• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Marvin

Embla - Tack!! Jag är glad att jag kan ha min jeans fortfarande, men de var inte så tajta innan så det är nog inte så konstigt. Jag är ibland jättehungrig och ibland känns det som maten står en upp i halsen. Idag har jag ont i ryggen och är på dåligt humör...vilket är ologiskt för vi verkar ha lyckats få tag i ett hus. Visserligen kan de andra inte flytta förens i november, men bättre det än i januari. Men man blir lite misstänksam när allting plötsligt går bra?! Då är det bara kombibil kvar!! Måste inhandlas innan vi bosätter oss i huset, så att jag får en nyare säkrare bil då vägen till jobbet blir längre och buss blir för knöligt. När jag tänker på det så ar livet rätt spännande och kanske är humöret inte så dåligt i alla fall!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Embla82

Marvin, det låter ju strålande!!  

huset har vi redan köpt men man blir lite sugen på att skaffa ny bil. Men först ska jag förbi typ 20 veckor... sen kanske man vågar tro att det här är sant. Mina symtom bara kommer och går, jag tycker det är så läskigt
  • Marvin

Embla - Har du haft otur tidigare? Kommer inte ihåg om jag borde veta det?! Fast jag behöver byta min bil ändå...

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Embla82
    Marvin skrev 2010-06-01 20:18:58 följande:
    Embla - Har du haft otur tidigare? Kommer inte ihåg om jag borde veta det?! Fast jag behöver byta min bil ändå...
    ja, jag har haft ett missfall 2007, så det har tagit mig 2,5 år att bli gravid igen efter det. Men klart man får köpa hus och byta bil och bli gravid samtidigt. Jag plussade 13 december 2007 och 14 december 2007 köpte vi hus  
    Tjenarehejsan, hur har det gått? Har du fått reda på antal befruktade? 
    hur mår ni andra? just nu är det lite tyst här i tråden tycker jag. 
  • anlo24

30 min till ÄL sprutan. :) Har läst igenom mina papper. Är inte lika insatt denna gång känner jag. Jag ska använda Progresteron suppar istället för Crinone som förra ggr.

Finns det nån anledning till att jag byter vagg till denna gång. Långa metoden då o korta nu. Eller är det en smaksak bland läkarna? Kändes skönt att det var vaggitorier x2 förra gången. Nu måste jag böka även på jobbet.

Ser inte nånstans hur ofta jag ska ta vagg men har sett på FL att andra tagit det x3/dag. Kan man ta dom morgon o kväll eller måste man ta dom x3.

• Embla82

Anlo, jag tog mina klockan 6 på morgonen, klockan två på dagen och sen klockan 22 på kvällen. Jag vill varna för att om du tar dom vaginalt så kladdar det nåt fruktansvärt vilket är mkt jobbigt när man är på jobbet... tills en smart tjej helt plötsligt gav mig tipset att ta dom där bak. Då blev det totalt kladdfritt!! så mkt bättre! 

Jag tror dom byter iom att dom byter läkemedel. Fick du en annan sorts sprutor den här gången? det verkar lite som att vissa läkemedel hänger ihop, typ som puregon och ovitrelle, och som menopur och vad den där andra äl-sprutan nu heter. 
  • myran6801

embla: inte oroa dig i onödan vännen, försök att ta en dag i taget. Det är klart det ska gå bra denna gång!!!! Idag var jag hos en ny akupunktör. Jag upplevde att akupunktören var väldigt seriös och det kändes mkt bra. Fick med mig en massa örter och ska ändra mina matvanor (mindre pasta och mjölkprodukter), ska dricka mer och om en vecka ska jag tillbaka för en ny behandling. Det är alltid skönt med akupunktur tycker jag, känner mig så harmonisk efteråt. 

anlo: Jag fick proggisar vid min första IVF och tyckte det var kladdigt och jobbigt, särskilt den man skulle ta mitt på dagen på arbetet. Det funkade verkligen inte för mig. När jag sa det till läkaren på CvL skrev han genast ut Crinone istället. Det var mycket enklare och fungerade mkt bättre för mig. Anledningen att man får proggisare är jag ganska säker på är för att de är mkt billigare! Be läkaren om ett nytt recept om du vill.  

Ha det bra alla {#lang_emotions_smile} M

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-06-01 20:53:49 följande:
    Anlo, jag tog mina klockan 6 på morgonen, klockan två på dagen och sen klockan 22 på kvällen. Jag vill varna för att om du tar dom vaginalt så kladdar det nåt fruktansvärt vilket är mkt jobbigt när man är på jobbet... tills en smart tjej helt plötsligt gav mig tipset att ta dom där bak. Då blev det totalt kladdfritt!! så mkt bättre! 
    Jag tror dom byter iom att dom byter läkemedel. Fick du en annan sorts sprutor den här gången? det verkar lite som att vissa läkemedel hänger ihop, typ som puregon och ovitrelle, och som menopur och vad den där andra äl-sprutan nu heter. 
    Jag kör med samma Puregon som sist. Och Ovitrelle. Samma doktor. Därför blev jag lite fundersam. Och började undra om det har att göra med att jag kör korta metoden nu.
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-06-01 20:56:50 följande:
    embla: inte oroa dig i onödan vännen, försök att ta en dag i taget. Det är klart det ska gå bra denna gång!!!! Idag var jag hos en ny akupunktör. Jag upplevde att akupunktören var väldigt seriös och det kändes mkt bra. Fick med mig en massa örter och ska ändra mina matvanor (mindre pasta och mjölkprodukter), ska dricka mer och om en vecka ska jag tillbaka för en ny behandling. Det är alltid skönt med akupunktur tycker jag, känner mig så harmonisk efteråt. 

anlo: Jag fick proggisar vid min första IVF och tyckte det var kladdigt och jobbigt, särskilt den man skulle ta mitt på dagen på arbetet. Det funkade verkligen inte för mig. När jag sa det till läkaren på CvL skrev han genast ut Crinone istället. Det var mycket enklare och fungerade mkt bättre för mig. Anledningen att man får proggisare är jag ganska säker på är för att de är mkt billigare! Be läkaren om ett nytt recept om du vill.  

Ha det bra alla {#lang_emotions_smile} M
    Ok tack för tipset. Ska kolla med dr då på to. Fast nu har ju jag iof hämtat ut dom redan. Men jag kanske kan lämna tillbaka dom. Går det?
  • anlo24

God morgon.

Jag har surfat runt lite på FL på morgonen. Hittade en tråd om Progresteron vaginalt/analt.
    Vad säger vår klinik om detta? Vet att nga provat detta i tråden.
    Ska man ligga ner efter att man tagit vagg? Verkar vara olika skolor.
    Kommer vagg resterna ut med avföringen eller? Verkar vara väldigt kletigt vaginalt.

Konstiga funderingar så här tidigit på morgonen. {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen