Inlägg från: Goseplutt |Visa alla inlägg
  • Goseplutt

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hur har alla det i värmen? Vi har hängt på stranden både igår och idag - som tur är går det bra med stumpan. Hon gillar att sova i vagnen under parasollet eller ligga på en filt under parasollet och mysa. Sen är det ju en massa andra barn där som vill leka med henne och det tycker hon är roligt.

• Goseplutt

Friid4 - Vi har det precis som ni låter det som. Livia somnar aldrig i sängen men vi känner att just nu orkar vi inte bråka om det så vi ska avvakta tills hon blir lite större och ta det bekymret till hösten. Hon är glad och nöjd som det är nu och det funkar ok för oss. Hon somnar vid bröstet - jag lägger henne i sin säng och sedan får hon komma till vår säng då hon vaknar och vill äta vid typ 3-tiden.

• Goseplutt

Idag regnar det här..nästan lite skönt för det finns en hel del att göra här hemma som man inte velat göra när det har varit fint väder så nu är det tvättning och städning på schemat. Dessutom kan det var skönt för skruttan att få en dag med lite mer svalka, hoppas bara att solen är tillbaka snart igen.

• Goseplutt

Usch detta med sömn asså, den senaste tiden har Livia velat börja småtutta på nätterna igen.... hon sover ett lite längre pass det första (ca 4-5 timmar) i sin säng men sen sover hon hos mig efter första matpasset och då vaknar hon varje/ varannan timme och vill ha bröstet för att somna om. Detta är ju inget stort problem nu egentligen men verkligen inget jag vill att hon ska vänja sig vid. Hmmm jag kanske skulle försöka med att lyfta tillbaka henne till sin säng då hon ätit och se hur det går, det är bara det att i dagsläget är jag sällan vaken tills dess att hon har ätit färdigt. puhh några råd? napp fungerar inte för den tar hon inte och har inte gjort sedan hon var någon månad.

• Goseplutt

Jag ammade Livia typ varannan timme tills helt nyligen. Hon är ju 4,5 månad nu och nu äter hon väl med typ 3-möjligen 4 h mellanrum men nu har hon ju börjat småtutta på nätterna så där är ingen ordning alls.

Hur ofta och hur länge sover era bebisar på dagen? innan sov Livia två lite längre pass men nu sover hon bara ca 1/2-1 timma varje gång så nu behöver hon sova tre gånger.

• Goseplutt

Är det något man fått lära sig sedan man fick barn så är det väl att man inte ska tro att något varar =) jag tycker att så fort jag tror att nu har vi fått in en rutin här så ändrar det sig...

• Goseplutt

Haha det är komiskt det här med kläder...verkar vara lika för alla. Här har vi mest 62 men börjar bli 68 nu fast mest på längden...Livia är 64 cm men verkar ha långa ben för alla byxor blir korta snabbt men i midjan är 68-byxorna så stora så ibland har jag fått samla ihop tyg och fästa med ett gummiband för att de ska sitta uppe. Likadant här 62 verkar bli en väldigt kort period men tror mest att det beror på att skruttan skenat iväg på längden något oerhört den senaste tiden (5 cm på en månad mellan 3-4 månader och nu någon cm till sedan dess skulle jag tippa).
    Aktionerade hem ett klädpaket med st. 68 som vi fick idag... tycker tradera är jättebra - man har ju visserligen mycket kläder men där blir det ju billigt så då gör det ju inte så mycket om det inte använda jättemycket. Skulle nog tro att 68-kläderna håller ett tag här ändå för i den här takten kan det ju inte fortsätta =)
    Håller verkligen med om att det är med vemod man sorterar ut kläder.... men så är det ju bara, våra små skruttar börjar bli större nu (känns konstigt när man träffar någon nyfödd nu och inser hur stor ens egen bebis har blivit).

• Goseplutt

Vi sparar btw också det urväxta till förhoppningsvis syskon, skulle det bli en kille är det väl dock inte jättemycket man vill använda...

• Goseplutt

Nej det kan man verkligen undra... när man sitter med sin lilla underbara bebis så tänker man ju att man aldrig skulle kunna göra den något ont med avsikt, måste nog vara sjuk för att kunna göra något sådant.

Vi ska ha dop 5 september... har lixom inte blivit av och sen fanns det ingen möjlighet att få ihop det innan dess. Har inte funderat på presenter eller någonting annat heller för den delen, får ta tag i detta ordentligt efter semestern.

• Goseplutt

Jag helammar också (nästan iaf) men nu har vi också gett smakportioner typ 2-3 veckor från och till och i börjar gick det inte alls men nu börjar det gå bättre och bättre och nu tycker hon att maten är god och vill bara ha mer och mer....
    Semester här så slänger bara in ett inlägg här så får jag väl läsa ifatt lite sen när vi är hemma igen...man missar visst mkt när man är iväg ;)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3