• två lingon och ett blåbär

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Ännu en ny tråd där vi föräldrar till barn med ADHD kan snacka vidare och stötta varandra.
    Är du förälder till ett barn under utredning eller om du känner oro för att ditt barn har svårigheter är du också sälvklart välkommen hit

Hoppas ni alla håller tillgodo med denna enkla start.

Vill tacka elegi som hållit i trådstarten under lååååång tid och som gjort det med bravur.
    Kramar till dig och hoppas att vi får se dig i tråden

Länk till gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47886577.html
    I trådstarten där finns även länkar till våra gamla trådar samt pressentationstråden.

• Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind
  • norgesessan

Man blir ju dödsjuk Hade det själv, i mild form...Kände mig nog som en förkyld man... (Från reklamen )

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • solskina
    norgesessan skrev 2010-01-18 18:08:37 följande:
    Man blir ju dödsjuk Hade det själv, i mild form...Kände mig nog som en förkyld man... (Från reklamen )
    Helt klart... och han var verkligen sjuk. jätte hög feber och smärtor mm.

Och hur lär vi dessa barn snabbt att något är farligt? Handling (teater).
    Här var det så uppenbart stackarn.
    Samma sak gäller säker sex, men vi är inte riktigt där än. Han har självklart fått dom första lektionerna. Men vi tragglar vidare med allt som han måste kunna innan vuxen livet.
  • norgesessan

Ja, den tiden kommer her också om några år....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Esmiso

+ att trots att sonen imorse INTE ville gå till skolan fick han en kanondag som höjde hans självförtroende. Det är sådana dagar som är så härliga!

• TwistedSister

Ja då har "skolhumöret" kommit tillbaka för den här terminen. Det är märkligt att han alltid varkar klara precis en vecka men så fort man kommer in på andra veckan så är det som att hämta en liten naturkatastrof på skolan. Hinner inte mer än precis utanför skolans område innan det börjar kastas grejer och skrikas ord som jag inte ens vill skriva här. Frågade elevassistenten hur det går med skolarbetet och hon sa att han har stora problem med koncentrationen och uthålligheten, å blir arg på de vuxna när han inte får göra som han vill hela tiden (leka) och skriker å springer iväg, spottar efter fröken och elevassistenten. Suck. Vet inte vad jag väntat mig att höra, kanske att allt går bra och att han plötsligt mognat och klarar allt precis som alla andra... Man blir lika ledsen varje gång man får höra att det går dåligt, spelar ingen roll att man fått höra det sen han var 1,5 år man vänjer sig aldrig. Ny elevvårdskonferens är bokad till den 26:e januari.

Efter I hade ätit och vilat å var på bra humör igen så fick jag göra mitt första kryss på mitt alldeles egna belöningssystem för att jag är en sån snäll mamma. Min belöning var att få hjälpa I med hans tv-spel i en timme Men det är mysigt. Det är våran ensamtid med varann när lillasyster har lagt sig så kan vi göra något som I får bestämma i en timme innnan klockan är åtta å han också måste lägga sig.

• Karina09
    TwistedSister skrev 2010-01-18 21:42:25 följande:
    Ja då har "skolhumöret" kommit tillbaka för den här terminen. Det är märkligt att han alltid varkar klara precis en vecka men så fort man kommer in på andra veckan så är det som att hämta en liten naturkatastrof på skolan. Hinner inte mer än precis utanför skolans område innan det börjar kastas grejer och skrikas ord som jag inte ens vill skriva här. Frågade elevassistenten hur det går med skolarbetet och hon sa att han har stora problem med koncentrationen och uthålligheten, å blir arg på de vuxna när han inte får göra som han vill hela tiden (leka) och skriker å springer iväg, spottar efter fröken och elevassistenten. Suck. Vet inte vad jag väntat mig att höra, kanske att allt går bra och att han plötsligt mognat och klarar allt precis som alla andra... Man blir lika ledsen varje gång man får höra att det går dåligt, spelar ingen roll att man fått höra det sen han var 1,5 år man vänjer sig aldrig. Ny elevvårdskonferens är bokad till den 26:e januari.Efter I hade ätit och vilat å var på bra humör igen så fick jag göra mitt första kryss på mitt alldeles egna belöningssystem för att jag är en sån snäll mamma. Min belöning var att få hjälpa I med hans tv-spel i en timme Men det är mysigt. Det är våran ensamtid med varann när lillasyster har lagt sig så kan vi göra något som I får bestämma i en timme innnan klockan är åtta å han också måste lägga sig.
    Tummen upp fördet du skriver om på slutet. Din son kämpar på.... Ni gör det jättebra båda två!
  • Petra78

Pluslista

+ för att sonen gick upp idag utan tjat
    + för att han följde med en kompis hem efter skolan, verkar som han börjar få vänner som kan tänka sig att leka med honom mer än en gång
    + för att han gick och la sig utan tjafs och fördröjning

• pcalma

Härligt att ni är så postiva!! Kram till alla kämpande här inne!!

Här väntar vi nu på svar påp lillemans utredning. På mån ska de obs på dagis på fm o sen kommer de hit, BUP för anamnes på em.
    efter det återgivning o sen den 16/2 startar ma utredn ang autism o vi får svar den 9/3.

• TwistedSister

+ I tog spruta nr två mot svininfluensa och var jätteduktig
    + Fick höra när jag kom till skolan att I hade vart jätteduktig på gränsbrännboll (vad nu det är) på gymnastiken och blev bränd sist av alla så han var jättestolt och vi slapp faktiskt "skolhumöret" idag, kanske just därför.

• Esmiso

+ sonen har lyckats genomföra hela veckans läsläxa (3ggr) utan större utbrott

Svar på tråden ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind