• Friid4

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

kommer själv inte på mkt bara för det :P

• Friid4
    längtan 80 skrev 2010-09-06 08:45:20 följande:
    Hm, vad svårt det är. Tycker att det är bättre konsistens i blöjan, och inte lika ofta. Men jag tycker att hon inte är samma krut i som tidigare, att det finns en viss skillnad- Det tycker inte min fästmAN. Jag tycker att hon är lite blek om nosen idag- fästmannen tycker kanske. Men vad svårt, man måste ju vara uppmärksam för det går fort med dessa små! 
    Ring vårdupplysningen om du är osäker ! alltid bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite..
  • Friid4

Ja, här är det nästan samma med kläder, han hade 62 ganska länge, och har det ännu i vissa byxor, men i body kan han ha både 68 o 74, 74 är ju lite lite stort, men sitter ändå bra. Men han är ju så smal, så 62 i byxor sitter bra i midjan, men är lite kort, så han har även 68 i byxor, bara några kvar i stl 62 som sitter bra på längden fortfarande.. Har köpt en skal overall från Kappahl i stl 74,  o den får jag vika upp lite i benen och armarna. så den blir nog bra nu  i höst.. =)

• Friid4
    Goseplutt skrev 2010-09-07 16:45:19 följande:
    okej, smart =) Jag tänkte sådär som man gör till lite större barn att skära klyftorna så de kan sitta och stoppa in i munnen själva och det tror jag inte Livia hade fixat utan att svälja hela biten eller nå´t. Bra motorikövning är ju också nappflaskan för att dricka vatten, hehe och fin underhållning för en annan men hon börjar fixa det fint nu =)
    På tal om vatten, hur mycket vatten ger ni vid måltiderna då ni inte ammar eller ger ersättning eller så? Livia skulle nog kunna dricka hur mycket som helst så någonstans måste man ju stoppa.
    jag tror att du kan ge henne lite då o då medans hon äter, och när hon ätit upp så ge så mkt hon vill ha.. Hon borde känna när hon inte vill ha ´mer, det tror jag iallfall.
  • Friid4
    Linnéa777 skrev 2010-09-12 12:11:01 följande:
    Vore väldigt intressant att få höra vad psykologen säger om sömnen sen. Man kanske kan få några bra tips. Vi har det lite kämpigt med insomnandet här också. Men det största problemet är nog föräldrarnas tålamod.

Jag tänker på hur bra man tyckte 5-minutersmetoden verkade innan man fick barn. Det känns nästan otänkbart nu, usch vilken tortyr!
    Ang 5-minuters metoden.. häromdagen så gnällde malte o gnällde o gnällde när han skulle sova, o han var super trött men hade svårt att somna. Han ville inte vara i famnen eller i sängen. Så tillslut gick jag ut, alltså efter 1 timma. Så då gick jag ut i 2-3 min, sen gick jag in o gav honom nappen. Sen gav jag honom en puss o sa godnatt och gick ut igen, så började han skrika. och efter 2-3 minuter gick jag ut igen, gav honom nappen, puss och sa godnatt. sen gick jag ut och när jag gick in 2-3 minuter senare och gav nappen så somnade han på en gång... Behövde gå in o ut 3 ggr, sen sov han.. så det gick ca 9-12 min sen sov han. har inte behövt göra så sedan dess, utan han har somnat ganska fort tagit ca 30 min.. Men den kvällen var det, det ända som hjälpte.. Så jag förstår dem som använder 5 minuters metoden, när inget annat hjälper!
  • Friid4
    Linnéa777 skrev 2010-09-12 17:32:25 följande:
    Bra att det funkade, jag menar inte att det är fel. Vi får nog testa det här också. Det dumma är bara att Ingrid inte har napp. Men hon vill gärna ha något annat att suga på när hon ska somna... Mitt lillfinger. Inte så smidigt.
    okej, har ni testat napp nu, när hon är äldre? Min systerdotter tog napp först vid 5-6 mån ålder.. Hon ville också suga på någons finger, dock inte så smidigt alltid...
  • Friid4
    Linnéa777 skrev 2010-09-14 10:21:54 följande:
    Idag är det dags för Ingrids 6-månadersbesiktning. Spännande! Jag tippar på 7140 g och 65 cm. :)
    Har även en liten grej att visa för läkaren... I har en liten grop mellan skinkorna, över rumphålet. BVC-sköterskorna har sagt att det inte är nåt att oroa sig över, men de verkar inte veta riktigt vad det är. Hoppas läkaren tar sig tid nu, det brukar vara så väldigt stressigt!
    Det har Malte också ! men inte tänkt så mkt på det. Men berätta gärna vad läkaren säger !
  • Friid4

Här har Malte blivit sex månader den 20:de och nu sitter han helt själv, visst kan han ramla till någon gång men då börjar han leka med leksakerna på golvet. Behöver inte sitta bakom längre

• Friid4

Hehe, maltis har precis fått sin först. Ser ut som båda kommit upp, men man ser inte riktigt... Inte kommit upp tillräckligt s man ser så mkt.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3