (BF 100315)
    Nillan77 - 100228 Lukas 3020 g, 51 cm. (BF 100309)
    Souvenir - 100307 Oliver 3850 g, 50 cm (BF 100302)
    Angelica 87 - 100309 Léa 3355 g, 51 cm. (BF 100318)
    Linnéa777 - 100310 Ingrid 2920 g, 50 cm. (BF 100305)

Paincake - 100312 Casper 3830 g, 50 cm. (BF 100311)
    Lindai - 100314 Kalle 3830g, 53 cm (BF 100315)
    silje - 100319 Hans Casper 4310g, 54 Cm (BF 100301)
    Frid4 - 100320 Malte 4445 g, 56 cm (BF 100306)
    Längtan80 - Mija 3580g, 51cm. (MF 100319)
    swiitii      - 100401 Jamie 4055 g, 51 cm (BF 100328)
    Liian        -  100402 Lovis 4130 g, 53 cm (BF 100324)
  • Friid4

Malte hade en jätte dålig dag igår, han sov endast 1 timma på hela dagen!
    Han skrek i 1 timma oavbrutet och ingenting hjälpte, inte mat, inte sova inte gosa.. Ingenting ! ( Han hade dock varit glad på dagen men inte velat sova..)
    Tillslut satt jag mig ner o började gråta, kände mig maktlös.. Sambon jobbade desutom, så kunde inte byta av med någon..
    Tillslut vid 7 på kvällen somnade han och sov ända till 23:50... Utan att vakna en enda gång, han var väl helt slut, älsklingen. Inte konstigt ioförsig..
    Idag har han dock varit som han brukar. Sovit och varit pigg o glad när han varit vaken.. Så det är skönt =)

Han sov även bra inatt, somnade vid 1, sen sov till 5:30, sen vaknade vid 8.. Jätte skönt =)

• Friid4

Hej !
    Här har vi precis varit på 2 månaders kontroll. Eller han är 9 veckor :P Allt gick jätte bra ! Han vägde 5730 o var 64,5 så har en lång o smal kille =)
    Vi har en duo vagn, tror jag det heter. som man byter hela liggdelen. Och tur är det annars hade han nog itne fått plats, på längden !

Vi har "problemet" med kläder just att han är så lång o smal... Han kan ha 56 i vissa bodys o t-shirt, dem börjar dock bli korta i armarna så har tagit bort de flesta. Så han har 62 i body o 56 i byxor.. Har prövat typ alla våra byxor i 62 för jag tycker han borde kunna ha det :P Men ikke ! Dem är Alldelles för stora !  OCh kan nog börja ha stl 68 i body snart tror jag..

Har varit o shoppat lite idag till Malte =)
    Från H&M
    Två par linnen och två par shorts.. I turkost, såå fint =)
    Och Från Lindex
    En "bodysuit" tror ajg det heter, en grå med hängselbyx tryck på.. om ni fattar?!?{#lang_emotions_laughing}

Någon som har tips på vart det finns snygga kepsar o solhattar? Tycker solhattar är såå fula {#lang_emotions_tongue_out} men dock så praktiska !

• Friid4
    swiitii skrev 2010-05-28 18:33:44 följande:
    Jag har sett den bodysuiten med hängsletryck på, så cool :PJag tycker H&M har dom finaste solhattarna, hur fina dom nu kan vara ;)
    Ja, har tänkt köpa den ett tag nu, o idag gjorde jag det =) Han har på sig den nu.. Så snygg {#lang_emotions_laughing}

Okej, var inne på H&M o dem helt okej.. Men just då sov malte så kunde inte testa dem på, men dem såg så stora ut, dem i stl 62.. Men men..

Har varit ute efter shorts i stl 56 men hittar inga ! Eftersom det lixom är bebis-bebis storlek... Har köpt ett par gråa mjukis shorts från Kappahl, men det är dem ända jag hittat...
  • Friid4
    bananflugan82 skrev 2010-05-28 18:49:09 följande:
    Haha, solhattar är väl söta! Tycker dom ser ut som riktiga bebisar då. Jag hittade blå på Lindex som var helt ok.
    Okej, var inne på Lindex o köpte den där bodysuit, men dem hade inga solhattar alls på den affären... Men blir väl en vanlig vit typ :p O tänkte även köpa en sån keps som är typ tyg nere på nacken som man kan vika upp o ner..
  • Friid4

