• Friid4

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake skrev 2011-01-18 17:11:48 följande:
    Liian: Naw, sötnos! 

Casper är inte särskilt intresserad av tv:n. Ibland tittar han en kortis på naturprogram och någon stund på Simpsons men i övrigt inte.

Ikväll ska jag på bio! Har inte varit på bio sen jag var gravid.  
    Trevligt med bio. jag var iväg med 4 kompisar igår..
    Skit skoj o komma iväg lite. Vad ska ni se?
    Vi såg devil tror jag den hette, en skräckis
  • Friid4

Haha, funkar det inte o lägga lite senare? Att hon kanske inte är tillräckligt trött?

Maltis är fortfarande vaken, ska lägga honom snart. Runt 22 brukar han ju somna varje dag. Jag blir galen på vårar golv, varje gång jag lägger honom o han somnar o jag ska smyga ut så vaknar han ibland av att golvet knakar. Men oftast sover han bra då, störa problemet är på natten om han vaknar. Då somnar han men vaknar oftast när golvet knakar av att man försöker smyga ut...

• Friid4
    Paincake skrev 2011-01-20 19:12:00 följande:
    Liian: Oooooh, grattis till krypet!

Ptja...eeeeh...har nog inte sett tvåan när jag tänker efter. Men den var väl som den första, ungefär. Kanske något sämre.

Nu sitter jag superfixad med hollywoodglamourhår och massa smink runt ögonen. Om 20 minuter kommer min skjuts och sen ska jag sjunga för massa folk. Lite ovant är det allt, att fixa till sig så. Men trevligt!
    Fan va skoj o komma iväg lite =)

Imorrn  ska jag ut o festa med några kompisar, ska bli skit skoj o komma iväg lite o fixa sig o göra sig snygg =)
  • Friid4
    Goseplutt skrev 2011-01-22 15:15:09 följande:
    Va är det för arrangemang du sjunger på paincake? *nyfiken*

Liian: Va kul me krypandet.

Här har vi en tjej som bara ska springa runt me lära-gå-vagnen, nu klarar hon det på egen hand så det underlättar ju för oss.
    Livia är sååå vansinnigt lättarg nu, bara det går emot henne lite eller hon inte får som hon vill så vrålar hon med en gång. Är det ett personlighetsdrag tro eller är det kanske så att det är något med ålderna/ utvecklingen?? *hoppas*.

En framtand där uppe har tittat fram nu, har egentligen inte märkt något förutom att hon biter på allt och dreglar lite. Skönt!
    Känns som att det är något med ålder också, malte blir också arg jätte lätt. Om han inte når något han vill ha, eller får som han vill osv.. Shit vilket liv det är..
    Även nu när jag sitter här, så säger jag ajaj till honom, och då blir han skit arg när jag sitter o knappar..
    haha, tok unge =)
  • Friid4
    bananflugan82 skrev 2011-01-27 19:10:39 följande:
    Idag har vi varit på återbesök på ögonkliniken! Äntligen! Det har bara varit krångel och vi har fått vänta i månader så nu var det äntligen på tiden. Dom kollade av dom och försökte även undersöka på ett ungefär hur bra dom ser, men det gick väl sådär. Det var inte jätteroligt att bli undersökta! Glasögon kommer det att bli iaf, den dagen det går att mäta styrka och då dom kan tänkas vilja ha dom på sig.. nu hade dom bara flygt av i all världens fart!

Vi fick även veta att dom misstänker, och det har vi också misstänkt väldigt länge.. att dom har någon form av albinism. Eftersom dom föddes så väldigt ljusa i håret och att dom har nystagmus plus att dom såg lite annat med ögonen så är dom i stort dett 100% säkra. Vi ska upp till Göteborg för där vet dom mer och för att göra test vilken sort dom har i såfall, för det finns mååånga.. så det kommer inte som någon överraskning precis. Det är klart att det kommer att betyda en del i framtiden och det känns lite ovisst.. men samtidigt så får vi ta ett år i taget typ, och inte oroa oss för mycket frammåt!

Det kändes liksom som att.. ja, det var inte oväntat. Allt med dom här barnen har varit speciellt, så varför inte det här också, liksom? För att få barn med albinism så krävs det att båda föräldrarna bär på den genen (kan vem som helst göra utan att det märks), sen att två människor träffas som har den genen, det är inte så stor chans.. och även om båda har den genen, så är det ändå bara 25% risk/chans att barnet får det. Och vi fick tvillingar! Så det gör dom bara ännu mer speciella, för oss. Dom valde att komma till oss av en anledning. Det är ju fortfarande samma barn, våra älskade ungar, dom är precis som alla andra, bara det att dom ser sämre, är ljusare i håret och har väldigt ljusa ögonfransar.
    Med risk att låta puckad FörvånadTungan ute..

