Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Vilka finingar.... förundras återigen över Caspers hår, riktigt frisyr juh =)

• Goseplutt

Jag och skruttan var ute och körde i ovädret igår, oansvarig eller äventyrlig kalla mig vad ni vill ;) Vi var på julbord med mitt jobb på lunchen, det var lite knixigt att ta sig dit men när vi skulle hem hade det lugnat sig så det var lugnt då. Idag är det halt som attan istället.

Vad gäller jul så kommer vi fira med mina föräldrar och min släkt på julafton, svärisarna på juldagen för att åka till mina föräldrar igen i mellandagarna och sen hem igen för att fira nyår. En del flängande blir det men men.
    Livia kommer oxå få småsaker av oss, 2 leksaker har jag köpt än så länge och lite kläder. Som ni andra skriver så kommer hon ju få en hel del av alla andra. Vi satsar nog på 1:års presenter istället, är ju trots allt inte långt tills dess.

Lindai: Sådana instrument har Livia, en kastanjett, en dubbel maraccas, ett ägg och ett munspel. Hon tycker att de är jätteroliga redan nu och jag tror nog att det är underhållande i flera år framöver =)

• Goseplutt

I förmiddags var vi på ett totalt meningslöst läkarbesök för Livia mage. Han lyssnade på hjärtat, klämde lite på magen och frågade om vi hade glutenallergi i släkten, allt detta hade ju redan BVC-sköterska gjort. Hon har vart ganska ok i magen de senaste två dagarna så jag struntade i att bråka och tänkte att vi får väl höra av oss igen om det inte bättrar sig nu framöver. Så tyckte han att vi ska införa 8-månaders välling eller gröt igen i sakta takt. Tanken är inte lockande, ska det bli minst en månad till med magbekymmer så blir jag tokig, men men det får bli efter jul iaf.

• Goseplutt
    bananflugan82 skrev 2010-12-19 19:26:36 följande:
    Hemma igen efter shoppinghelg i England! Har haft så underbart, underbart roligt!!! Har skrattat massor, shoppat ännu mer, fick sitta på resväskan för att kunna stänga den. Vi har varit ute och druckit drinkar, pratat med folk.. verkligen laddad batterierna! Kom hem till en lite sjuk kille av två, men annars har dom haft det jättebra hemma med pappa. Jag o tjejkompisen sa att vi ska försöka komma iväg så här 1 gång om året, för det är man egentligen värd.
    Låter verkligen roligt!

Idag har vi haft en supermysig familjedag, inte så ofta vi hinner umgås alla 3 en hel dag. Livia är verkligen så underbart rolig just nu, hon bara flamsar och skrattar mest hela tiden, förutom när hon blir lite mammig emellanåt och kryper efter mig och drar mig i benen.
  • Goseplutt

Urk, känns som att jag aldrig hade orkat med välling på natten, om Livia någon gång vaknar på natten (väldigt sällan numera, PEPPAR PEPPAR) så är jag som en zombie. Innan när hon vaknade flera gånger varje natt, ibland uppåt 10 ggr så fixade man ju det och var ändå inte helt slut men nu vet jag inte. Får se hur det går med sömnen nu vid jul och nyår, vi ska iväg och flänga lite och sova på olika ställen. Hoppas inte det stör alltför mycket.

Jag har aldrig varit mycket av en rutinmänniska men nu är jag verkligen så ordningsam med Livias tider för mat och sömn och att rutinerna ser likadana ut. Har insett att hon är en tjej som mår bäst av det och att det blir lättast så för oss men ibland önskar man att man kunde vara mer flexibel, finns ju vissa småbarnsfamiljer som lyckas med det...

Föresten, idag är det två veckor kvar till jag börjar jobba.... shiiiit! Hur ska jag klara att vara ifrån skruttan 11 timmar, 5 dagar i veckan?

• Goseplutt

God Jul på er allihopa! Här firar vi med feber och förkylning både jag och Livia, hoppas på bättring till imorn!

• Goseplutt

Vi ska oxå köra hem idag, ska bli skönt att komma hem nu =)
    Livia börja bli sig själv igen efter sin sjukperiod, hon hade 40 graders feber på julafton så det blev väl inte någon rolig dag för henne direkt men nu börjar hon som sagt så smått orka igen.
    Vet inte riktigt vilken julklapp som var favoriten, hon har inte orkat bry sig så mycket om dem än så vi får väl se nu...

• Goseplutt

Paincake: Hoppas ni kan åka hem snart!

souvenir: Livia gillar inte direkt att åka bil heller men vi gör det mycket ändå ;) Vi brukar åka 3 timmar utan stopp eller med ett kort stopp för blöjbyte (vill hellre åka så att vi kommer fram någon gång). Iaf så brukar vi planera så att vi åker när hon ska sova så sover hon förhoppningsvis någon timma iaf, sen är det leksaker, mellis och sång som gäller resten. Nu har det gått bättre än tidigare men det har funnits gånger då hon gallskrikit i över en timma oxå, då blir man ju väldigt stressad.
    Annars är det ju smidigare att åka tåg men det är ju inte alltid det funkar heller.

• Goseplutt

haha, va roligt. Min mamma vill oxå gärna stoppa i Livia lite allt möjligt, svärpäronen vågar dock inte göra något annat än vad jag säger så där är det inga bekymmer ;)

Vi har oxå kört kvällstid ibland vilket är bra för att Livia sover dock har det vart en liten omöjlighet att få henne att somna om när vi väl är framme så det funkar sådär för oss.

Nähä bäst att göra färdigt morgondagens förrätt som vi fick på vår lott, bra med knytis! Återstår att se hur Livias första nyår blir (förhoppningsvis bättre än julafton iaf). Gott Nytt år alla härliga mammor och bebbar!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3