Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Oj va tänder killarna har fått banan...
    Här undrar jag om det inte är fler på gång... samma symtom som vid första tandsprickningen iaf, men det kan ju vara annat oxå...

Här ålas det oxå men främst är det rumphasning som gäller, tror nog kanske inte att Livia kommer att krypa för hon verkar så nöjd med att hasa fram på rumpan, det är ju lixom krypning fast på ett annat sätt =) Hon har dock inte fattat riktigt hur man kommer upp till sittande (har lyckats vid ett fåtal tillfällen) så lägger man henne ner så blir det ålning som gäller =)

• Goseplutt

Paincake: Skönt att han ligger stilla och leker när är förpassade till 3x3 m, bättre att han börjar åla när ni släpps ut i resten av huset ju, jag tror det är så han tänker =)

Bits era ungar? Jag tror jag blir tokig på Livia nu, hon lägger armarna runt nacken på mig,. borrar in ansiktet i min hals, min kind eller i axeln och biter, ont gör det.

• Goseplutt

jo Livia har gjort så innan oxå men nu nör hennes neretänder växt så mycket så gör det ju riktigt ont, fasar för när hon får uppe oxå. Hon biter inte andr inte ens pappa... bara mig och man kan ju undra varför?  Jag försöker oxå visa en puss istället =)

Skönt att magsjukan verkar vara över. urka för sånt...

• Goseplutt

längtan: fy va jobbigt det måste vara med alla försök hit och dit och inte veta vad det är hon inte tål. Hoppas ni får svar nu då.

bananflugan: Ja men kan ju lugnt säga att tiden när de låg i magen kändes betydligt längre än den tid de funnit hos oss, du hade ju ändå dina i magen kortare tid än vi andra hade ;)

Livia kommer nog inte krypa skulle jag tro, hon är så snabb på att hasa fram på rumpan så jag tror det är hennes krypning men man vet ju aldrig. Det som jag hört är dock att rumphasare ofta lär sig gå senare och det känns ju tråkigt på sätt och vis men det behöver ju inte bli så...

Hörrni, jag funderar lite angående mens... ni som slutat amma, hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka mensen? Det är ju 2 månader sedan jag slutade helt nu och den har fortfarande inte dykt upp.

• Goseplutt

herregud paincake va "vuxen" han ser ut... ser ju ut att vara ett par år minst, måste vara håret =) Mycket söt måste jag säga =)

Silje: Vilken härlig kille du verkar ha =)

Jag tror verkligen inte att jag är gravid (inga sådana planer än på ett tag här) men det är ju nästan så att man blir lite nervös när inte mensen dyker upp, jag har haft mensvärk till och från i två veckor och har trott att nu dyker den upp när som men inte kommit än men det kanske blir lite annorlunda nu när det är första gången på så länge (brukar aldrig ha mensvärk innan mensen i vanliga fall)

• Goseplutt

Ja det där med hår gör mycket, jag vil oxå kunna sätta upp tofs på Livia, hehe men som ni ser ovan så dröjer det nog ett tag. Hon har fjun runt hela huvudet och lite mer fjun i nacken =)

Folk brukar tro att Livia är runt 6 månader, hon är ju både liten och inget hår så när jag säger att hon är 8,5 månad så blir de lite förvånade.

• Goseplutt
    Liian skrev 2010-11-16 09:02:21 följande:
    Ben&Jerry det är riktiga kompisar det. Dom hjälper mot mkt.
    Då skulle jag behöva det nu.... (men tyvärr är jag laktosintolerant). Tycker synd om mig själv idag, har vart dålig till och från i två veckor (ont i halsen, feber, snuva osv) men trodde verkligen att jag blivit frisk nu men vad vaknar jag med imorse...jo ont i halsen, ont i magen och ont i hela kroppen typ, sååååå trött på det nu. Sorry att jag spyr lite om mig själv idag men var tvungen.
  • Goseplutt
    Paincake skrev 2010-11-16 14:30:01 följande:
    Lindai: *fniss*

Men vad era barn är rörliga! Casper ålar kanske en meter, sen tröttnar han. Att resa sig upp finns inte på kartan än. Att hålla i sig när man står? Hell no. Tror han lägger all växtkraft på håret just nu
    Det är till att vara fåfäng, framtida modell kanske?! ;)

Här hemma ser det ut som hej kom och hjälp mig hela tiden nu, Livia "kryper" (på sitt rumpsätt, vet inte vad jag ska kalla det) runt och river ut allt, flyttar mattor, stänger/öppnar dörrar, flyttar på saker, öppnar lådor osv osv och jag får städa varje gång hon somnat, detta är säkert bara början oxå.
  • Goseplutt

Jag stickade ett par tossor innan Livia föddes, de skulle vara 0-6 månader men de är fortfarande alldeles för stora. Det är nog mer min stickning än Livias fötter det är fel på ska tilläggas, dock är det väldigt roligt att sticka när man har tid. Kanske skulle ge mig på det igen... hmmm

Paincake: det ser ut som kurvorna planar ut lite, tänk då när han börjar krypa och hålla på.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3