Karina09 skrev 2010-01-16 16:37:06 följande:
Och vi, som tycker det är skönt att bo i hus, (större yta och mindre risk att grannar störs) har inte lyckats ta tillvara möjligheterna. Planlösningen är knepig, sonens rum är pyttelitet och helt fullproppat med leksaker. Dessutom vägrar han sova där. Han sover i vårt sovrum med pappa medan lillasyster och jag sover på en madrass på golvet i det som en gång var lekrum. Lillasyster har inget eget rum ännu! Vi har en del att ta itu med...
men åh, vad tråkigt med en planlösning som inte är till sina fördelar. Men det gäller verkligen att ta vara på varenda tum i hemmet.
Funkar det inte att ha sonens leksaker i lekrummet och ha hans sovrum enbart som sovrum?? Låter inte så kul att ni vuxna inte får sova ihop som par utan i var sitt rum. Okej, här sovs det inte heller bara jag och sambon för vi har lilleman mellan oss men han ska snart flytta till eget. Frodo sov hos oss jättelänge, tills han var 4 år men sen fick jag nog. Han trängdes och tog all plats. Jag hade en smal tarm på kanten att ligga på. Min rygg kändes helt misshandlad varje morgon och den enda som sov bra var Frodo. Det tog några nätter av att vara bestämd men sen sov han i sin säng. Nu när man skulle vilja ha honom i sängen ibland går det inte

När sambon var och jagade och var borta en helg tänkte jag att Frodo som aldrig får sova hos mig skulle ligga där och ha det lite gott. Säkert, han kunde inte sova. Låg och vred sig halva natten bara och tillslut la jag tillbaka han i sin säng för att få nattfrid
Hoppas att det löser sig med era sovplatser när även lillasyster får eget rum.