swiitii skrev 2010-05-29 12:30:18 följande:
    Jag har sett jättesöta set på H&M på babyavdelningen. Med t-shirt och shorts i ett, tror det kostade 99:-, fanns nog 2 olika set. Fast det kanske är olika vad dom har i olika affärer
    ja, men dem såg ut som trosor /kalsoner? Men kanske var shorts :P
    Köpte ett sett med linne o shorts i turkost o vitt, skit sööta. Fast i stl 62, så om ni behöver sommarkläder ni som har killar, så titta på H&M, dem hade söta kläder =D
    Liian skrev 2010-05-29 14:20:13 följande:
    Hej!I torsdags var det 2 månaders kontroll här oxå. Lovis väger 5970 g och är 60,5 cm.Vi  har nu fått lägga bort alla 56 kläder. 62 funkar kanon både till body och byxor. Sån väldans skillnad på strl från olika märken. Vissa 62 är redan lite små medans andra är stora. Kan dom inte ha en universal standar lixom????Tror att skruttan är inne i någon tillväxtperiod nu för hon äter 1 gång i timman. Sover fortfarande bra på natten, men har vaknat varannan timma och velat äta då oxå.Ni som har problem med liggdelen vad har ni för vagn?? Vi har emmaljunga citycross med quadrolift och jag har svårt att tänka mig att den kommer vara liten än på många månader.Hur ska ni göra med föräldraledigheten?? Ska era killar vara hemma nåt??
    Det kommer vara jag som är hemma hela tiden, tills augusti-2011.. När han ska börja på dagis, då är han 1,5 år.. Så hade killen tänkt kanske ta ut en dag i veckan, när Malte börjat på dagis...
  • Friid4
    bananflugan82 skrev 2010-06-14 10:46:58 följande:
    Man ska inte ta varmt vatten från kranen, utan det det är bättre att ta kallt och värma i micron. I varmt kranvatten kan det tydligen finnas mer baterier eller vad det var.. jag vet inte. :-P Men kallt ska det va iaf..
    Så gör jag.. I början så kokade jag upp kallt vatten i kastrull, och blandade och sen kylde..
    Nu tar jag kallt vatten o värmer i micron och sen blandar i pulvret..

Malte har varit lite sjuk, hostat o snorat.. Men nu verkar hostan försvunnit. Han fick slemlösande medicin som han tog ca 4,5 dagar.. Han är nog på bättringsvägen, för vi låg inne på sjukhus för att han inte åt o bara skrek o så... Och då hade han gått ner 100 g på en vecka, sen fyra dagar senare hade han gått ner ytterliggare 50 g.. Så vi  och läkarna blev lite oroliga, men nu är han bättre, Var på BVC i onsdags, då hade han gått upp 200 på fyra dagar !! =) Nu väger han 5880 o är 66 lång.

Han har också börjat äta mer tror jag, förut åt han ca 100-120 ml / mål. Igår åt han 160 ml..
    Men han äter ganska ofta också, vet dock inte hur ofta :P Han får man när jag märker att han är hungrig...

Malte vände från mage till rygg första gången när han var 10 veckor. Och i söndags så vände han från Rygg till mage. Har dock inte gjort det någon mer gång från rygg till mage. Men han låg helt platt, så blev så chockad...
    Från mage till rygg har han vänt sig flera gånger..

Ska ta vaccinet på måndag.. funderar på att köpa hem alvedon? någon som behövt ta det på bebisarna vid vaccination?
  • Friid4
    längtan 80 skrev 2010-07-06 16:03:56 följande:
    Pres när nattningen känns hopplös har hon en bättre period igen. Nu åt mija sig till sömns kl 24.00... var lite orolig vid 3 å fem men vi somnade fort om.. Åt kl 7, somnade om å vaknade kvart över 9 !!!!! Sedan lekte hon med pappa i 2 timmar å sedan nattade vi henne i sängen på en kvart!!  

Mija har fått Torsk i munnen, någon annan bebis? baddar med wishyvatten.
    Malte har också svamp i munnen.. Men det funkade inte med wishyvatten , så han har blivit penslad två gånger när vi var på bvc.. Han har fortfarande lite kvar, på insida av kinderna.. Han blev penslad förra veckan, så ska vänta tlls nästa vecka o se på det är kvar..

Så om du tycker att wishyvatten inte funkar så prata med bvc..
  • Friid4
    swiitii skrev 2010-07-08 23:15:28 följande:
    Håller med dig GOSEPLUTT, alla andra har bjässar! Önskar att Jamie också var så stor.
    På 3-månaders kontollen vägde han 5,8kg och var 62cm lång

Jag ser också fram emot en ny förlossning, tyckte det var en helt fantastisk upplevelse. Ser även fram emot att få uppleva de första dagarna med en bebis igen. Allt var så spännande och nytt.
    Innan vi fick J så sa vi att vi ville ha nästa snabbt, men så känner jag inte alls nu. Jag vill kunna njuta till fullo av lillkillen. Jag vill kunna ge all min uppmärksamhet till honom. Jag vill inte att han ska behöva växa upp snabbt för att "mamma har en ny bebis att ta hand om". Nej här kommer vi också vänta i flera år :)
    Jaa, riktiga bjässar =)
    Malte vägde också 5,8 på 3 månaders kontrollen. eller 5880 g Tungan ute och han var 66 lång. Så han är väldigt smal tycker jag, försöker göda honom så han går upp lite.. Hehe.
    Förra gången hos BVC hade han itne gått upp någonting, på två veckor.
    Så har börjat lite med Babysemper nr 2.. Har blandat 50/50.. Och han verkar inte bry sig, eller tycka att det är någonting konstigt.. Han har alltid förut ätit typ varannan timma, men nu har han börjat äta var 4:de timma... 
    Och om typ två veckor ska vi pröva med lite gröt o smakportioner. =)
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3