Vad menas med albinism, alltså mer än att dem är ljushårga och ljua ögonfransar?

Nu har Malte åkt på magsjuka..Trodde vi skulle slippa det, ingen av oss har haft det ännu..
    Men inatt så började Malte kräkas.. Har dock inte kräkts sen 03.30 inatt, men har väldig diarré.. Men han är ganska pigg o glad, lite mer kramig Skrattande o lite hängig men inte ledsen eller så iaf =)
    Ska på 10 månaders kontroll imorrn egentligen, men får nog ringa o avboka den imorrn och boka ny tid..
  • Friid4
    bananflugan82 skrev 2011-01-27 20:21:31 följande:

Haha, nej, det är inte puckat. Det kan innebära ganska mycket.. eller ja, till utseende iaf. Det värsta sorten är ju dom som är alldeles vita i huden och har röda ögon, och det har dom inte iaf, vilket är skönt. Sen finns det i massa olika varianter typ.. det kan sitta i bara ögonen, därav att dom ser dåligt. Eller så kan det påverkar hud, ögon och hår. Våra är inte ljusare i huden än vad t.ex. jag är, jag har ljust pigment. Dom har väldigt ljust hår, men med inslag av lite rött, och mörkblå ögon. Så vi vet inte vilken sort dom har än. Det vi vet, är att det påverkar deras syn och dom kommer att få glasögon. Har dom den typen som sitter i huden så kommer vi att få vara väldigt noga med att akta dom från solen, men med en jätteblek mamma som inte kan vara i solen längre än 10 minuter så hade det varit konstigt ändå.
    Annars är dom som vilka som helst annars, det påverkar inget annat, som tur är!

Gud vad skönt ! Underbara o unika på sitt sätt =)
  • Friid4
    Silje84 skrev 2011-01-30 12:36:52 följande:
    Hej på er!..

Usch va jobbigt att ni är sjuka nästan hela bunten =(.. Peppar peppar så har vi än så länge klarat oss utan bacillerna. Men d är väl bara en tidsfråga kan jag tänka mig. Eftersom mer eller mindra hela sveriges befolkning blir sjuka vid den här tiden..

Vi är iaf i full gång med flytt.. Lite små jobbigt. Men men.. I natt sov Capser hos farmor o farfar för första gången. Å kunde jag somna  när jag visste att min lille kille inte sov i sin säng? NEJ! Låg o vred o vände mig i sängen hela natten. Känndes väldigt jobbigt =(.. Men han hade haft d jätte bra o somnat så fint o utan krångel. Så d är ju skönt iaf..

Ja just d, ett nytt litet frö har bosatt sig i min mage =) Så b kommer att bli en sen september början oktober bebis =).. Att ha legat en gång efter mitt missfall så är d ett under att jag är gravid egen. Kan liksom inte förstå hur d har gått till.
    Om vi säger så här att min mens slutade en fredag o vi låg på söndagen o INGET mera sen dess o ÄNDÅ blev jag gravid.. Måste ju vara super spermier i den där pungen =P Brukar ju liksom inte ha ägglossning 2 dagar efter mens...

Men den här gången känner jag att d kommer gå vägen iaf. Ömmande bröst o mol värk i magen= ett gått tecken =)..

Krya på kram till er som ligger dåliga!
    Kram kram
    Gud vad roligt ! GATTIS .
  • Friid4
    bananflugan82 skrev 2011-01-31 13:41:04 följande:
    Måste bara visa min sötnötter! Dom fick en saccosäck igår. Tog bilder på dom när dom satt i den idag och tittade på Molly Mus. Först busade dom en massa och sen låg dom bara myste tillsammans.

Sötisar =)
    Malte har också en saccosäck fast me barbapappa familjen, fast jag o pappan sitter där mer än han gör =P
  • Friid4
    längtan 80 skrev 2011-02-07 20:03:46 följande:
    Paincake: >Oj, jag hade fått panik, men vad ni löste det bra! å vad härligt med Caspers promenad. Här går det lite upp å ner, trodde hon skulle kuta runt vide det här laget då hon började så tidigt. Å denna månad har hon växt 4.5 cm så då förstår man varför det blev wobbligt igen  

Jag tror att gumman håller på att gå över till endast en sovning på dagen, det verkar fungera bäst då trots att hon blir jättetrött. någon annan som är på samma spår???
    ja, Malte också..
    Vi har haft myskvällar så han har varit vaken länge, somnat kl 22.30. Men det har fungerat för oss !
    Men nu igår började jag med nya rutiner o få honom att sova en gång på dagen samt somna kl 8 på kvällen !
    Igår o idag har det gått bra hittils.. men ska köra så i 1 vecka, hoppas det går bra =)
    Det funkade jätte bra när han somnade 22 också.. men man fick liksom ingen ensamtid o kunde inte bara typ ligga på soffan o slappa o se på tv =P
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3