Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

paincake: Ibland är det jobbigt att vara liten. Livia har oxå haft en sån där dag när hon slår sig mest hela tiden, Ålade rakt in i en vägg med huvdet före osv, dessutom är hon enda tjejen bland alla bebisar i mammagruppen och där kan det bli ganska hårda tag så hon fick sig någon smäll där oxå...
    Jag har oxå funderat på det där med sömnen och maten men nja... ibland har det stämmt som du skriver men ibland inte så... hmm nja...

Lindai: Hoppas ni får huset den jobbigare vägen då *fram med pompomerna och hejjar för fullt här hemma*.

• Goseplutt
    Nillan77 skrev 2010-10-21 11:28:09 följande:
    Hur är era barns fontaneller nu? Kan ni se pulsen på fontanellen? Har den minskat i storlek? Lukas fontanell pulserar och är fortfarande ganska stor.
    Livia har fortfarande ganska stor fontanell och man kan se pulsen i den fortfarande. Hon har så lite hår så man ser det jättetydligt.
  • Goseplutt

Längtan: Usch det är HEMSKT att inte få sova, om jag inte fått sova i bara några nätter blir jag helt förstörd nu förtiden.

Några bebbar som börjar bli "bökiga" igen? ny fas på g nu tror jag ;) Läser boken "växa och upptäcka världen" och det stämmer faktiskt med en ny fas enligt den. Någon annan som har den? Tycker att den är bra, förklarar mycket och det stämmer ganska bra.
    Skruttan här börjar bli väldigt medveten om när man går ifrån henne och protestera, bökar varje gång man ska söva henne, krångla vid maten ibland och som jag skrivit innan blir helt GALEN vid påklädning (va är det som är så farligt lixom???) Än så länge så är det inte så farligt iaf...  hoppas det håller sig på denna nivån.

• Goseplutt

bananflugan: enligt den boken jag läser iaf så brukar för tidigt födda barns faser komma i den justerade åldern och då är ju våra ganska jämngamla skulle jag väl tro, de verkar ju uppföra sig ganska lika just nu så det kan ju stämma. I denna boken menar de på att man kan säga nästan på veckan när en ny fas ska börja, intressant att se om det stämmer.

• Goseplutt

längtan 80: Vi är till för att ta emot lite skit emellanåt, bara vi får spy tillbaka när det är vår tur att ha det jobbigt så =)

Paincake: Skönt att det verkar fungera med mjölken, är ju jätteskönt om man slipper tänka på det framöver ju =)

Livia äter som en häst ju nu (förutom ibland då hon får för sig att vägra men det är undantagen lixom), hon måste ju växa som ogräs just nu....

Va duktiga ni är med pyssel och grejer, jag fick ett ryck under graviditeten och började sticka men sen Livia kom har jag faktiskt inte tänkt tanken, hehe. har en massa album och scrapbooking grejer som ligger och väntar men det har jag inte heller tagit tag i, när lixom??

Här flyter det på ganska vardagligt nu, vi har kommti igång med träningar och ja...Livia får lixom hänga på, hehe. Så nu är det slut på familjemyset för det är bara fredagar vi är hemma allihopa och ingen har träning, härligt va?

Två månader kvar av föräldraledigheten för min del...shit sen ska man va ifrån henne hela dagarna, hur ska det gå???? ÅNGEST!!!

Nu ligger hon och sjunger ute i vagnen, hehe kanske dags att stänga datorn då, eller väcka sambon kanske ;)

• Goseplutt

Det är likadant med maten här, de hon tycker om mest är dem utan kött, pasta går typ alltid hem, potatis är sådär men hon äter typ allt utan fisk. Livia tuggar oxå så fint men efter ett tag är det som hon blir trött på att tugga och då börjar hon grimasera och hålla på.

Ikväll var det kaskadspyor igen, har hänt vid 4 tillfällen nu. Efter vällingen så ulkar hon och håller på och sen kommer det kaskader som bara står rakt ut och allt kommer upp, mat, välling och slem. Funderar på om det är när hon är slemmig av förkylning...?! Idag hade hon jobbigt med det oxå, höll på länge och ulkade.
    Inte kul när allt blir nedspytt, våra kläder, henne pyjamas och snuttis, golvet och allt annat i närheten som det skvätter på... blää!

• Goseplutt

Liian: haha ja du låter allt lite bortskämd ;) här går vi upp vid 6.30 varje morgon sen är första tuppluren vid 9-tiden, när du går upp asså =)

Nej tror inte att det är nå´n magsjuka, har hänt med jämna mellanrum de senaste månaderna, igår hände det ju då men gången innan dess var 1,5 vecka sedan. Hon har inte spytt något mer iaf, fattar inte varför det blir så ibland?! Kan hon ha ätit för mycket och så säger magen till??? Hon är också lite förkyld så vet inte om det kan bero på att hon blir slemmig?!

• Goseplutt

uuhha just det, på söndag kommer ju säkert Livia vakna 5.30...fyyyy. Får försöka hålla henne uppe längre och se men det vet i katten om det hjälper.

Är i behov av tips....det är snudd på omöjligt att byta blöja på Livia nu, iaf att få på en ny blöja, hon ligger inte stilla på rygg i en sekund. Är era bebbar också så? Hur gör ni?

• Goseplutt

Leksaker eller annat att leka med har hon genomskådat nu och kastar bara iväg för att sedan fara efter i en himla fart. Jo har provat med up-and-go, då kan man ta på den medan hon står upp (vilket är mycket populärt och funkar), grejen är väl att de blöjorna är lite stora än så länge, vi använder bara storlek 3 men får väl byta upp oss snart så vi kan köra på det kanske.... tack för tipsen!

• Goseplutt

Jo en mobil har vi men den har hon la tröttnat på eller nå´t... ibland funkar det en liten stund om hon får leka med tvättservettspaketet... det får nog bli up-and-go ändå, känns smidigast just nu och förhoppningsvis går väl detta oxå över inom en snar framtid =)

Hörrni.... nu närmar sig ju julen, har ni funderat över va era små ska önska sig och vad ni ska köpa? De fyller ju år inte alltför långt efter jul oxå så det känns som mycket leksaker kan vänta tills dess iaf?!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3