Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Sedorika skrev 2010-01-10 19:42:54 följande:
    Vad bra att du har  koll på det där bananflugan, ibland är bara tråden avslutad och det tar mej evigheter att hitta den nya. haha!Nu går jag snart in i v 33, det närmar sig men jag tycker tiden går såå sakta! Är nog bara för att jag vill gå hem nu men ska jobba typ 6 veckor till. Känner mig sådär motiverad. Hehe!
    Förstår precis vad du menar, jag ska jobba 5 veckor till med denna och jag är sååå fruktansvärt omotiverad. Innan kände jag att jag ville jobba så länge som möjligt men så känner jag inte alls längre. Den enda fördelen jag ser är att tiden går snabbare om man jobbar än om man är hemma (tycker jag iaf).

Idag börjar föräldragruppen, ska bli kul!
  • Goseplutt
    HelenaOlivia skrev 2010-01-14 20:38:44 följande:
    jag var oxå helt inställd på att jobba nästan ända in men nu känner jag att jag behöver va hemma för att landa och komma ner i varv och ta hand om mig förbereda mig, så kommer väl jobba 3veckor till om inget drastiskt händer och då har jag 4 veckor ca till BFSka bli skönt!!
    Jag har förberett 3 veckor semester innan BF men nu ska vi flytta precis då så det blir väl inte mycket till vila. Är lite orolig för hur det ska gå med allt men det är ju inte så mycket att fundera på utan bara köra på. Fredag imorn, bara 4 veckor kvar till ledigheten då =)
    Var hos BM igår, min mage har växt ifatt nu och hamnade på normalkurvan (låg lite under innan) och det känns. Som du skriver, man börjar bli orörlig osv. Jag har kommit på mig själv med att vagga fram några gånger...hehe.
  • Goseplutt

Ja jag är jättetörstig hela tiden, det jobbiga är ju att man är kissenödig hela tiden också. Jag upptäckte att jag hade typ 4 vattenglas på skrivbordet på jobbet hörromdagen =)
    Imorn ska vi åka och shoppa en massa bebissaker sen är nog det mesta köpt iaf, bara flytten kvar (och en liten detalj, bilbyte =) ).

• Goseplutt
    Souvenir skrev 2010-01-21 16:25:25 följande:
    Min sambo ville förra helgen frivilligt åka till Ikea, mycket ovanligt. Men det visade sig att han ville köpa en madrass till golvet för att kunna sova i ett annat rum än mig eftersom jag tydligen börjat snarka ordentligt... Någon mer som börjat med den vanan?
    Haha, jag har varit förkyld senaste veckan och för någon natt sen väckte min sambo mig vid 4 för att jag snarkade, han hade aldrig hört mig snarka innan på 8 år. Så det verkar vara något jag också börjat med hehe.

Vi var på infoträff på försäkringskassan igår och jag är banne mig inte klokare för det. Att det ska vara så förbaskat krångligt med föräldrapenning och allt det där.
  • Goseplutt

Vilka underbara bebisar du fått bananflugan82, sååå söta! Hoppas allt går bra för er där hemma nu!

Usch jag borde väl sova, somnade i soffan men vaknade av sammandragningar, ska nog försöka mig på att lägga mig i sängen nu. ..hehe.

• Goseplutt
    längtan 80 skrev 2010-02-02 06:51:00 följande:
    Jahapp. Det var inget labbfel.. har fel på sköldkörteln.... känns ju skoj. Nu väntar man på att läkaren skall ringa igen och springer runt med telefonen hela dagen    Skoj att jobba?? Inte direkt när kroppen går på sparlåga.
    Jag har också sköldkörtelsjukdom, har inte legat bra under hela graviditetet förens de 2 sista månaderna (var inte inställd innan). Jag vet hur det känns när hela kroppen strejkar, jag var sån förra vintern men då var jag ju inte gravid så det måste ju kännas extra tungt. Hoppas det går bra för dig och att du får medicin och att det bättrar sig fort.
  • Goseplutt

Hörrni nu börjar det närma sig... såg att jag har 26 dagar kvar till BF, tror dock att jag kommer gå över. Det är så blandade känslor här, på ett sätt känns det som en evighet till barnet ska ut och jag vill ha ut den till oss nu men samtidigt får jag lätt panik när jag inser att det är så kort tid kvar och så mycket som ska hinnas med.
    Min lilla plutt ligger fixerad sedan flera veckor tillbaka med huvudet neråt, känns ju bra det iaf och trångt börjar det bli där inne för stackaren.
    Imorn är sista dagen på jobbet, härligt med lite ledigt innan plutten ska komma.

• Goseplutt

Gud va söta de är bananflugan82...
    Jag har också mensvärk/förverkar ibland och ibland vanliga sammandragningar. man känner ju att det kommer allt oftare nu än tidigare. Nu håller vi på och flyttar me så det blir ju en del ansträngning också så kanske det som sätter igång det lite.
    Skönt att det gick bra med vändningen Lindai, även om jag kan tänka mig att det inte var så bekvämt.
    Spännande och se vem som blir nästa att få ut sin bebis.... det borde ju sätta igång med förlossningar snart =)

• Goseplutt

Första dagen hemma från jobbet idag (har tagit semester de 3 sista veckorna innan BF), det är jätteskönt men jag är redan rastlös. Nu ska vi ju ändå flytta så det kommer ju bli en del att göra men ja herregud, det kan bli segt om det ska dra ut på tiden innan bebben vill komma. Idag har jag mensvärk och mycket sammandragningar men jag tror inte det betyder något, kan la hålla på såhär fram och tillbaka i veckor....!
    Jo visst är det mycket hysteri kring amning, jag resonerar så att funkar det så gör det annars får man ju lösa det ändå.

• Goseplutt
    Linnéa777 skrev 2010-02-16 14:43:19 följande:
    Jag har bf 5 mars, har alltså 17 dagar kvar, men jag, till skillnad från alla andra, hoppas att jag går över tiden lite. Vi ska flytta till hus i helgen, och det känns som om vi kommer att ha massor att göra nu. Hoppas vi hinner komma i lite ordning innan lilla bebis bestämmer sig för att komma ut.Jag går också på HP, sedan 1 jan. Tycker det är väldigt skönt! Jag jobbade natt och trivdes inte alls på jobbet det sista. Vi har så gott som bestämt namn. Ingrid eller Gustav. Men ser vi att det inte passar när vi väl får träffa bebis så får det bli något annat. Andra namn vi har pratat om är Sixten, Edvin och Astrid.
    Haha då är vi i samma situation, vi flyttar också i helgen och har inte riktigt tid med att plutten ska kolla ut för tidigt, bara för att det är så så vill den säkert komma ut, skulle inte förvåna mig men då får man lösa det ändå....
    Angående namn har vi killnamn men tjejnamn är mycket svårare, inget känns klockrent för oss båda.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3