bananflugan82 skrev 2010-06-14 10:46:58 följande:
Man ska inte ta varmt vatten från kranen, utan det det är bättre att ta kallt och värma i micron. I varmt kranvatten kan det tydligen finnas mer baterier eller vad det var.. jag vet inte. :-P Men kallt ska det va iaf..
Så gör jag.. I början så kokade jag upp kallt vatten i kastrull, och blandade och sen kylde..
Nu tar jag kallt vatten o värmer i micron och sen blandar i pulvret..
Malte har varit lite sjuk, hostat o snorat.. Men nu verkar hostan försvunnit. Han fick slemlösande medicin som han tog ca 4,5 dagar.. Han är nog på bättringsvägen, för vi låg inne på sjukhus för att han inte åt o bara skrek o så... Och då hade han gått ner 100 g på en vecka, sen fyra dagar senare hade han gått ner ytterliggare 50 g.. Så vi och läkarna blev lite oroliga, men nu är han bättre, Var på BVC i onsdags, då hade han gått upp 200 på fyra dagar !! =) Nu väger han 5880 o är 66 lång.
Han har också börjat äta mer tror jag, förut åt han ca 100-120 ml / mål. Igår åt han 160 ml..
Men han äter ganska ofta också, vet dock inte hur ofta :P Han får man när jag märker att han är hungrig...
Malte vände från mage till rygg första gången när han var 10 veckor. Och i söndags så vände han från Rygg till mage. Har dock inte gjort det någon mer gång från rygg till mage. Men han låg helt platt, så blev så chockad...
Från mage till rygg har han vänt sig flera gånger..
Ska ta vaccinet på måndag.. funderar på att köpa hem alvedon? någon som behövt ta det på bebisarna vid vaccination?