Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Urk kräkisen vill vi inte ha hit. Jag har "utsatt" mig för magsjuka personer flera gånger senaste tiden och bara gått och väntat på den men än så länge har den hållt sig borta... bara hoppas på att den gör det framöver oxå.

Vi har en tjej här som tydligen har vägrat att sova heeela dagen så hon har bara sovit några minuter på hela dagen, snacka om att hon var trött nu när jag la henne strax efter 18. Vägrat äta har hon oxå gjort några gånger idag, va är det de får för sig ibland egentligen? 

• Goseplutt
    längtan 80 skrev 2011-02-11 07:52:23 följande:
    Vill nästan inte säga detta högt, men stumpan har sovit 2 nätter igenom, har gjort det en gång tidigare för länge sedan. Jag har fortfarande fullt ös i hyllorna men jag känner inte behov att pumpa ut så mycket, hoppas att jag inte åker på mjölkstockning elle någe. Hahha, känner mig lite ensam efterssom ingen verkar amma som jag har gjort tílls nu. Hur jobbigt det har varit i bland med amnigen så tcker jag att det har gått bra, å jag kommer att sakna det tror jag.
    Jag önskar nästan att vi kunde ammat längre men Livia var ju inte längre intresserad dagtid och när vi då slutade med nattamningen så orkade jag inte truga. Fast jag måste säga att det känns skönt (och avlägset) att ha perioden av amningsstopp bakom sig. Har funderat på om det hade vart svårare att sluta nu än när hon var 7 månader.
  • Goseplutt
    Liian skrev 2011-02-11 16:56:39 följande:
    Vet inte ifall jag kan hålla med dig om det sista .
    Jag har oxå funderat på det där med lagad mat 2 ggr dagen. Tycker att det blir lite mkt eftersom Lo inte äter så jättestora portioner. Brukar köra ett mål utan så mkt protein (typ kött, fisk etc) och bara gå på grönsaker.

NU är det min tur att ligga med magsjuka Ante fick vara hemma med VAB idag så sjukskrev jag mig. Har varit helt utslagen. Har fått i mig lite proviva och avslagen cola nu *yeah*. Lovis verkar i alla fall bättre idag. Spry inte och har ätit lite gröt och smörgås. Ingen 25års fest i morgon dock som var inplanerat. Vår första "riktiga" utekväll ihop förutom några middagar. Gråter
    Åhh tråkigt med sjuka... hoppas du blir frisk snart.
    Jag tror inte man ska stirra sig blind på alla rekommendationer, har man bara tänkt till och känner att sitt barn mår bra så...
    Jag har börjat ge Livia saker som innehåller lite salt nu, jag menar att det kan ju inte va så att nu kan hon inte få i sig minsta lilla och om drygt 2 veckor när hon är 1 år så är det ok. Jag kommer visserligen försöka vara försiktig med det även framöver och därmed försöka minska ner mitt egna intag oxå (jag tar gärna mycket salt och det är ju faktiskt inte nyttigt i överdrift). 
  • Goseplutt

Livia fyller ju om två veckor. Vi ska ha släktkalas nästa helg, det blir bara närmaste släkten. Sen ska vi ha fika för lite kompisar och så har vi tänkt, dock inte planerat än. 
    Är inte så mycket för att göra för stora saker av sådan där...  

• Goseplutt

Haha... och vi som tycker att Livia äter som en häst men i de där mängderna kommer hon ju inte upp. Men det verkar vara en hungrig period nu, kanske är att de är så aktiva?! 
    Livia äter typ:
    220 ml välling
    en portion gröt
    en hel burk (eller nästan en hel burk) mat och lite frukt
    en banan och yoghurt till mellis (eller macka)
    en burk mat och frukt
    220 ml välling 

• Goseplutt

Längtan: Missade visst oxå den delen... grattis! Va kul med en pluttis som struttar runt. Livia är så feg, så fort hon märker att just det nu håller jag inte i mig i något så sätter hon sig ner, haha men det kommer nog förr eller senare =)

Visst vart det någon i den här tråden som tipsade om en länk till en blogg där en mamma tog kort på sin bebis i typ sagomiljöer som hon byggt upp så det såg ut som bebisen höll på med saker, typ fiskade, osv? Om det är någon som har den får ni gärna lägga in den igen. Pallar inte kolla tillbaka och leta.

I helgen ska jag iväg på helhelg med tjejkompisarna. Ska vara borta fre-sön, shoppa, dricka vin, gå ut och dansa och bara ha roligt. Ska bli jättekul men jag har aldrig vart borta från Livia så länge, hoppas det går bra (Livia klarar sig säkert men det kankse blir värre för mig). 

• Goseplutt

Madde: Samma för mig. Jag jobbar oxå heltid igen och då är det svårt att hinna med "mammakompisarna" som ju är lediga dagtid då jag jobbar.

Tack för länken banan!
    Haha ja, Livia står oxå bra utan stöd tills hon kommer på att hon gör det, hehe. Det som oxå är roligt är att om man bara håller henne i en hand vill hon inte gå utan vill att man ska hålla i den andra också men ger man henne ett gosedjur eller nå´t att hålla i ena handen och bara håller henne i en hand så går hon gärna (snacka om psykologiskt)
    Jag ser verkligen fram emot helgen och jag ska förska tänka att Livia har det bra och jag BEHÖVER detta att bara få vara Lina och göra vuxensaker

• Goseplutt

Samma för mig. Jag jobbar oxå heltid igen och då är det svårt att hinna med "mammakompisarna" som ju är lediga dagtid då jag jobbar.

Tack för länken banan!
    Haha ja, Livia står oxå bra utan stöd tills hon kommer på att hon gör det, hehe. Det som oxå är roligt är att om man bara håller henne i en hand vill hon inte gå utan vill att man ska hålla i den andra också men ger man henne ett gosedjur eller nå´t att hålla i ena handen och bara håller henne i en hand så går hon gärna (snacka om psykologiskt)
    Jag ser verkligen fram emot helgen och jag ska förska tänka att Livia har det bra och jag BEHÖVER detta att bara få vara Lina och göra vuxensaker

• Goseplutt

Nu är jag hemma igen efter min helg med kompisarna.. shopping (mycket - och nästan bara till mig själv), god mat, skvaller, vin och dans natten lång har stått på schemat. Så kul har jag haft och kunde hålla mig borta från att tänka på att jag saknar Livia alldeles för mycket. Föresten så var sambon oxå iväg så mormor och morfar har vart barnvakter - gick kanon.

Min lilla skrutta glömmer bort sin rädsla emellanåt och tar några steg utan stöd men annars är det hoppa fram på rumpan som gäller fortfarande. Jag vet ju lixom att hon kan men hon känner väl sig för osäker för att våga fortfarande. 

• Goseplutt

Vilka sötisar vi har asså... tom Livia börjar få lite hår nu, lockiga små fjun i nacken mest än så länge... hehe hon ser ut som dynamitharry...

Imorn är det 1-årskontroll och sprutor som gäller. Det ska bli spännande för jag anar att vågen kommer visa uppåt denna gång. Iaf tycker vi att hon växt till sig lite och inte är lika smal längre, har ju visserligen haft fel med detta förut.

Och ja helgen var skitkul men det känns nu på jobbet måndag och tisdag kan jag säga. Känner mig som en zombie. Har tagit ledigt imorn och ska bara vara hemma och mysa med min lilla familj samt planera inför kalaset i helgen.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3