Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian: Livia sover för det mesta hela nätterna, kanske är fördelen med att hon vägrar napp, sen kommer det ju gånger då hon vaknar och man behöver trösta eller så. Hon klarar sig alldeles utmärkt 12 h utan mat och beter sig inte som att hon är vrålhungrig på morgonen heller.

Silje: Grattis! Hoppas på bebisbesked här framöver då =)

Paincake: Åhh usch stackare, det är jobbigt i mammahjärtat när det blir sådär. Hoppas Casper får sova ikapp nu då!
    Här hoppade vi också babysimmet, Livia är jätteförkyld och jag har mensvärk (den har äntligen dykt upp, hehe).

• Goseplutt

Måste ju visa pälsmössan som jag tillslut hittade, hon är bara så underbar i den =) Varm och skön är den ju oxå som tur är...
    Vi har fortfarande inte hittat någon pulka (grrr) så här blir det vagnen än så länge, som tur är så har det inte kommit så mycket snö här som i vissa andra delar av landet så det går utmärkt med vagnen.

• Goseplutt
    Paincake skrev 2010-11-29 13:26:50 följande:
    Längtan: Drygt. Riktigt drygt.

Idag har vi haft pulkapremiär! Fast det var ruggigt kallt, tio minusgrader och vind på det så det blev bara en kortis. Det var roligast när det gick fort, sa Casper

Sötnos! Ser roligt ut. Håller han på att få tänder i överkäken?
    Är snart 3 månader sedan Livia fick sina två där nere sen har inget mer hänt fastän jag trott hela tiden att fler tänder är på g.
  • Goseplutt

En sak till, hehe.
    Lite på tal om overaller...
    Alla overaller (och andra kläder som hänger ihop, typ pyjamasar) blir jättefort för korta i benen på Livia medan armarna och framför allt överdelen fortfarande är för stora. Overallen drar i benen men upptill är den så stor att man nästan skulle kunna knäppa den över huvudet =)
    Är det Livia som är långbent eller är det ett allmänt problem??

• Goseplutt

Jag köper 80 nu men 74 passar än. Byxorna är det ju då som hon behöver större först, jag försöker hitta smala varianter för annars är det alldeles för stora i midjan och sitter knappt uppe. Jag hade lixom fått för mig att storlekarna 74 och 80 skulle vara lite längre men så verkar det ju inte än så länge iaf, hon växer ju som ogräs nu tycker jag =)

Här har det varit en tråkig natt med hosta, snor och mycket gnäll. Jag har fått bära och bära så nu är jag helt slut i armar och rygg. Är det någon som har något tips för att lindra hostan? Jag ger henne vatten att dricka, näsdroppar och att ha huvudet högt (vara i famnen och huvudändan höjd på spjälisen).
    I förrgår hostade hon så att hon spydde ner sängen, det var mest slem så hon är nog ganska slemmig, kan man lösa slemmet på något sätt?

• Goseplutt

Ja muddar är bra =) Livia har ett par geggamojabyxor i storlek 62-68. Hon har använt dem sen hon var typ 3 månader och kan fortfarande ha dem, super! De var väl visserligen ganska stora i början och uppvikta och nu är alla muddar nervikta och de sitter tightare men det ser inte alls konstigt ut eller så. Tänk om alla kläder kunde användas så länge.

• Goseplutt

Linnea: Jag tar åt mig, jag är dålig på att kommentera era inlägg ibland när ni skriver va som händer med era små sötnosar men jag läser och glädjs med er alla det kan jag lova (och våndas såklart när det är mindre roliga saker). För mig får man gärna vara stolt över sitt/sina barn och berätta om deras framsteg, tycker det är intressant hur olika de är men ändå så lika ibland =)
    Här har jag vart glad över min skrutta idag då hon gjort framsteg som bara den, jag har undrat varför hon inte kunnat sätta sig upp från liggandes innan (har bara hänt någon gång lixom), jag har tyckt att hon lixom borde fixa det med tanke på hur hon använder kroppen i övrigt. Men så idag så bara började hon göra det metodiskt och fint som att hon kunnat det hur länge som helst =) För övrigt så vill hon ställa sig upp hela tiden nu men fixar det inte alltid så bra men ibland lyckas hon och förblir stående.
    Sovandet är dock inte lika kul just nu så jag bara hoppas på en lugnare natt än föregående.
    Ha en bra natt alla härliga mammor =)

• Goseplutt

Jag har aldrig kännt av PMS innan alls och nu var det galet (har bara haft mens en gång hittills), jag var sååå känslig, kunde börja gråta av allt, bra som dålig saker haha. Skrattade åt mig själv när jag satt och lipade för att Livia var så underbar =) Får se om jag ska va sån varje månad nu.

Längtan: Va skönt, hoppas verkligen ni får bra hjälp nu då.

Idag var jag lite tveksam till att Livia skulle sova ute så jag försökte söva henne inne men gav ganska snabbt upp så nu ligger hon ute i kylan iaf. Hon har mycket kläder, åkpåse (sovsäcksvarianten) och filtar så jag tror nog inte hon ska frysa ändå.

• Goseplutt

hehe Livia väser oxå men här kör vi med vad säger ormen... haha dock väser hon åt det mesta ibland så hon fattar inte alls det där med ormen.

Paincake: va snopen man blir när man laddat sådär. haha var liknande här ikväll. Jag har inte nattat Livia på några dagar och de som gjort det (pappa, mormor och farmor) har haft stora problem och det har tagit timmar så ikväl när jag och Livi är själva hemma så hade jag förberett mig för en jobbig kväll. Gjorde den vanliga ritualen gick in på hennes rum, la ner henne i sängen och förberedde mig på vilda protester men istället vänder hon sig och somnar och sedan dess har hon sovit än så länge iaf. Jag undrade helt plötsligt vad jag skulle göra med min kväll =) Dock försvann kvällen snabbt iaf.

Liian: Livia har oxå sovit dåligt ett tag nu, svårt att somna och vaknat någon gång på natten, här tror jag antingen att det är förkylningen eller kanske oxå utvecklingsfas (hahaha så roligt att alltid skylla på det).

• Goseplutt

Haha, när jag och skruttan åker hem till mina föräldrar brukar vi åka tåg och då klarar jag mig med vagnen och en liten väska ;) fast o andra sidan när vi var på semester i somras hade vi hela combin full och dessutom en takbox, haha. Sambons pappa har en mindre lastbil om det skulle bli kris =)

Tycker era busisar om att bli jagade? när man kommer efter Livia för att hämta henne så tjuter hon till och flyger iväg i en väldig fart och bara asgarvar.

längtan: Va skönt med en tjej som mår bra igen...

paincake: Här går man oxå kontroll vid 8-månader, tycker det är konstigt att det är så olika, jag trodde att det var något program som följdes i hela Sverige?

Igår blev skruttan 9 månader, det var ju nyss 7 månader tycker jag... konstigt va tiden går snabbt nu då och om en månad från idag börjar jag jobba.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3